Įstatyme nustatyta, kad jeigu urbanizuotose teritorijose esančių kelių, įrašytų į valstybinės reikšmės kelių sąrašą ar vietinės reikšmės kelių sąrašą, ar jų ruožų kelio juostos dėl užstatymo ar kitų priežasčių neatitinka šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyto minimalaus pločio ir nėra galimybės jų paplatinti, šios kelio juostos susisiekimo ministro ar jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka nustatomos siauresnės (faktiškai esamo pločio) su visais tame kelyje ar jo ruože esančiais kelio elementais.
„Egzistuoja nemažai kelių, tiek valstybinės reikšmės, tiek savivaldybių kelių, kurie neatitinka nustatytų reikalavimų ir parametrų. Yra keliukų, kurie kažkada buvo įrengti ne pagal standartus, dažniausiai būna per siauri, todėl jie nėra registruojami Registrų centre. Įregistravus valstybės ar savivaldybės vardu, atsakinga institucija galėtų imtis tokių kelių priežiūros, remonto ar rekonstrukcijos.
Dabar, norint ištiesinti siaurą vingiuotą kelią, vykdant jo įteisinimo procesą, nukenčia žemės savininkai – jiems sumažinamas valdomos žemės plotas, už paimamą žemę nekompensuojama, taip pat savininkams vėliau tenka iš naujo įteisinti savo sumažėjusius sklypus, tad šios pataisos atliepia gyventojų lūkesčius ir prašymus“, – sako Ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas.
Įstatyme nustatyta, kad jeigu miesto teritorijose esantys keliai, įrašyti į valstybinės reikšmės kelių sąrašą ar vietinės reikšmės kelių sąrašą, neatitinka šio nurodyto minimalaus pločio ir nėra galimybės jų paplatinti, šios kelio juostos susisiekimo ministro ar jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka nustatomos siauresnės su visais tame kelyje ar jo ruože esančiais kelio elementais.
Už naujas nuostatas balsavo 115, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė du Seimo nariai. Pataisos įsigalios liepos 1 d.