Pasak „Kelių priežiūros“ atstovų, šaltasis sezonas šiemet neeilinis – stebino itin ankstyva žiemiškų orų pradžia ir sunkios eismo sąlygos net prasidėjus kalendoriniam pavasariui.
Dar lapkritį į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams ir sniegui, kelininkai pradėjo barstyti slidumą mažinančias medžiagas – vien lapkričio mėnesį išbarstyta beveik 13 tūkst. tonų druskos, o tai – net dvigubai daugiau nei 2021 m. tuo pat metu.
Vis tik bene daugiausiai iššūkių kelininkams kėlė gruodis, kuomet dėl gausių kritulių ir plikledžio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių buvo fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
„Šį sezoną ekstremaliai žiemiški orai ypač pasireiškė pirmoje sezono pusėje. Itin daug iššūkių kėlė gruodžio mėnuo – vien šį mėnesį sudėtingos meteorologinės sąlygos buvo skelbtos net 8 kartus.
Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose, tad atsipūsti tikrai nebuvo kada.
Siekdami užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, keliuose gruodžio mėnesį dirbo beveik 5,1 tūkst. mechanizmų.
Taip pat išbarstėme rekordinį kiekį – virš 45 t druskos, net 10 t daugiau nei 2021 m. gruodį“, – teigė AB „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Meteorologinės sąlygos išliko sudėtingos bei permainingos ir vėlesniais mėnesiais – tai įpareigojo ne tik intensyviai dirbti barstant slidumą mažinančias medžiagas bei aktyviai valyti kelius, bet ir vykdyti daug prevencinių darbų.
„Ši žiema buvo tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek kelininkams. Nors sausio mėnuo buvo kiek ramesnis, bet turėjome intensyvių snygių ir pustymų – tai reiškia, jog vos nuvalius ir pabarsčius kelius, darbus tekdavo kartoti nedelsiant, nes keliai greitai padengiami nauju sniego sluoksniu, o dėl pustymo beriamos tirpdymo medžiagos nespėja tinkamai veikti.
Vėlesni mėnesiai buvo ypač permainingi ir kelių priežiūrai nepalankūs dėl stiprių oro temperatūros svyravimų – dėl dažnų lijundrų ir susidarančio plikledžio vykdėme prevencinius darbus.
Vis tik bene labiausiai nustebino kovo pradžioje grįžusios sudėtingos žiemiškos sąlygos ir fiksuota neeilinė situacija – besitęsiantis snygis, vėjas, pūga, plikledis.
Būtent kovo 8-oji mums buvo sudėtingiausia viso sezono diena. Lietuvos kelius tądien valė net 344 mūsų mašinos, sunaudojome 3096 t druskos, 1008 t mišinių ir 386 m3 tirpalo,“ – komentavo K. Sakalauskas.
Pasak AB „Kelių priežiūra“ atstovo, šiemetinė žiema – tikrai išskirtinė, stebinusi ne tik permainingomis bei sudėtingomis meteorologinėmis sąlygomis, bet ir rekordinėmis darbų apimtimis.
Tai rodo bendrovės dirbusių mechanizmų, išbarstytų slidumą mažinančių medžiagų tonų skaičius ir nuvažiuotas kilometražas žiemos darbų metu.
„Pastaraisiais metais stabilus augimas matomas visose žiemos sezono darbų srityse, kai kur jis siekia net 330 proc. – ne išimtis ir šis sezonas.
Šiemet iš viso valstybinės reikšmės keliuose dirbo net 15,9 tūkst. „Kelių priežiūros“ mechanizmų, o lyginant su praėjusiu žiemos sezonu, tai – net 2 000 mašinų daugiau.
Skaičiuojame, kad šiam žiemos sezonui keliams barstyti ir jų slidumui mažinti sunaudojome 109 125 t druskos, 53 049 t mišinio ir 31 670 m3 druskos tirpalo, kai per visą praėjusį žiemos sezoną druskos sunaudojome vos virš 60 t.
Tiesa, lyginant su pernai metų žiema, keitėsi barstomos medžiagos. Dalis kelių nebebuvo barstomi smėlio ir druskos mišiniais – juos pakeitė druska“, – sakė kelių priežiūros vadovas.
Siekiant užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, „Kelių priežiūra“ savo interneto svetainėje paskelbė interaktyvų kelių priežiūros žemėlapį. Be to, jau kitąmet planuojama viešinti kelių priežiūros darbus realiu laiku.
„Norėdami prisidėti prie eismo saugumo, savo svetainėje paskelbėme interaktyvų slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį, kuriame vairuotojai gali savarankiškai prieš kelionę įsivertinti tikėtiną kelių būklę, matyti įspėjimus apie numatomus pavojingus meteorologinius reiškinius ir pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą.
Taip pat kitąmet planuojame atverti ir barstytuvų judėjimo interaktyvų žemėlapį. Žemėlapyje bus atvaizduojami atliekami valymo ir barstymo darbai, tad gyventojai galės matyti barstytuvų buvimo vietą realiu laiku“, – dalijosi K. Sakalauskas.
Nors šis žiemos sezonas buvo tikras iššūkis prižiūrint kelius, AB „Kelių priežiūra“ nuoširdžiai dėkoja ne tik kelininkams, intensyviai dirbusiems bei siekusiems užtikrinti saugias eismo sąlygas, bet ir sąmoningiems vairuotojams, įvertinantiems oro sąlygas ir atsakingai besielgiantiems kelyje.