Dėl itin prastos būklės tiltas Raseinius ir Ariogalą jungiančiame kelyje uždarytas šiemet vasario mėnesį. Bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) projektuoja naują tiltą, tačiau jo statyba prasidės ne anksčiau kaip vasaros pabaigoje.
Svarbios jungties netekę ūkininkai priversti iki savo valdų riedėti aplinkkeliais ir priversti įveikti net kelis kartus ilgesnį kelią, o tai – papildomas laikas bei sąnaudos.
Trumpindami kelią ūkininkai galėtų važiuoti automagistrale, tačiau iškart taptų kelių eismo taisyklių pažeidėjais, mat sunkiasvorei technikai draudžiama važiuoti automagistrale.
„Dabar tik sraigtasparniu galime pasiekti laukus. Javapjūtės metu svarbi kiekviena minutė, o reikės važiuoti 70 kilometrų į vieną pusę ir tiek pat atgal“, – stebėjosi ūkininkas Linas Bielskis.
„Negalime net grūdų išvežti, atstumas padidėjus maždaug 5 kartus, o tai – ir laikas, ir pinigai“, – pritarė ūkininkas Darius Čepas.
Raseinių rajono meras Andrius Bautronis prisiminė, kad apie naujo tilto per Dubysą statybą su LAKD kalbėta kelerius metus ir kaskart buvo akcentuojama būtinybė įrengti laikiną tiltą, kad išlikti jungtis tiek ūkininkams, tiek viešąsias paslaugas teikiančioms įstaigoms, tiek visiems gyventojams.
Nors metų pradžioje tiltas saugumo sumetimais buvo visai uždarytas, Susisiekimo ministerijos atstovai esą nemato galimybės statyti laikino tilto.
„Prašėme direkcijos leisti viena automagistralės juosta važiuoti sunkiajai technikai, tačiau neišgirdome teigiamo atsakymo“, – stebėjosi A.Bautronis.
Pasak mero, surinkus ūkininkų parašus jis vėl ketina važiuoti į Susisiekimo ministeriją.
„Ministerijos vadovai turbūt nesuvokia problemos masto. Pradės bankrutuoti verslai ir ūkininkai, o tai aktualu ir Kauno, Jurbarko rajonų gyventojams. Netrukus ateis ruduo, reikės vežti derlių, o kaip tai padaryti?“, – klausė Raseinių rajono meras.
Jo žiniomis, lankstas sunkiajai ūkininkų technikai siekia vidutiniškai 60 kilometrų, lengviesiems automobiliams – 10–15 kilometrų. Ministerijos atstovai esą žadėjo pagerinti vietinių kelių būklę, tačiau ir šito pažado nesilaiko.
„Ačiū Dievui, kad nebuvo tokio atvejo, kai medikams ar ugniagesiams reikia gelbėti žmonių gyvybę ir brangi kiekviena minutė“, – kalbėjo A.Bautronis.
„Sprendimas uždaryti eismą minėtu tiltu priimtas atlikus tilto apžiūrą ir nustačius, kad laikančiųjų konstrukcijų būklė pablogėjo lyginant su ankstesniu statinio būklės vertinimu.
Bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdė šio tilto būklės kitimo stebėseną“, – pranešė LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė.
Ji priminė, kad tilto rekonstrukcijos projektas buvo pradėtas rengti dar 2019 metais, tačiau Raseinių rajono savivaldybei pateikus pageidavimą, kad šio tilto rekonstrukcijos metu būtų įrengti pėsčiųjų dviračių takai, sutvarkytos šalia esančios aikštelės ir įrengtas apšvietimas, išaugo projektavimo apimtys, o projektavimo paslaugų viešąjį pirkimą teko organizuoti iš naujo.
Įgyvendinant valstybinės reikšmės krašto kelio tilto per Dubysą rekonstravimo projektą, yra numatytas tilto pakloto elementų ir perdangos konstrukcijų pakeitimas, atramų rekonstravimas, apšvietimo įrengimas.
„Rengiamas projektas apima ne tik paties tilto rekonstravimo darbus, bet ir valstybinės reikšmės krašto kelio Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis ruožo rekonstravimą nuo 13,2 iki 13,8 km, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtą infrastruktūrą, šalia esančios poilsio aikštelės sutvarkymą, sankryžos su rajoniniu keliu Nr. 3504 rekonstravimą ir apšvietimo įrengimą“, – kalbėjo A.Ramoškaitė.
Nauja tilto rekonstrukcijos techninio projekto parengimo sutartis pasirašyta 2022 metų birželio mėnesį.
Šiuo metu taip pat rengiamas Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 196 Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis ruožo nuo 13,2 iki 13,8 km rekonstravimo techninis darbo projektas, kurio apimtyje numatyti tilto rekonstravimo darbai.
Parengus projektą ir gavus statybą leidžiantį dokumentą pagal parengtą projektą, bus perkami rangos darbai. 2023 metų II ketvirtį numatyta skelbti rangos darbų viešojo pirkimo konkursą.
Pasak A.Ramoškaitės, Kelių direkcija yra inicijavusi tilto per Dubysą statinio ekspertizės pirkimą. Ekspertizės metu bus galima įvertinti, ar tiltas tinkamas tolesnei eksploatacijai ir kokia apimtimi.
Pasak A.Ramoškaitės, Kelių direkcija yra inicijavusi tilto per Dubysą statinio ekspertizės pirkimą. Ekspertizės metu bus galima įvertinti, ar tiltas tinkamas tolesnei eksploatacijai ir kokia apimtimi.
„Jei ekspertizės metu bus nustatyta, kad tiltu eismas galimas, eismas bus leidžiamas pagal ekspertizės metu nustatytas sąlygas“, – žadėjo LAKD atstovė.
„Eismo saugos požiūriu žemės ūkio technika tokios kategorijos ir intensyvumo kelyje važiuoti negali dėl skirtingo greičio rėžimo. Leidus važiuoti automagistrale žemės ūkio technikai, atsiranda pavojus kitiems eismo dalyviams“, – pranešė A.Ramoškaitė.
Pasak jos, apie 16 tūkst. automobilių vairuotojų padidėtų rizika pakliūti į eismo įvykį.
„Kelių direkcija supranta patiriamus nepatogumus, tačiau prašo kol bus atlikti tilto tvarkymo darbai, ieškoti galimybių kooperuotis, laikyti žemės ūkio techniką prie dirbamų laukų, techniką pervežti tralais, derliaus nuėmimo metu naudotis ne traktoriais su priekabomis, o savivarčius ar kitas transporto priemones, kurios automagistrale nėra draudžiama važiuoti“, – patarė LAKD atstovė.
Valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 196 Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis 13,46 km esantis tiltas per Dubysą AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos parengtame Kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinės eilės sąraše yra 16 vietoje.