Privalomasis draudimas negelbės
Kiekvienas automobilis turi būti apdraustas privalomuoju draudimu, tačiau įvažiavus į duobę ir pažeidus važiuoklės dalis tokio tipo draudimas turės mažai naudos, nes jokia žala kitam asmenui nėra padaryta.
Kaip teigia „ERGO“ draudimo specialistas Rimvydas Pocius, privalomasis draudimas užtikrina žalos atlyginimą trečiųjų asmenų sveikatai ar turtui, jeigu vairuotojas sukelia eisvo įvykį.
Įvažiavus į duobę, už automobilio apgadinimus atsakingas jo vairuotojas, nes įvykį sukėlė pats. „Pačiam kaltininko automobiliui, su kuriuo padaryta žala, nuostoliai pagal šį draudimą atlyginami nėra“, – sako R.Pocius.
„Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas pritaria, kad privalomasis draudimas nedengia nuostolių, kuriuos patiria pats transporto priemonės valdytojas, tačiau gali padėti tęsti kelionę.
„Patyrus žalą, galima kviesti techninę pagalbą, kuri pakeis sugadintą ratą atsarginiu arba padės transportuoti automobilį po eismo įvykio, kai automobilis nėra tinkamas kelionei tęsti“, – teigia G.Petrikas.
Gelbėtojas – kasko
Norint patirti mažiau nuostolių, praverstų draudimas, kuris atlygintų žalą ir automobilio valdytojui. Draudimo specialistų teigimu, tokiu atveju nuostolius atlyginti gali kasko draudimas.
„Įvažiavus į duobę ir patyrus žalą, puikiai pasitarnauja kasko draudimas, pagal kurį yra atlyginama nuostoliams padengti reikalinga suma“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.
„ERGO“ draudimo atstovas prideda, jog kasko draudimas pasitarnautų ir kitais atvejais, kai žalą patiria automobilio savininkas, pavyzdžiui dėl vagystės, gaisro, stichinių nelaimių.
Kiek tai kainuotų pasakyti sunku, nes kaina susideda iš daugybės kriterijų, kuriuos įvertina draudimo kompanija.
„Įmoka yra individuali kiekvienam automobiliui ir priklauso nuo automobilio markės, modelio, jo amžiaus, techninių charakteristikų ir jo vairuotojo draudimo istorijos bei patirties“, – teigia „ERGO“ atstovas R.Pocius.
Žalos dydis
Pasak „Lietuvos draudimo“ eksperto G.Petriko, labai svarbų vaidmenį turi greitis. Draudimo kompanijos duomenimis, užmiestyje, kur greitis yra žymiai didesnis, patirta žala irgi būna didesnė.
Taip pat, vairuojant būtina atsižvelgti į eismo sąlygas, kelio reljefą, net paros metą. Tai padeda geriau įvertinti duobės gylį ar greičiau ją pamatyti.
Pavyzdžiui, lyjant duobė gali būti kupina vandens ir atrodyti mažiau gili. Vairuojant naktį sunkiau pastebėti kliūtį kelyje, o nepasirinkus saugaus greičio, išvengti jos būna sudėtingiau.
Patirtų nuostolių suma gali būti įvairi, nes priklauso kaip stipriai automobilis buvo pažeistas.
„Smūgis į duobę gali atsieiti ir keliasdešimt, ir kelis šimtus ar net tūkstančius eurų. Tai priklauso nuo to, ar buvo pažeista tik padanga, ar brangesnės automobilio dalys, pavyzdžiui, ratlankiai, pakabos elementai“, – sako „ERGO“ draudimo ekspertas.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiemet vairuotojams, kurie įvažiavo į duobę kelyje ir patyrė nuostolių automobiliui, vidutinė išmoka buvo 532 eurai. O vairuotojai dažniausiai prakerta padangą, apgadina ratlankį, dėl smūgio pažeidžia variklio apsaugą, automobilio pakabą ir kitas važiuoklės dalis.
Išeitis yra
Kartais vairuotojai nežino kaip elgtis įvažiavus į duobę ir pažeidus automobilį, kur galima kreiptis. Nepaisant, kad jis neturi kasko draudimo, vis dėlto, gali gauti išmoką dėl patirtų nuostolių.
Tokiu ateju ekspertai rekomenduoja kviesti policiją ir užregistuoti įvykį, ypač, jei duobė nėra pažymėta ženklais.
Jeigu automobilis apdraustas kasko draudimu – dėl žalos atlyginimo kreiptis į savo draudimo kompaniją.
Jeigu kasko draudimo nėra, įvažiavus į nepažymėtą duobę vis tiek galima pateikti pretenziją kelio savininkui ar valdytojui, dažniausiai – savivaldybei.
„Už gatvių priežiūrą ir saugumą atsakinga yra miesto savivaldybė ir jei tokios žalos atveju avarija registruota policijoje, neretais atvejais nuostolius kompensuoja gatves prižiūrintis subjektas,“ – teigia „ERGO“ atstovas R.Pocius.
Pavasaris yra tas metas, kai vairuotojų, kurie pateko į nepavydėtiną situaciją ir kelionės metu prakirto padangas – daugėja.
„Svarbu nepamiršti, jog pavasaris tik prasideda, o metai iš metų pastebime, kad būtent pavasarį žalų skaičius dėl duobių didėja, todėl noriu paraginti vairuotojus atkreipti dėmesį į kelio dangą ir vairuoti saugiai bei atsakingai“, – rekomenduoja G.Petrikas.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, iš viso šiemet dėl nuostolių įvažiavus į duobę kelyje šiemet jau išmokėta daugiau nei 240 tūkst. eurų.