Šią savaitę ministerijoje esamą tiltų būklės situaciją ir galimus sprendimus ilgalaikiam būklės gerinimui aptarti susirinko Kelių direkcijos, AB „Kelių priežiūra“ specialistai, VŠĮ Transporto kompetencijų agentūros, tiltų projektavimo ir tyrimų ekspertai bei Vilnius TECH ir Kauno technikos universiteto mokslininkai, dirbantys tiltų priežiūros srityje.
„Esama šalies tiltų būklės situacija netenkina, būtini ilgalaikiai ir novatoriški sprendimai, todėl norime atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles ir pritaikyti jas šių dienų realijoms.
Turime įvertinti, kiek yra efektyvi esama tiltų techninės ir naudojimo priežiūros tvarka ir kaip ją tobulinti, kad kuo ilgiau užtikrintume tinkamą tiltų būklę.
Turime lūkestį ilgainiui sukurti tokį tiltų priežiūros mechanizmą, kad tiltai apskritai nepatektų į blogos būklės sąrašą – jie turėtų būtų sutvarkomi iki tol“, – sakė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Viceministro teigimu, ministerija jau ne vienus metus yra atkreipusi dėmesį į prastėjančią tiltų būklę ir jai gerinti skiria vis didesnį finansavimą. Pernai tiltų, viadukų ir tunelių tvarkymo projektams buvo skirta apie 50 mln. eurų, šiais metais – 100 mln. eurų.
Anot jo, naujos tiltų techninės priežiūros taisyklės taptų pagrindiniu dokumentu, siekiant gerinti šalies tiltų būklę ir užtikrinti efektyvesnę jų priežiūrą. Planuojama ateityje daugiau dėmesio skirti patenkinamos būklės tiltams, o potencialiai rizikingų šalies keliuose turi nebelikti.
Kelių direkcijos duomenimis, tiltų tvarkymo prioritetinėje eilėje yra 72 prastos būklės tiltai. Kelių direkcijos tiltų ekspertas dr. Saulius Zadlauskas atkreipė dėmesį, kad vis labiau prastėja 1960–1980 m. statytų tiltų būklė, nes jie buvo įrengiami be tinkamos hidroizoliacijos. Tokių tiltų Lietuvoje yra apie 600. Dėl tinkamiausio tokių tiltų tvarkymo planuojama tartis su ekspertais ir mokslininkais.
„Neturime galvoti apie tiltų gyvavimo trukmę – prižiūrimas tiltas stovi 100 metų. Viskas prasideda nuo smulkių dalykų – vandenį leidžia, pažeidžiamos sijos, perdangos, atramos. Pradėkim nuo to, kad pažaidų, pratekėjimų negali būti, nes čia investicija į ateitį“, – sakė Vilnius TECH prof. dr. Darius Bačinskas.
Profesoriaus teigimu, prižiūrint blogos būklės tiltus svarbu neapsiriboti techninėmis apžiūromis, būtina daryti tiltų ekspertizes. Ekspertai turi pasakyti, ar tiltas tenkina laikomosios galios reikalavimus.
Diskusijoje taip pat aptarta užsienio šalių patirtis, pasidalinta nuomonėmis, kaip būtų galima patobulinti tiltų projektavimą, kad būtų užtikrintas ilgesnis jų tarnavimo laikas, geresnės sąlygos techninei priežiūrai.