Vairavimo mokyklos savininkas Dovydas Eiza sako, kad Taikos pr. ir Debreceno gatvių susikirtimas yra viena sudėtingesnių sankryžų uostamiestyje.
„Mokiniai šioje sankryžoje deda ant stabdžių, susimėto, nors jie studijuoja Kelių eismo taisyklių teoriją ir dažnai ją žino geriau nei turintys teises seniau“, – „Vakarų ekspresui“ sakė D. Eiza.
Anot jo, dažniausiai būna neaišku, ar važiuojant į miesto centrą Taikos prospektu galima sukti į dešinę, į Debreceno gatvę, jei už sankryžos dega raudonas šviesoforo signalas, draudžiantis važiuoti tiesiai.
Todėl šioje vietoje neretai vairuotojai, kurie nesiryžta sukti į dešinę, sulaukia kolegų perspėjamųjų garsinių signalų.
„Tai nėra šviesoforu reguliuojama sankryža, tai yra šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja“, – aiškina D. Eiza.
Anot jo, todėl į Debreceno gatvę iš Taikos prospekto galima sukti nepaisant šviesoforo signalo, o prie „Stop“ linijos sustoti nereikia.
Jei važiuojama tiesiai Taikos pr., tai privaloma sustoti prie „Stop“ linijos dar neįvažiavus į sankryžą, jei priekyje dega raudonas šviesoforo signalas.
Stoti ar nestoti
„Vakarų ekspresui“ oficialiai poziciją minimoje sankryžoje pakomentavo Mindaugas Džermeika, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas.
„Sukant į dešinę, į Debreceno gatvę, nekertama šviesoforo signalo reguliuojama gatvės dalis“, – aiškina M. Džermeika.
Todėl sukant į Debreceno gatvę reikia tik įsitikinti, kad sankryžos Debreceno g. nekerta pėstieji.
Tačiau M. Džermeika pabrėžia, kad prie „Stop“ linijos sukant į dešinę vis tiek reikia sustoti, įsitikinti, kad nėra kliūčių, ir tik po to sukti į Debreceno gatvę.
Prie horizontalios ištisinės linijos šioje sankryžoje yra ir „Stop“ ženkliukas baltame fone.
„Ženklinimas sankryžoje buvo pakeistas gyventojų prašymu, nes vairuotojams buvo labai sudėtinga išsukti iš Debreceno gatvės į Taikos pr.“, – primena M. Džermeika.
Anot jo, dabar, kai pėstiesiems dega žalia šviesa Taikos pr., vairuotojai gali netrukdomi įvažiuoti į sankryžą iš Debreceno gatvės ir vėliau tęsti kelionę.
„Sprendimai pasitvirtino, nes anksčiau sankryžoje būdavo fiksuojama nemažai eismo įvykių, o šiuo metu avarijų beveik nebeliko“, – sako Kelių policijos skyriaus viršininkas.
Nauja sankryža
Ateityje Klaipėdos savivaldybė Taikos, Naikupės ir Debreceno gatvių sankryžoje planuoja įrengti visavertę keturšalę sankryžą.
Tiesa, kada tai bus padaryta, dar nėra aišku. Neoficialiai kalbama, kad tai gana brangus projektas, nes reikia perkelti nemažai inžinerinių komunikacijų.
„Vakarų ekspreso“ skaitytoja Dalia pažymi, kad ir dabar piko metu pasukus iš Debreceno gatvės į Taikos pr. yra labai sudėtinga persirikiuoti iš viešojo transporto juostos į antrąją. Intensyviame sraute važiuojantys automobiliai nenoriai užleidžia. Todėl kyla grėsmė pažeisti Kelių eismo taisykles per ilgai važiuojant A juosta.
Panašių sankryžų su pėsčiųjų šviesoforais Klaipėdoje yra ir daugiau. Nesusipratimų gali kilti Šilutės pl. ir Svajonės g. sankirtoje prie Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pastato.
Taip pat Smiltelės ir Liubeko gatvių sankirtoje, ties posūkiu į daugiabučių namų kiemus.