Į Kėdainius atvykęs G. Nausėda žėrė kritiką dėl tilto griūties: įvardijo, ką laiko kalčiausiais

2023 m. sausio 31 d. 12:54
Po tilto konstrukcijų grūties Kėdainiuose vietos gyventojams teko neįprastų rūpesčių – norint persikelti į kitą Nevėžio pusę jiems tenka įveikti net 10 kilometrų, mat artimiausias automobiliams skirtas tiltas šiuo metu remontuojamas.
Daugiau nuotraukų (15)
Kėdainių rajono valdžia svarsto ypatingais atvejais transportui atverti už kelių šimtų metrų esantį pėsčiųjų tiltą, tačiau dar reikia įvertinti, kokias apkrovas jis gali atlaikyti.
Praėjus vos kelioms valandoms po nelaimės į įvykio vietą atvyko prezidentas Gitanas Nausėda, kurio kelionė į Kėdainių rajoną buvo planuota iš anksto.
„Tiltas nusprendė kaip tik šiuo metu nugriūti“, – kalbėjo prezidentas G.Nausėda.
Jo nuomone, šis įvykis dar kartą atskleidė, kokios apverktinos būklės yra šalies tiltai. Šio Kėdainių tilto būklė anksčiau buvo įvertinta kaip patenkinama ir darbų nesuskubta pradėti.
„Tiltas manė kitaip ir nugriuvo“, – pareiškė prezidentas G.Nausėda.
Jo nuomone, atsakomybė didžia dalimi tenka Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), kuri neįvykdė Kėdainių rajono savivaldybei duotų pažadų.
Rajono meras Valentinas Tamulis pranešė, kad pagal pasirašytą sutartį su LAKD tiltas turėjo būti rekonstruotas dar 2022-aisiais. 
„Pernai dukart rašėme raštus direkcijai dėl avarinės tilto būklės “, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo meras V.Tamulis. Savivaldybės administracija apribojo per tiltą važiuojančių transporto priemonių svorį, susiaurino važiuojamąją juostą.
Mero žiniomis, LAKD pernai paskelbė tik projektavimo konkursą, o darbai turėtų prasidėti šių metų pabaigoje.
LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius patvirtino mero teiginius, tačiau direkcija esą neturi galimybių atlikti visų reikalingų darbų esant tokiam finansavimui. Direkcija negali visų lėšų nukreipti tilrų remontui, nes būtina pasirūpinti ir keliais, kuriems vairuotojai taip pat turi priekaištų.
„Šiais metais finansavimas liko 2022-ųjų lygio, tačiau dėl infliacijos realiai galėsime atlikti maždaug 20 proc. darbų mažiau“, – perspėjo R.Lipkevičius.
Pasak jo, šio Kėdainių tilto būklė buvo nuolat stebima ir ekspertai neturėjo duomenų, kad gali įvykti tokia nelaimė. 
Tuo tarpu prezidento G.Nausėdos tokie paaiškinimai neguodžia.
„Galime pasidžiaugti, kad viskas baigėsi laimingai. Įsivaizduokite, kokia našta prislėgtų įvykus skaudesnei nelaimei“, – pareiškė prezidentas G.Nausėda. 
Dar antradienį ryte juo į mokyklą žingsniavo vaikai.
Kėdainiečiai neabejoja, kad tiltui pakenkėė sunkiasvoriai vilkikai, kurių šioje miesto dalyje gerokai padaugėjo rekonstrukcijai uždarius kitą tiltą.
„Vilkikai važiavo per tiltą nepaisydami jokių kelio ženklų“, – tikino prie tilto sutiktas kėdainis.
Kėdainių rajono meras V.Tamulis taip pat svarstė, kad tilto apkrova galėjo gerokai išaugti prasidėjus kito tilto rekonstrukcijai ir tai galėjo tapti nelaimės priežastimi.
Kitas kėdainiškis pasakojo tiltu važiavęs pirmadienį apie 15 valandą.  
„Kai sustojo du vilkikai, tiltas net susiūbavo. Pagalvojau – neišlaikys jis. Šiandien ryte atvažiavęs pamačiau, kad neklydau“, – pasakojo vyras.
Tilto siūbavimą tvirtino jutę ir daugiau vairuotojų.
„Moterys net bijodavo juo važiuoti, kad netektų sustoti viduryje tilto“, – tikino vienas pašnekovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.