Kaip „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ sakė AB „Kelių priežiūra“ atstovas Petras Džervus, ši žiema kelininkams yra išties nemaloni. Nors sausis panašus į ankstyvą pavasarį, šią žiemą atsipalaiduoti nevertėtų.
Visą savaitę vairuotojai susidūrė su pavojingomis eismo sąlygomis, tad ir savaitės antroji pusė gali atnešti netikėtumų. Kai temperatūra svyruoja tai žemiau nulio laipsnių, tai perkopia šią ribą, eismo sąlygos, esant krituliams, gali pasikeisti akimirksniu.
P.Džervus patikino, kad tokios oro sąlygos tampa tikru iššūkiu kelininkams: keliai slidūs, o jų danga dėvisi kitaip ir reikalinga didesnė priežiūra. Tokiu metu nuolat atsiveria duobės, yra problemų ir su žvirkeliais. Mat viršutinis sluoksnis sušilęs, tačiau žemiau – įšalas. Tai reiškia, kad tokią kelio dangą greideriuoti kelininkams itin sudėtinga.
Duobių susidarymą atstovas paaiškino labai paprastai: ištirpsta sniegas, po to suteka į plyšelius asfalte, naktį vanduo sušąla ir ledas bešaldamas plečiasi bei plėšo asfaltą. Taip įdubos keliuose ir atsiveria.
Paaiškino, kodėl įvyko tiek avarijų
Pašnekovas paklaustas, kodėl trečiadienį ankstyvą ryto magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas įvyko masinė avarija, jis patikino, kad vieno ir konkretaus atsakymo nėra.
„Ta vieta prie Rumšiškių kelyje Vilnius–Kaunas netgi apstatyta ženklais įspėjamaisiais, kad esant krituliams, šis ruožas yra slidus. Kažkokia anomalija, galbūt ten išvažiavus iš miško į laukus vėjas stipresnis ir greičiau pašąla. Iš tiesų neatmetu, kad ir mes padarėme ne viską, nes iš tiesų lijundra buvo tokia neaiški ir smulki, kad net mūsų sistemos nefiksavo, kad yra pokyčiai.
Kitas dalykas, ir vairuotojai, kurie papuolė į skaudų įvykį, galbūt atsipalaidavo ir pamiršo atsargumą“, – komentavo jis. Vis tik kelias atrodo normalus, tačiau labai sunku pamatyti, kad ten yra labai plonas ledo sluoksnis.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad „Kelių priežiūros“ sistemos tuo metu smulkios lijundros nė nefiksavo. Tiesa, apie 6.50 val. buvo sulaukta pranešimų iš vairuotojų apie pavojingą kelio dangą. Po 15 minučių į šią vietą išvažiavo ir barstytuvas, tačiau avarija jau buvo įvykusi.
Kelio atkarpa magistralėje tiek 70–80 km atkarpoje Vilnius–Kaunas yra tam tikra anomalija, tačiau ir pats kelias prašosi didesnio dėmesio. P.Džervus svarstė, kad ten jau laikas atnaujinti kelio dangą, pasidėvėjęs, nelygus ir banguotas.
Tačiau ilgalaikio sprendimo nėra. Tiesiog vairuotojams reikia atkreipti dėmesį ir akylai sekti kelio sąlygas: sumažinti greitį ir laikyti abi rankas ant vairo uždėti bei važiuoti atsargiau.
P.Džervus patikino, kad kiekvienas pranešimas nagrinėjamas ir reaguojama į kiekvieną skambutį. Žinutė perduodama konkrečiame kelio ruože prižiūrinčiam padaliniui.