Rekonstrukcijai ruošiamas kelias – vienas intensyviausių visoje šalyje. Jame vidutinis metinis paros eismo intensyvumas siekia apie 11,5 tūkst. automobilių per parą. Didelė dalis kasdien juo vykstančių transporto priemonių – vilkikai.
Rekonstrukcijos darbai vyks intensyvaus eismo ruože tarp Garliavos ir Prienų. Šis ruožas driekiasi nuo Garliavos per Išlaužą, Šaltupį ir Strielčius iki Prienų.
„Stipriai apkrauto kelio rekonstrukcijos Kauno ir Prienų rajonų savivaldybių gyventojai ir apskritai visos Lietuvos vairuotojai laukė ilgus metus. Sėkmingai tęsiamos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, rengiami priešprojektiniai sprendiniai. Viskas vyksta pagal numatytą veiksmų planą“, – teigia susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Rekonstravus ir išplatinus Kauną su Prienais jungiančią arteriją, eismas joje bus saugesnis. Eismo saugumo užtikrinimo sprendiniai ir gera kelio dangos kokybė sudarys sąlygas padidinti leistiną greitį visame ruože nuo 70 km/h iki 90 km/h.
Pasak susisiekimo viceministro, tikimasi, kad rekonstravus šį kelio ruožą ne tik pagerės eismo sąlygos tūkstančiams vairuotojų, bet ir pavyks pritraukti naujų investicijų į šį šalies regioną. Rekonstrukcijai ruošiama kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus atkarpa driekiasi dviejų rajonų – Kauno ir Prienų – sankirtoje. Visuomenės poreikiams planuojama paimti 288 sklypus arba beveik 120 ha žemės Kauno ir Prienų rajonų savivaldybių teritorijose.
Didžioji dalis kelio rekonstrukcijai reikiamos žemės nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei, likusi – privačių žemės sklypų savininkams.
Žemės paėmimo visuomenės poreikiams Prienų rajone projektas bus parengtas 2023 m. sausio mėnesį.
Planuojamo rekonstruoti ruožo projektavimo darbus numatoma atlikti 2023–2024 m. Numatoma, kad šios 19,5 km ilgio atkarpos rekonstrukcija bus baigta ne vėliau kaip 2026 m.