Po sniegu gali būti ledo, o iš pažiūros juodas ir sausas asfaltas — slidus. Juo važiuodami vieni sėkmingai pasiekia kelionės tikslą, kiti patenka į avariją. Pasimokyti saugiai vairuoti sudėtingomis sąlygomis galima specialioje aikštelėje arba su simuliatoriumi.
Kaip sakė saugaus vairavimo mokytojas Darius Grinbergas, jei čia ateinama tik pasimokyti šonaslydžio ar tiesiog pasidžiaugti vairavimu – tai yra apie nieką. Tačiau mokymasis, kaip nepatekti į pavojingas situacijas arba ką daryti į jas patekus – žiemą yra labai naudingi įgūdžiai.
„Džiugu, kad Lietuvoje yra keturi tokie centrai, kuriuose galima pasimokyti prieš žiemą. Žiemą žmogus galbūt kažko išsigando ar buvo avarinė situacija, tai čia jis ją gali pakartoti, sumodeliuoti iš naujo ir išvengti to, kas įvyko blogo“, – pasakojo pašnekovas.
Vairuotojai pervertina savo galimybes. Esą puikios padangos ir modernios elektroninės automobilio valdymo bei stabdymo sistemos padės suvaldyti automobilį net greitai važiuojant slidžiame kelyje.
Lenktynininkas Gustas Grinbergas taip pat atkreipė dėmesį dėl pasirenkamo greičio – maksimalus leistinas greitis nėra minimalus leistinas greitis. Jis pataria, kad slidžiame kelyje visada reikia važiuoti lėčiau, stebėti aplinką ir palikti ilgesnį atstumą stabdymo keliui.
„Reikia įvertinti eismo sąlygas savo greitį, savo sugebėjimus, padangų būklę ir svarbiausia pasirinkti saugų greitį“, – pridūrė kalbintas lenktynininkas.
Pakeisti vasarinius ratus į žieminius verčia kelių eismo taisyklės, tačiau pasikeisti vasarišką vairavimo stilių ir suvokimą privalome patys.
Simuliatorių bazėje tikslas yra ne tik gerai praleistų laiką, bet ir įgauti įgūdžių, kurie padeda paprastose situacija ir realiame kelyje, teigė pašnekovas.
Kadangi valdymas labai panašus, žmonės, padarę klaidas, kelis kartus pataikę į sieną, tai padeda realiame kelyje.
Saugaus eismo mokytojas antrino: „Slidžios kelio dangos ir išmoko pasirinkti greitį ir supranti, kad viskas priklauso nuo greičio. Kai važiuoji greičiau – viskas pasidaro nepaprastai sudėtinga“.
Pagrindinis saugaus vairavimo mokymų tikslas – išvengti kritinės situacijos, o į ją patelkus, mokėti suvaldyti automobilį nepadarant žalos sau ir kitiems.
Kaip pabrėžė simuliatorių paslaugas teikiančios įmonės „OBS Motorsport“ vadovas Mantas Bereikia – reikia įvertinti ir tai, kad kai kurie vairuotojai nėra jutę, ką reiškia automobiliu važiuoti slidžia danga. „Reikia susikoncentruoti ir vertinti, kokia situacija ir ko tikėtis bei nevažiuoti limitais – tai nėra kompiuterinis žaidimas ar simuliatoriaus kėdė“, – patarimais dalijosi jis.
Saugiai pasiekti kelionės tikslą slidžiu keliu padės mažesnis greitis ir didesnis atstumas iki kitų automobilių.