Kaune darbininkai pluša net per didžiausius šalčius: ar pavasarį neteks taisyti broką? Ekspertė savo kieme kai ko nesiimtų

2022 m. gruodžio 20 d. 08:20
Kauno valdžios sprendimas žiemos pradžioje remontui uždaryti Trijų mergelių tiltą sukėlė kauniečių nepasitenkinimą, manoma, kad darbai prasidės tik pavasarį arba bus atlikti nekokybiškai. Darbų kokybę žiemą įvertinusi ekspertė pateikė netikėtą išvadą.
Daugiau nuotraukų (4)
Kaune net ir artėjant žiemai buvo pradėti kai kurių gatvių, tiltų ir kitų objektų remonto ar statybos darbai. Darbininkai gatvėse pluša iki šiol, tad ar pavasarį neteks taisyti žiemą padarytą broką?
Po atviru dangumi dirbančių bendrovių atstovai atskleidė, kur darbuosis ir per šalčius, kokius darbus atidėjo iki pavasario ir kodėl.
Nustebino valdžios sprendimas
Gruodžio 5 dieną uždarytas kauniečių pamėgtas Trijų mergelių tiltas. Nuo Biržiškų gatvės tiltas driekiasi per Nemuną iki Panemunės šilo ir Nemuno pakrantės, kurioje yra paplūdimiai, šile ir palei upę nutiesti dviračių takai.
Nemažai kauniečių šiuo pėsčiųjų tiltu naudojosi ne tik vasarą, bet ir žiemą.
Kauno savivaldybė paskelbė, kad tilto būklė yra prasta, todėl nuspręsta jį atnaujinti, ir pranešė, kad tiltas bus visiškai užtvertas, remonto darbai truks iki kitų metų spalio mėnesio.
Tai išgirdęs ne vienas kaunietis stebėjosi, kodėl tiltas uždaromas būtent žiemos pradžioje.
„Žiemą darbai vis tiek negali vykti, jie prasidės tik pavasarį, tad kam tiltą uždaryti?“ – svarstė Kastytis Krasauskas.
Kauniečius nori nudžiuginti
Trijų mergelių tiltą remontuosiančios bendrovės „Kauno tiltai“ projekto vadovė Jolanta Varkalienė paaiškino, kad pasirašius sutartį ir Kauno miestui perdavus statybvietę įmonei jos atstovai darbus įsipareigojo pradėti per 5 dienas, todėl tiltas ir buvo uždarytas.
„Taip yra, nes norima, kad kuo greičiau būtų pabaigti visi projekte numatyti darbai ir miesto gyventojai jau vasarą galėtų vėl naudotis tiltu“, – sakė projekto vadovė.
J.Varkalienė pasakojo, kad žiemą bus ardomos prietilčių prieigos, valomos metalinės tilto konstrukcijos, atliekami kiti smulkesni remonto darbai.
„Pavasarį bus atnaujinta tilto perdanga ir jo danga. Siekiame, kad kauniečiai bei miesto svečiai tiltu galėtų naudotis jau vasarą. Iki rudens dar bus vykdomi darbai šlaituose, tvarkomi laiptai, bet tai netrukdys žmonėms tiltu vaikščioti ar važiuoti dviračiais“, – aiškino J.Varkalienė.
Tilto remonto metu bus atnaujinti jo turėklai, suremontuota perdanga, paklota nauja danga, įrengtas naujas apšvietimas. Po remonto bus aiškiai atskirti takai pėstiesiems bei dviratininkams, sutvarkytos Biržiškų gatvės ir Panemunės šilo prietilčių prieigos – laiptai ir takai.
Taip pat įrengti dviračių stovai, nauji suoliukai bei kiti mažosios architektūros elementai, atnaujinti turėklai, šviestuvai ir plieniniai laiptai, sumontuoti ties viena atraminių kolonų. Esamos metalinės konstrukcijos bus nuvalytos ir perdažytos, taip pat bus sutvarkyti korozijos paveikti gelžbetoniniai paviršiai.
Apdailą atliks pavasarį
Darbai verda ir Tunelio gatvėje. Remontuojamas virš jos esantis viadukas, jungiantis Žaliakalnį ir Aukštuosius Šančius. Viaduką remontuojančios įmonės „Tilsta“ projektų vadovas Imantas Merfeldas teigė, kad nemaža dalis darbų jau atlikta.
Iki pirmųjų šalčių spėta užbaigti žemės kasimo darbus. Taip pat atlikti šlaitinių laiptų remonto darbai. Šie laiptai yra abiejose viaduko pusėse. Sumontuotos ir laikančiosios viaduko sijos, montuojamos perdangos plokštės, turėklai ant šlaitinių laiptų.
Jau montuojami gelžbetoniniai laiptai, kuriais iš abiejų Tunelio gatvės pusių bus galima užlipti ant viaduko.
„Likusius betonavimo, montavimo darbus galima vykdyti ir esant keliems laipsniams šalčio, nes į betoną dedami tam tikri priedai, dėl kurių darbai gali vykti toliau“, – tikino projektų vadovas.
Tačiau iki pavasario atidedami apdailos bei paviršių apsauginių sluoksnių įrengimo darbai.
„Apdailai bei betono apsaugai naudojamos priemonės paviršiams suteikia atsparumo nuo fizinių, mechaninių bei cheminių veiksnių.
Tačiau dėl šių medžiagų dirbti, jei lauke temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių, negalima, kitaip bus pažeista darbų technologija ir jie bus atlikti nekokybiškai“, – sakė I.Merfeldas.
Šiais metais jau nebedirbs
Greta Tunelio gatvės bei su ja susijungiančios K.Baršausko gatvės įrenginėjami dviračių takai, remontuojami ir šaligatviai. Gruodžio pradžioje, kol dar nebuvo prisnigę, darbininkai skubėjo kloti šaligatvių trinkeles.
Šiuos darbus atliekančios bendrovės „Kauno keliai“ projektų vadovas Vaidotas Rutelionis sakė, kad įrengta dalis pėsčiųjų ir dviračių takų, automobilių stovėjimo aikštelių.
„Iki gruodžio 9 dienos atlikome paskutinius šių metų darbus, užkonservavome tai, kas jau padaryta, apsitvarkėme. Darbus atnaujinsime pavasarį“, – sakė V.Rutelionis.
Kilo įtarimų dėl kokybės
Gruodžio pradžioje darbininkai asfaltavo Aleksote esančią Blindžių gatvę. Vietiniams gyventojams, stebėjusiems šiuos darbus, kilo klausimų.
„Man atrodo, kad taip dirbti negalima. Teko domėtis, kokiomis sąlygomis galima lieti karštą asfaltą. Rašoma, kad tokie darbai gali vykti, jei lauke ne šalčiau nei 5 laipsniai šilumos, bet tuo metu, kai darbininkai klojo asfaltą Blindžių gatvėje, buvo tik 0 laipsnių.
Taip pat atrodo, kad asfaltas buvo lyginamas per mažu volu“, – svarstė šios gatvės gyventojas Antanas Sakalauskas.
Vyras įsitikinęs, kad darbai atlikti nekokybiškai ir gatvę pavasarį vėl teks remontuoti.
Paaiškino, kas svarbu
Šią gatvę asfaltavo bendrovės „Helanas“ darbininkai. Įmonės darbų vadovas Modestas Linkius sakė, kad jei klojami 2 ar daugiau asfalto sluoksnių, viršutinį galima kloti esant ne žemesnei nei 5 laipsnių temperatūrai.
„Blindžių gatvėje buvo klojama nauja vieno sluoksnio danga. Vieną sluoksnį leidžiama kloti, kai lauke yra 0 laipsnių“, – pasakojo darbų vadovas.
Statybų specialistas teigė, kad tai, kokiu volu danga voluojama, nėra svarbu, kur kas svarbiau kiti parametrai.
M.Linkius aiškino, kad prieš pat klojant asfaltą jo temperatūra turi būti 160–170 laipsnių. Kai jis paklojamas, dangą reikia sparčiai suvoluoti, asfalto temperatūra tuo metu turi būti ne žemesnė kaip 100–120 laipsnių.
„Kokiu volu jis voluojamas, nesvarbu, svarbu spėti darbą atlikti iki to laiko, kol asfaltas per daug neatvėsęs. Blindžių gatvė nebuvo plati, todėl suvoluoti asfaltą vienu nedideliu volu laiku nebuvo sudėtinga“, – tikino M.Linkius.
Darbus nutrauks tik šalčiai
Rudenį pradėti ir Dainų slėnio atnaujinimo darbai. Jame nebeliko ilgus metus šlaituose stovėjusių suolų.
„Keista, kad darbai pradėti rudenį. Man atrodo, kad jei suolai būtų likę per žiemą, į žemę būtų mažiau įsigėrę drėgmės ir pavasarį remonto darbus pradėti būtų buvę patogiau“, – svarstė Žaliakalnio gyventoja Aurelija Inokaitienė.
Dainų slėnį atnaujina bendrovė „Infes“. Šios įmonės rinkodaros projektų vadovė Toma Muznikaitė sakė, kad Dainų slėnyje jau atlikti lauko vandentiekio, fekalinės kanalizacijos, lietaus surinkimo tinklų klojimo darbai.
Artimiausiu metu numatyta pradėti polinių pamatų įrengimą bei kitus betonavimo darbus. Planuojama atlikti ir dalį lauko elektros tinklų klojimo darbų.
„Šiandien taikomos statybos darbų technologijos suteikia galimybę dirbti ir vasarą, ir žiemą. Taip pat, jei darbai kruopščiai planuojami ir jiems pasirengiama, statybų procesas gali vykti ištisus metus. Žinoma, jei paspaus itin dideli šalčiai, darbus teks pristabdyti“, – sakė T.Muznikaitė.
Visus darbus numatyta baigti 2023 metų pabaigoje.
Broko dėl darbo žiemą nepasitaikė?
Aloyzas Pakalniškis
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas
„Intensyvūs statybų ir remonto darbai mieste prasidės kovo mėnesį, bet kai vyrauja kelių laipsnių šalčio temperatūra, galima kloti trinkeles, įrengti gatvių bortus, dirbti naudojant betoną su specialiais priedais.
Linkuvos gatvėje iki žiemos buvo išardyta sena danga, sukasta kelio bei šaligatvių sankasa, iš dalies įrengtas šalčiui atsparus sluoksnis. Šiais metais rangovai planuoja pakloti asfalto pagrindo sluoksnį, jei leis oro sąlygos – ir viršutinį. Kitais metams liktų įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus.
Jeigu leis oro sąlygos, pagrindinius darbus Vilniaus gatvėje užbaigsime iki šių metų pabaigos. Oficialiai užbaigti visas procedūras planuojame kitų metų pavasarį.
S.Žukausko gatvėje paklota nauja danga. Vienoje gatvės pusėje įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai. Kitąmet reikės atlikti nedidelius apdailos darbus.
P.Lukšio gatvės važiuojamojoje dalyje paklota asfalto danga ir įrengta dalis pėsčiųjų bei dviračių takų. Visi takai pėstiesiems ir dviratininkams bus baigti įrengti kitąmet.
Tokių atvejų, kad statytojai nesilaiko technologinių reikalavimų ir dirbant žiemą padaro broko, nepasitaiko, nes darbų vykdymą prižiūri ne tik savivaldybės specialistai, bet ir techniniai prižiūrėtojai.“
Savo kieme trinkelių žiemą neklotų
Odeta Viliūnienė
Kauno technologijos
universiteto statybinių medžiagų, konstrukcijų ir technologijų ekspertė
„Remontuojant gatves ar pėsčiųjų, dviračių takus apatinis jų sluoksnis, kurį sudaro sutrombuotas gruntas, ant jo paklotas smėlis, turi būti suformuotas, kai lauke vyrauja ne žemesnė kaip 5 laipsnių šalčio temperatūra. Taip pat šis sluoksnis turi būti sausas.
Ant jo kloti pirmąjį asfalto sluoksnį galima, jei lauke yra ne daugiau kaip 1 laipsnis šalčio, viršutinis asfalto sluoksnis turi būti paklotas, kai lauke yra ne šalčiau kaip 3 laipsniai šilumos.
Kloti trinkelių atėjus rudeniui ar žiemai nepatariama, aš savo kieme to nedaryčiau. Net jei nelyja, nesninga, sniegas nutirpsta, net jei jau suformuotas tinkamas pagrindas, į žemę vis tiek yra įsigėrusi drėgmė, kuri kenkia darbų kokybei, ir tikimybė, kad pavasarį trinkelės išsiklaipys, yra didelė.
Žiemą nereikėtų kalti statinių polių į duobes, kuriose užšalęs vanduo, nes tai – darbo brokas.
Taip pat negalima tinkuoti, atlikti įvairių apdailos darbų. O štai betonuoti žiemą, kai lauke yra keli laipsniai šalčio, galima, nes pagal šiuolaikines technologijas į betoną dedami tam tikri priedai ir nedidelis šaltis darbams nekenkia.
Žiemą galima šiltinti pastatus, bet darbų metu jie turi būti uždengti, apsaugoti nuo drėgmės.
Ardyti senus objektus, pavyzdžiui, suolų konstrukcijas, kaip pasielgta Dainų slėnyje, ar prietilčius prieš žiemą ar žiemos metu galima, tai būsimiems darbams nekenkia.
Vis dėlto statybų ir remonto darbų mieste daug, juos atliekančios įmonės skuba gauti užsakymus ir panaudoti pinigus. Darbams jie suteikia 5 metų garantiją, todėl neretai jie atliekami nesilaikant reikalavimų ir vėliau broką vis tenka taisyti.“
remontas^Instantkelių tvarkymas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.