UAB „Vilniaus apšvietimas“ teigia, kad kasmet priskaičiuojama apie 200 atvejų, kai slystantys automobiliai sulaužo atramas ar kitaip sugadina miesto infrastuktūros elementus. „Daugėja atvejų, kuomet vairuotojai dėl neapdairumo pasišalina iš įvykio vietos niekam nepranešę, nes mano, jog vienintelis nukentėjęs incidento metu yra jų automobilis“, – teigiama „Vilniaus apšvietimas“ socialinio tinklo profilyje.
Kadangi eismo elementus sudaro ne tik transporto priemonės, bet ir visi kiti objektai šalia ar pačioje važiuojamojo kelio dalyje, tad, jei automobilis atsitrenkė į stulpą, tai jau yra eismo įvykis, kurį privaloma užregistruoti pagal KET ir pasirūpinti nuostolių atlyginimu. Kitu atveju, vairuotojas yra laikomas pažeidėju, kuris pasišalino iš eismo įvykio vietos.
AB „Lietuvos draudimas“ teigia šiemet užfiksavusi 5303 atvejus kuomet transporto priemonė susidūrė su kelio infrastuktūros elementais, o klientams išmokėta apie 5 mln. eurų žalos atlyginimo.
ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, pranešė, kad šiemet fiksuota apie 800 įvykių, kuomet nukentėjo infrastruktūra – šlagbaumai, atitvarai, stulpai, numerių nuskaitymo kameros, tvoros, vartai ir pan.
Pasak draudimo specialisto, vidutinis tokios avarijos metu padarytos žalos dydis yra apie 2000 eurų.
„Ši suma kiekvienais metais auga, nes kelių infrastruktūros elementai nuolat modernėja ir tobulėja, juose atsiranda išmaniųjų technologijų ir pan.“, – tvirtina R. Bieliauskas.
Kiek mažesnę tokių avarijų žalą skaičiuoja „Lietuvos draudimo“ kompanija. Jos atstovės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės teigimu, vidutinė šios draudimo kompanijos išmoka už susidūrimą su kelio infrastuktūros elementais, siekia 1387 eurus, o didžiausia šiemet išmokėta suma 89 703 eurai.
„Minėto eismo įvykio metu transporto priemonė nuvažiavo/nuslydo nuo kelio. Įvykio metu smarkiai sugadinta tiek transporto priemonė , tiek infrastuktūra (atitvarai, borteliai ir pan.)“, – informacija dalinosi I.Trakimaitė-Šeškuvienė.
AB „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Kęstutis Kantautas tvirtina, kad 2021 metais buvo registruota 819 vnt. eismo įvykių, kurių metu buvo sugadinti kelio ženklai, atitvarai, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų, kelio apšvietimo stulpai ir t.t. „Vidutinė vieno eismo įvykio, kai apgadinama kelio infrastuktūra, žala – 1480 Eur“, – skaičiuoja K. Kantautas.
Abu draudimo kompanijos atstovai teigė, kad, jeigu vairuotojas yra įsigijęs civilinės atsakomybės draudimą, jis padengia kelio infrastuktūrai padarytą žalą. Tačiau draudimo kompanijų atstovai pabrėžia, kad avarijos padaryta žala bus padengta tik tuo atveju, kai transporto priemonės valdytojas nepažeidė Kelių eismo taiyklių, pavyzdžiui, vairavo neblaivus, nes tokiua tveju žalą teks padengti pačiam pagal civilinę atsakomybę, o KASKO žala bus nedraudžiamasis įvykis.
K. Kantautas vairuotojams primena, kad jeigu eismo įvykio metu nenukentėjo žmonės, o tik automobilis ir kelio infrastruktūros elementai, apie eismo įvykį vairuotojas turi pranešti skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.
Gavus pranešimą, informacija perduodama policijai (policija surašo protokolą arba pildoma deklaracija) ir tuomet apie įvykį informuojamas kelio savininkas – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), o LAKD perduoda informaciją – AB „Keliu priežiūra“.
„Dažnu atveju ir patys aptinkame sugadintą turtą: jeigu mūsų darbuotojui yra gamybinis būtinumas vykti į eismo įvykio vietą (pavyzdžiui, reikia aptverti eismo įvykio vietą, pašalinti kliūtis nuo kelio ir pan.), tai gali ir mūsų darbuotojas užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
Ką svarbu pabrėžti, jeigu vairuotojai nėra įvykio liudininkai ar kaltininkai, tačiau pastebi kelyje sugadintus ženklus, atitvarus ar pan. – kviečiame būti pilietiškais ir apie tai pranešti Eismo informacijos centro trumpuoju tel. numeriu 1871 bei 8 (5) 232 9677“, – pabrėžė AB „Kelių priežiūra“ atstovas.