Naujovę įdiegusios kompanijos „CGI Lietuva“ transporto sprendimų padalinio direktorius Audrius Pozingis pasakojo, kad ši sistema yra įdiegta daugiau nei 100 vietų, pagrindiniuose valstybinės reikšmės keliuose: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda kelyje yra virš 50 vietų; A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelyje 25 vietos; Vilnius–Panevėžys kelyje apie 10 vietų; Panevėžio aplinkkelyje taip pat yra keliolika vietų.
Sistema reaguoja į eismo informacinius sistemos sugeneruotus perspėjimus – kelio būklę, vėją, blogą matomumą, eismo sulėtėjimą. Sistema laukia signalo iš informacinės sistemos ir reaguoja į tai.
Ši sistema gali veikti trimis būdais – automatiniu, bet yra galimybė ją perjungti rankiniu būdu. Taip pat dar yra pusiau automatinis būdas, kai sistema pasiūlo, bet ne iškart perjungia greitį. Tam reikalingas operatoriaus įsikišimas, kad šis perjungtų ženklą.
Pasak pašnekovo, šiuo metu sutarta, kad greitis mažinamas 20 km/val., nei yra leistinas. Jeigu autostradoje greitis leidžiamas 110 km/val., tai sistema rodys greitį 90 km/val.
Ženklai yra pakabinti virš kelio arba šalia jo. Be to, bus įspėjamasis ženklas, dėl ko keičiasi greitis ir pats greičio ribojimas.
„CGI Lietuva“ transporto sprendimų padalinio direktorius akcentavo, kad ne visada vairuotojas pastebi, kada yra pasikeitusios eismo sąlygos, o sensoriai tai jaučia ir gali apie tai perspėti žmogų.
„Gali būti dideli vėjo gūsiai arba slidi kelio danga gali būti ne tik nuo sniego, bet ir nuo lietaus“, – pabrėžė A.Pozingis.
Sistema taip pat rodys apie priekyje vykstančius kelio darbus.
Projekto esmė buvo įdiegti sistemą, kuri gebėtų valdyti ženklus. Patys ženklai diegiami Lietuvos automobilių kelių direkcijos projektais. Jei LAKD įsigys daugiau ženklų, jie bus integruoti į sistemą.