Panaikinus papildomas žalias rodykles prie šviesoforų, ne visi vairuotojai, pėstieji ir dviratininkai saugiai jaučiasi sankryžose.
„Daromose avaringumo analizėse pastebimos tendencijos, kad skaudžiausi įvykiai su pėsčiaisiais įvyksta perėjose, kuomet vairuotojai sukdami į dešinę pusę nepraleidžia pėsčiųjų ir nutinka skaudūs įvykiai“, – teigė Vilniaus kelių policijos vyriausiasis specialistas Donatas Mankauskas.
Per Vilniuje surengtą policijos akciją „Pėstieji“ pareigūnai geranoriškai priminė, kaip saugiai pereiti gatvę, dovanojo atšvaitus tiems, kurie jų neturi.
„Vykdome akciją, ar vairuotojai žino, kaip reikia važiuoti per reguliuojamąją pėsčiųjų perėją“, – pasakojo vienai vairuotojai pareigūnas.
Nuoširdus pareigūnų pokalbis ir taisyklių priminimas veiksmingesnis už baudą.
„Kartu su protokolu įteikiama knygutė, kurioje vairuotojams primenamos Kelių eismo taisyklės, kaip jie turėtų elgtis degant tam tikram šviesoforo signalui ir kada gali sukti drąsiai į dešinę. Taip pat, kada pėstiesiems tikrai dega raudonas šviesoforo signalas“, – akcentavo D.Mankauskas.
Pėstieji turi būti atidūs, apdairūs ir įžvalgūs. Pažiūrėti į vairuotoją ir įsitikinti, ar jis pėsčiąjį pastebėjo, ar ketina praleisti. Net šviesoforu reguliuojamoje perėjoje užsidegus žaliam šviesoforo signalui – nepervertinkite savo saugumo, prieš žengiant per perėją svarbu apsidairyti.