Fotografas Vincas Alesius savo feisbuko paskyroje paskelbė įrašą apie tai, kad „Lietuvos geležinkelių“ dauguma paslaugų yra geros, tačiau traukiniuose pasigedo vaistinėlių: „Keleiviui, blogai pasijutus, pagalbą turi teikti kiti keleiviai, o traukiniui tenka sustoti staigiai, kad įliptų medikai.“
„Traukinys važiavo iš Šiaulių į Klaipėdą labai greitai, todėl žmogui pasidarė bloga. Keleiviai ir palydovai geranoriškai bandė jį gaivinti ir duoti vandens. Nežinau, gal čia taip turi būti ir yra nurodyta, kad negalima žmogui pateiktus į nelaimę duoti kažkokių vaistinėlėse esančių priemonių, jog jam nepakenktų dar labiau.
Man atrodo, kad buvo tik defibriliatorius. Palydovės susisiekė su Plungės stotimi ir traukiniui sustojus įlipo medikai, apžiūrėjo keleivį ir traukinys pajudėjo toliau“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo V.Alesius.
Anot jo, visi buvo nusiteikę padėti, tik nebuvo aišku, kaip elgtis pačiame traukinyje.
„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos atstovė Kotryna Dzikaraitė paaiškino, kad praėjusį penktadienį važiavusiame traukinyje vienas keleivis pasijuto prastai – jis suklupo ir trumpam prarado sąmonę. Anot pašnekovės, tai iš karto pastebėjo traukinio palydovė: „Ji, kartu su traukiniu keliavusia gydytoja, iš karto sureagavo į situaciją, pasodino keleivį ir ėmėsi jį gaivinti.“
Skubiosios pagalbos specialistai operatyviai atvyko į traukinį ir paskyrė prastai pasijutusiam keleiviui reikalingų vaistų – traukinys buvo užlaikytas iki 10 min. Keleivis pasijuto geriau ir toliau tęsė kelionę.
K.Dzikaraitė patikino, kad kelionių palydovai yra apmokyti teikti pirmąją pagalbą. Keleivius, kuriems kelionės metu sutrinka sveikata, kviečia apie tai informuoti bendrovės darbuotojus: „Siekiant užtikrinti kuo saugesnes keliones, prireikus keleiviams pasiūloma iškviesti skubiosios pagalbos specialistus, taip pat teikiama pirmoji pagalba.“
„Visuose traukiniuose, įskaitant ir traukinį, kuriame penktadienį sunegalavo keleivis, yra pirmosios pagalbos vaistinėlės. Atkreipiame dėmesį, kad pirmosios pagalbos vaistinėlėse negali būti vaistų, o juos skirti gali tik sveikatos priežiūros specialistai“, – pažymėjo „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos atstovė.
Visi aprūpinti vaistinėlėmis
„Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius teigė, kad visi autobusai yra aprūpinti po dvi vaistinėles.
„Vairuotojus priimant į darbą pravedame instruktažą bei jie yra baigę kursus pirmos pagalbos suteikimo. Be to, atliekamas kasmetinis žinių atnaujinimas vairuotojams“, – pridūrė A.Indrašius.
„Kautra“ marketingo vadovas Justinas Vadluga akcentavo, kad vaistinėlės pagal techninių apžiūrų reglamentus yra privalomos. Į TA jie važiuoja kas šešis mėnesius – kelis kartus dažniau nei įprastos transporto priemonės.
„Vaistinėlių turinys autobusuose yra toks pats, kaip ir kiekviename automobilyje – papildomi vaistai nėra dedami“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo J.Vadluga.
Autobusų vairuotojams kiekvienais metais vedami pirmosios pagalbos apmokymai, todėl jei nutinka nelaimė, visada keleiviai gali kreiptis į juos.
Abiejų bendrovių atstovai pažymėjo, kad su nelaimingais atsitikimais autobusuose susiduria retai.