Vilniaus miesto savivaldybės komunikacijos atstovas Irmantas Kuzas naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad šiuo metu Vilniuje yra paliktos 7 žaliosios rodyklės. Nuo Saltoniškių g. link Sėlių g. ir nuo Sėlių g. link Vytauto g.; nuo A.Mickevičiaus g. link Vytauto g.; nuo Ateities g. link Fabijoniškių g.; nuo Saulėtekio al. link Nemenčinės pl.; nuo Geležinio Vilko g. link Baltupio g.; nuo Apkasų į Minties g.; nuo T.Narbuto g. link Saltoniškių g. (link Vytauto g.) ir nuo Saltoniškių g. (nuo PC Panorama) link T.Narbuto g.
Klaipėdos miesto savivaldybės atstovas Rimantas Mockus minėjo, kad anksčiau Klaipėdoje poreikis žalių rodyklių buvo tikrai nemažas, todėl jas įrengė 25 vietose – Šiaurinėje, Pietinėje ir Vakarinėje miesto dalyje.
Dabar Klaipėdos mieste montuojamos žalios šviesoforinės sekcijos, kurios yra daug išmanesnės. Jos išsidėsčiusios 15 sankryžose.
„Šios sekcijos padeda užtikrinti eismo saugumą ir yra daug geresnės nei įprastos žaliosios rodyklės. Be to, sekcijas galima reguliuoti, o metalinės rodyklės veikia pagal vairuotojų supratingumą“, – pabrėžė R.Mockus.
Šiais metais Klaipėda koncentruojasi į viešąjį transportą ir į „Žaliąją bangą“, todėl neaišku, ar dar keliuose atsiras papildomos žaliosios sekcijos.
Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad šiuo metu Kaune sumontuota 18 lentelių su žaliomis rodyklėmis 12 sankryžų:
1. Europos pr. – Veiverių g. sankryža;
2. S.Žukausko g. – P.Lukšio g. sankryža;
3. Savanorių pr. – K.Petrausko g. – Utenos g. sankryža;
4. Šiaurės pr. – Ukmergės g. sankryža;
5. Šv.Gertrūdos g. – Birštono g. sankryža;
6. Jonavos g. – Nuokalnės g. sankryža;
7. Panerių g. – Varnių g. sankryža;
8. Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryža;
9. Islandijos pl. – Užnerio g. sankryža;
10. Pramonės pr. – Partizanų g. sankryža;
11. Raudondvario pl. – Jovarų g. sankryža;
12. Laisvės al. – Vytauto pr. sankryža.
M.Matusevičius pažymėjo, kad daugiau neplanuojama kabinti žaliųjų rodyklių ties raudonu šviesoforo signalu.
Kaip teisingai važiuoti?
Susisiekimo ministerijos atstovai priminė taisykles, kaip reikėtų važiuoti per sankryžą, kurioje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle.
„Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę pusę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija ir (ar) „Stop“ liniją.
Jeigu jų nėra – prieš pėsčiųjų perėją ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms, pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“, – akcentavo Susisiekimo ministerijos atstovai.
Gresia baudos
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė kalbėjo, kad per 7 šių metų mėnesius padaryta 7216 pažeidimų (vairuotojų, nevežančių keleivių keleivinėmis transporto priemonėmis vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui.
Važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal taisykles, užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 eurų.
„Galbūt dar ne visi vairuotojai pakankamai gerai ir teisingai supranta šviesoforų reikšmes ir neretai trukdo eismui laukdami, kada užsidegs papildoma rodyklė“, – pastebėjo J.Liutkienė.