Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, kad kai pasikeitė Kelių eismo taisyklės (KET) – atsirado A ir A+ eismo juostos: „Jau tada buvo aišku, kad bus daromi prioritetai viešajam transportui.“
Pasak jo, automobilių vairuotojams ši situacija nėra maloni, bet kalbant apie miestą, reikia plėtoti kokį nors transportą ir jam suteikti tam tikrą išskirtinumą, kaip šiuo metu elgiasi Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Jie esą sako, kad taksi yra verslas ir nereikia jiems nuolaidžiauti. Panaši situacija yra ir su elektromobiliais.
„Iš pradžių buvo bandoma paskatinti žmones keistis bei suteikti jiems tam tikras galias. Pavyzdžiui, daugiau žmonių rinktųsi važiuoti vienu automobiliu, persėstų į elektromobilius. Bet, kai tai peraugo į kitą stadiją, teko pasirinkti prioritetus – visiems ta juosta negali būti skirta. Kažkam reikia palikti vienam, todėl buvo pasirinkta, kad tai bus viešasis transportas. Be to, juo gali važiuoti kur kas daugiau žmonių nei su automobiliais“, – pastebėjo vairavimo instruktorius.
A.Pakėnas mano, kad visiems geras nebūsi bei kažkas turės geresnes sąlygas, o kiti – blogesnes.
Lietuviai mano, kad dėl naikinamų juostų išaugs dar labiau spūstys, tačiau vairavimo instruktorius akcentavo, kad važinėja kiekvieną dieną po daug valandų miesto gatvėmis ir nepastebėjo šių metų rugsėjį didelių spūsčių. Anot jo, kokios buvo liepos, rugpjūčio mėnesiais spūstys, panašios išliko ir rugsėjį.
„Ką pastebėjau, tai artėjant rugsėjui „vairavimas tapo nervingesnis“. Galbūt atvažiavo iš kitų miestų vairuotojai nepripratę prie didelio miesto eismo ir darydavo įvairiausias klaidas – įvažiuojant į žiedą, sankryžas, prie šviesoforų. Tas jų nervingas važiavimas keldavo tam tikrą sumaištį. Prisitaikymo periodas krito labiau į akis, o ne tos susidariusios spūstys“, – dėstė A.Pakėnas.
Rugsėjo pirmosiomis dienomis buvo geri orai, todėl jaunimas rinkosi važiuoti su paspirtukais, dviračiais ir į eismą išvažiavo mažiau automobilių. Taip pat įtaką daro degalų kainos. Žmonės buvo pripratę, kas yra patogu, malonu bei priimtina, o dabar įvyko pokytis: „Gyvenime daug kas keičiasi.
Arba tu daugiau uždirbk, siek kažką keisti arba atsisakyk brangesnės transporto priemonės ir pereik prie pigesnės. Nesmagu, kad vyksta tokie pokyčiai, bet viskas juda į priekį – infliacija ir kiti dalykai.“
Be to, pastebima, kad sostinės gatvėse vis daugiau žmonių pradeda naudotis elektriniais paspirtukais bei važiuoja su jais agresyviai. A.Pakėnas pastebėjo, kad toliau tautiečiai važiuoja vienu paspirtuku po du, įlekia į pėsčiųjų perėjas nemažindami greičio.
„Intensyvėjant eismui turime pereiti prie visuotinio KET mokymosi, nes negali šiais laikais gyventi ir nežinoti taisyklių. Man visada atrodė keista, kad važiuojant automobiliu reikia baigti vairavimo mokyklą, išsilaikyti egzaminus, gauti vairuotojo pažymėjimą, o asmenims, kurie vairuoja paspirtuką, nieko nereikia, bet jie važiuoja 60 km/val. greičiu.
Jiems nereikia nei atlikti techninę apžiūrą, nei turėti draudimo. Jis lyg neatpažintas skraidantis objektas“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.