Sukrovė gatvėse išmėtytus paspirtukus ir paliko prie „Bolt“ būstinės: žada kartoti akciją vėl, o vėliau imtis kitų veiksmų

2022 m. rugsėjo 23 d. 17:16
Lietuvos pėsčiųjų asociacija praeitą savaitgalį ėmėsi drastiškų veiksmų – elektrinius paspirtukus sukrovė į išnuomotą automobilį ir išvežė juos prie susisiekimo paslaugų platformos „Bolt“ būstinės. Asociacijai tokia idėja kilo, nes transporto priemonės buvo pastatytos netinkamose vietose ir trukdė eismui. Toks priimtas sprendimas įmonei nepatiko ir jie po paskelbtos naujienos kreipėsi į policiją.
Daugiau nuotraukų (4)
Lietuvos pėsčiųjų asociacijos vadovas Eduardas Kriščiūnas feisbuko grupėje paskelbė įrašą, kuriame pabrėžiama, kad „Bolt“ turi ruošti pinigus.
„Lietuvos pėsčiųjų asociacija socialinės atsakomybės nejaučiančiai įmonei „Bolt“ per 3 valandų trukmės akciją sutaupė 2200 eurų ir už tai prašo sumokėti 264 eurų sąskaitą“, – rašoma Lietuvos pėsčiųjų asociacijos feisbuke.
Įraše pasakojama, kad buvo išnuomotas „Citybee“ automobilis, pasivažinėta po Vilnių ir surinkti 44 elektriniai paspirtukai, kurie trukdė pravažiuoti dviračiams, bei pastatyti prie „Bolt“ įmonės durų.
„O juk galėjome tiesiog kviesti policiją arba Vilniaus miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyrių ir prašyti, kad jie ne tik skirtų baudą už Kelių eismo taisyklių pažeidimą (apie 15 eurų), bet ir įkalbėti, kad eismui trukdantys paspirtukai būtų nuvežti į savivaldybės arba policijos saugojimo aikštelę, iš kur „Bolt“ įmonė juos galėtų pasiimti tik sumokėjusi baudą, nuvežimo bei saugojimo mokesčius.
Tokiu atveju, vieno paspirtuko pervežimas, tikėtina, neatsakingai „Bolt“ įmonei atsieitų bent 50 eurų. Iš viso įmonei tai kainuoja 2200 eurų, tad suma visai nemaža“, – svarstė E.Kriščiūnas.
Pasak įrašo autoriaus, ateityje šią akciją žada kartoti, o jos dažnumas priklausys nuo turimų lėšų: „Jei įmonė nereaguos ir neapmokės sąskaitų – paspirtukus paliksime nebe prie neatsakingos įmonės ofiso, o bus perduota į pareigūnų rankas arba saugojimo aikšteles. Tikiuosi, kad to neprireiks, tačiau jau dabar pradėsime diskusijas su minėtų aikštelių savininkėmis, kad mūsų atvežtus paspirtukus priimtų saugojimui.“
Laukia tęsinys
Naujienų portalui lrytas.lt susisiekus su E.Kriščiūnu, jis pažymėjo, kad šį šeštadienį, rugsėjo 23 d., vėl planuoja rengti akciją – dvi valandas rinks gatvėse išmėtytus elektrinius paspirtukus ir veš juos prie įmonės būstinės.
„Čia bus paskutinė akcija, kai bandome atkreipti „Bolt“ įmonės dėmesį imtis veiksmų. Kitą kartą jau bendrausime su policija, savivaldybe bei vešime paspirtukus į saugojimo aikštelę. Tikimės atkreipti ne tik visuomenės dėmesį, bet ir politikų.
Pagal KET nurodoma, kad pamačius kliūtį kelyje reikia ją patraukti, o jei nepavyksta – iškviesti policiją. Be to, draudžiama trukdyti eismui, nes tai gali sukelti eismo įvykį. O pagal Civilinio kodekso įstatymus tvirtinama, kad radinius reikia laikyti pusę metų, o tas, kas pametė, atgaudamas radinius, turėtų susimokėti už saugojimą ir kitas patirtas išlaidas, jei to nepadaro, radinys atitenka radėjui“, – teigė jis.
E.Kriščiūnas abejoja tuo, kad „Bolt“ įmonė sumokės nurodytą sąskaitą už „paslaugas“: „Kaip jie elgiasi, tai nėra jokios vilties, kad ši kompanija yra kažkiek sociali.“
Jo nuomone, savivaldybė turėtų kalbėtis su mobilumo įmonėmis apie problemas bei priimti bendrą sprendimą, kad visiems būtų patogu. Taip pat Lietuvos pėsčiųjų asociacijos vadovas tikino, kad šioms transporto priemonėms turėtų būti taikomi kur kas griežtesni reikalavimai.
Neturėjo leidimų
„Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta nesureagavo į šią veiklą draugiškai bei minėjo, kad apie šį savivaliavimą buvo informuoti.
„Tokiems veiksmams minėtas asmuo neturėjo nei jokių oficialių įgaliojimų, nei mūsų leidimų. Manome, kad elektrinių paspirtukų naudojimo ir statymo problemos turėtų būti sprendžiamos kitais būdais, nepažeidžiant įstatymų ir be žalos svetimam turtui.
Elektroniniai paspirtukai yra mūsų nuosavybė, todėl nedvejodami dėl šio incidento kreipėmės į policiją“, – pažymėjo E.Balta.
Nėra draudžiama ir baudžiama
Vilniaus miesto savivaldybės atstovai kalbėjo, kad pagal Kelių eismo taisykles (KET) nėra draudžiama elektrinius paspirtukus statyti ant šaligatvių ar dviračių takų. Dėl to savivaldybė nėra skyrusi baudų elektrinių paspirtukų nuomos įmonėms ar privatiems asmenims už netinkamai pastatytus paspirtukus ar juos išvežusi į saugojimo aikštelę.
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė paaiškino, kad elektriniai paspirtukai yra prilyginami motoriniams dviračiams, o KET nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams.
„Tai reiškia, kad elektrinių paspirtukų vairuotojai turi laikytis visų dviračiams nustatytų reikalavimų. Reikalavimai dviratininkams nurodyti KET, tačiau nuvežimas, pagal šiame punkte įvardintus padarytus KET pažeidimus, nenumatytas“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė J.Liutkienė.
Pasak pašnekovės, taikant atsakomybę už netinkamai paliktus stovėti elektrinius paspirtukus kyla kaltės įrodymo problema. Paspirtuką vairavęs asmuo gali jį palikti ir tvarkingai, tačiau bet kuris kitas asmuo eidamas pro šalį gali jį nugriauti. Užfiksuoti tokį momentą yra gana sudėtinga.
„Palikti dviratį ant šaligatvio taip pat nėra draudžiama, nes tai yra ta transporto priemonė, kuriai yra leidžiamas eismas šaligatviu. Pranešimų dėl ne vietoje paliktų paspirtukų policija nėra gavusi“, – pridūrė J.Liutkienė.
elektrinis paspirtukasBolt^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.