Patikslino, kaip pasikeis viena judriausių sostinės gatvių – važiuojamoji dalis susiaurėti neturėtų

2022 m. rugsėjo 23 d. 15:56
Kodėl vienoje judriausių T.Narbuto gatvių nebebus įprastos miesto transporto stotelės? Savivaldybė aiškina, kad važiuojamojoje dalyje sustoję autobusai ir troleibusai niekam nekliudys.
Daugiau nuotraukų (6)
T.Narbuto gatvėje – permainų metas. Ne visiems jos suprantamos, bet savivaldybė paskubėjo paaiškinti, kad važiuojamoji dalis nebus siaurinama. Kaip ir anksčiau, automobilių eismui bus paliktos dvi juostos viena kryptimi ir dvi – kita kryptimi.
Naujoji A juosta bus įrengiama sumažinus skiriamosios juostos plotą. Ši dalis jau išasfaltuota, į buvusią stotelės įvažą perkeltos troleibusų kontaktinio tinklo atramos.
A juosta bus atkarpoje tarp Laisvės prospekto ir T.Narbuto pėsčiųjų viaduko abiejose gatvės pusėse. Tiek iš Laisvės prospekto, tiek iš Konstitucijos prospekto pusės T.Narbuto gatvėje jau tiesiami dviračių ir pėsčiųjų takai.
Prie Laisvės prospekto nuimama sena šaligatvių danga, ruošiamasi dviračių ir pėsčiųjų takų rekonstrukcijai.
Bus įrengta 2,8 kilometro naujų dviračių takų. Atnaujinti, nuo dviračių atskirti pėsčiųjų takai bus optimalaus 2,25 metro pločio, bet pagal galimybes kai kur išplatės iki 3 metrų.
Tik siaurose vietose dėl privačių sklypų ar reljefo jie susiaurės iki 1,5 metro.
Tvarkomas ir pėsčiųjų bei dviračių takų apšvietimas, poilsiui įrengiami suolai. Sutvarkius važiuojamąją dalį gatvė bus apželdinta – bus pasodinti 75 medžiai ir 8084 krūmai. Projektuotojai rūpinosi, kad įrengiant takus būtų išsaugota kuo daugiau esamų saugotinų želdinių. Dėl to vietomis takai siauresni.
Rekonstruojant gatvę bus pašalinti 5 saugotini medžiai ir 160 nesaugotinų želdinių. Daugiausia tai – nedideli krūmynai, invaziniai medžiai, esantys inžinerinių tinklų apsaugos zonose.
T.Narbuto gatvė – judri magistralinė gatvė, jungianti centrinę miesto dalį su intensyviai apgyvendintais Pilaitės, Karoliniškių, Viršuliškių ir Justiniškių rajonais. Kasdien ja važiuoja apie 100 tūkst. žmonių.
Didžioji dalis iš jų renkasi miesto transportą arba vyksta automobiliais ir tik mažiau nei 4 proc. vyksta dviračiais, paspirtukais arba eina pėsčiomis. Viena priežasčių – patogių ir saugių takų trūkumas.
T.Narbuto gatvės rekonstrukcijos projektas leis vilniečiams greičiau ir patogiau pasiekti centrą, prisidės prie netaršaus susisiekimo plėtros.
Planuojama, kad T.Narbuto gatvės rekonstrukcijos darbai bus baigti kitų metų liepos mėnesį, jie kainuos 4,4 mln. eurų. Dviračių takų rekonstrukcija įgyvendinama naudojant ES struktūrinių fondų lėšas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.