„Vasarą tai tapo didelė problema, nes naktimis dėl karščio žmonės miega atvirais būsto langais ir transporto priemonių keliamas triukšmas trikdo ramybę“, – kalbėjo Kauno kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos viršininkas Ramūnas Kemzūra.
Pasak jo, anksčiau pareigūnai negalėjo matuoti skleidžiamo triukšmo lygio, nes neturėjo reikiamos įrangos. Ją parūpino Kauno savivaldybė, tačiau dar užtruko prietaiso prietaiso patikros procedūros, mokymai.
„Vairuotojai turi galimybę patikrinti, kokio lygio triukšmas sklinda iš transporto priemonės ir sutvarkyti bėdas“, – patarė R.Kemzūra.
Jis priminė, kad taisyklėms nusižengusiems vairuotojams gresia nemenkos baudos. Už pirmą pažeidimą gali būti skiriama bauda nuo 100 iki 600 eurų, už pakartotiną – nuo 500 iki 1000 eurų naikinant techninę apžiūrą.
„Jeigu nedrausmingi vairuotojai mūsų neišgirs, pasekmės bus liūdnos“, – perspėjo R.Kemzūra.
Per pirmą pusvalandį į nurodytą vietą atvyko 5 vairuotojai.
Jaunas senutėlės „Mazda 323“ vairuotojas prisipažino, kad jautėsi šiek tiek nejaukiai. Jo automobilio skleidžiamas garsas šiek tiek viršijo leistiną ribą.
„Gal dėl skylės duslintuve?“ – svarstė vaikinas.
Visų kitų tikrintų transporto priemonių triukšmo lygis neviršijo leistinos ribos arba viršijo ją labai nedaug. Kiek labiau išsiskyrė BMW – iškart buvo matyti, kad sumontuota speciali dujų išmetimo sistema, o vairuotojas tik šypsojosi išgirdęs apie viršytą normą.
Dėl transporto priemonių keliamo triukšmo daugiausia skundų gaunama iš Kauno centro gyventojų, taip pat Taikos prospekto, K.Baršausko, Kovo 11-osios, R.Kalantos gatvių gyventojų.
Leistinas skleidžiamo automobilio triukšmo ribas lemia naudojami degalai, variklio galia, motociklo - – variklio darbinis tūris.