Gatvių siaurintojų užmojai stebina – nusispjovę į gyventojus ėmė niokoti suremontuotus kelius

2022 m. rugpjūčio 24 d. 08:32
Nekreipdama dėmesio į gyventojų pasipiktinimą, Vilniaus savivaldybė ėmė siaurinti prieš trejus metus puikiai sutvarkytą Saulėtekio alėją ir vos prieš porą metų Grigiškėse išasfaltuotą Kovo 11-osios gatvę.
Daugiau nuotraukų (9)
Į miesto pakraščius persikėlusių gatvių siaurintojų užmojai stebina. Jie prieš pat mokslo metus ėmėsi Saulėtekio alėjos pertvarkos, kuri neabejotinai studentų miestelyje sukels chaosą.
Stulbina ir numatyti pokyčiai Kovo 11-osios gatvėje Grigiškėse. Jau plika akimi matyti, kad susiaurinus gatvę sunkvežimiai iš jos neįsuks į šalia esančius prekybos centrus, gali būti, kad žiemą pasnigus neprasilenks miesto autobusai.
Nors surinkę parašus Grigiškių gyventojai kreipėsi ir į čia išrinktą Seimo narę konservatorę Agnę Bilotaitę, taip pat savivaldybę, bet ši vis tiek nurodė pradėti darbus.
Aplink – miškų masyvai
Vilnietis kariškis Donatas Suchockis, išgirdęs apie Saultėkio alėjos siaurinimą, įsitikinęs: tai yra lėšų švaistymas ir susisiekimo padėties mieste bloginimas.
Jis klausė: kam Saulėtekio alėjos viduryje sodinti medžius, jeigu aplink pušynai, šalia – miškų masyvai?
Taip pat nesuprantama, kam reikia pertvarkų, jeigu Saulėtekio alėjoje dviračių takai įrengti 2019 metais, jie yra vieni geriausių mieste.
Nutiesti ir nauji šaligatviai, kuriuos savivaldybė dabar nusprendė perkloti, yra Saulėtekio alėjoje iki transporto žiedo ir A juosta, kurią siaurindama gatvę turės perkelti.
Remonto metu Saulėtekio alėjoje savivaldybė suplanavo įrengti A+juostą, kuria, be miesto transporto, galės važiuoti dviratininkai, motociklininkai, neįgalieji.
„Tai po remonto dviratininkai ir neįgalieji iš dviračių tako varys į A+ juostą?“ – stebėjosi D.Suchockis. Jo nuomone, eismo padėtis Saulėtekio alėjoje niekaip nepagerės.
Pinigus išleisti yra kur
Vilnietis ėmė vardyti darbus, kuriuos savivaldybė turėtų atlikti, kad pagerėtų susisiekimas: Valakampių tiltu jau metus apribotas eismas dėl avarinės būklės – dėl to per savaitę įvyksta po kelias avarijas, susidaro spūstys.
Šiaurinis aplinkkelis tiesiamas tik popieriuje, o Žvalgų gatvėje, į kurią jis turėtų įsiremti, net nėra šaligatvių pėstiesiems.
„Iki šiol Žirmūnų gyventojai, dirbantys „Technopolyje“, rudenį ir žiemą brenda per žvyrą, purvą, sniegą neapšviestu kelkraščiu.
Tvarkyti ir gerinti padėtį keliuose tikrai yra kur, ir man tikrai pikta, kai lėšos skiriamos ją bloginti“, – dėstė D.Suchockis.
Pasodins įvairių medžių
O štai savivaldybės vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas tikino, kad sutvarkius Saulėtekio alėjos važiuojamąją dalį ir pėsčiųjų takus judėti bus dar saugiau ir patogiau.
Anot jo, važiuojamosios gatvės dalies plotis bus pritaikytas prie nustatytojo statybos techniniame reglamente – 12,5 metro, mat dabartinis plotis kinta nuo 14 iki 15 metrų.
Taip pat bus pertvarkyti įvažiavimai į teritorijas užtikrinant pėsčiųjų pirmenybę, įrengti nauji kelio ženklai ir ženklinimas.
Saulėtekio alėjos viduryje atsiras skiriamoji salelė, kuri bus apželdinta įvairaus aukščio ir tipo želdiniais – žemaūgiais medžiais iki 2 metrų ir krūmais nuo 0,5 iki 1,5 metro aukščio.
Kaip ir Konstitucijos prospekte, juos sodinti žadėjo padėti meras Remigijus Šimašius.
Pertvarka kelia pavojų?
Dar daugiau nepasitenkinimo sukėlė 27 tūkst. eurų kainuosiantis Kovo 11-osios gatvės siaurinimas Grigiškėse, kuris jau pradėtas. Surinkęs Grigiškių gyventojų parašus Andrejus Kažuro dėl to įteikė peticiją A.Bilotaitei ir savivaldybei.
Pasak peticijos, Kovo 11-osios gatvėje jau dabar yra sunku prasilenkti miesto autobusams, sunkvežimiams.
Gatvė užsikimš po mažiausio eismo įvykio, todėl negalės atvykti policija, greitoji pagalba, kitos specialiosios tarnybos.
Be to, susiaurinta gatvė yra pavojinga evakuacijos atveju, nes ji yra magistralės Vilniaus–Kaunas apvažiavimas“, – dėstė peticijos autoriai.
Teks dažnai vežti sniegą
Gyventojus papiktino tai, kad darbai pradėti su jais nepasitarus, vien vadovaujantis statybos reglamentais.
Nepanorę susitikti su žmonėmis gatvių siaurintojai išplatino paaiškinimą, kuris grigiškiečiams sukėlė dar daugiau klausimų.
Pavyzdžiui, jų neįtikino atsakymas į klausimą, ar buvo aptartas eismas Kovo 11-osios gatvėje žiemos metu, kaip bus valomi keliai ir saugumo salelės.
„Gatvės priežiūra nesikeičia – ji bus prižiūrima kaip ir anksčiau. Žiemą ir toliau bus barstoma druska, smėliu. Ankstesnėmis žiemomis sniegas buvo sustumiamas į šalikelę, dabar sniegas bus dažniau nukasamas nuo borto ir sudedamas už jo bei išvežamas“, – žadėjo siaurintojai.
Pavyzdžiai sukėlė juoką
Paklausti, kokios buvo svarstomos kitos gatvės humanizavimo alternatyvos siekiant, kad gatvė atitiktų teisės aktų reikalavimus, pertvarkos rengėjai rėžė: gatvė buvo per plati. Todėl ją reikėjo pertvarkyti pagal naująjį gatvių standartą.
O kai jie pradėjo vardyti tokio humanizavimo projekto pavyzdžius kitose Vilniaus vietose, sukėlė grigiškiečių juoką. Pasirodo, puikūs pavyzdžiai yra Šaltkalvių, Naugarduko, Vytenio gatvių humanizavimas.
Gatvių, kurių pertvarka sulaukė kritikos lavinos, kur siaurintojams ne kartą teko taisyti tai, kas pridirbta.
„Išsisaugau šiuos pavyzdžius tam atvejui, kai prie alaus anekdotų pritrūksime“, – šaipėsi vienas Grigiškių gyventojas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.