Vairuotojas Matas, važiuodamas link Karoliniški,ų pastebėjo naują kabančią rodyklę ir skaičių ant stulpo: „Kelių eismo taisyklės keičiasi jau ne kasmet, o kiekvieną mėnesį. Vis kažką naujo sugalvoja, neturi kur dėti pinigų.“
Pasirodo, automobilių vairuotojai gali nekreipti dėmesio į naujas pakabintas šviečiančias rodykles, nes jos skirtos viešajam transportui.
Kaip buvo žadėta anksčiau, atnaujintą kontaktinio tinklo sistemą pradėjo pildyti nauji specialūs šviesoforai, kurie skirti viešojo transporto vairuotojams. Tai švieslentė, kuri parodo, į kurią kryptį paruoštas veikti radijo bangomis valdomas iešmas. Vienas iš kontaktinio tinklo modernizavimo tikslų – šiuo metu naudojamų kontaktinio tinklo iešmų ir kryžmių pakeitimas radijo bangomis (nuotoliniu pulteliu) valdomais iešmais.
2022 metais bus pakeista 30, o iki 2023 metų pabaigos – 80 radijo bangomis valdomų kontaktinio tinklo iešmų. Šiuo metu tokias rodykles įrengė 19 Vilniaus miesto vietose (pavyzdžiui, Antakalnio g., Savanorių pr., Šilo g., Titnago g., V.Kudirkos g.) ir kitose Vilniaus miesto lokacijose. Iki metų galo planuojama įrengti dar 11.
Anot Vilniaus viešojo transporto (VVT) Technikos tarnybos direktoriaus Mindaugo Žalkausko, šviesoforų signalai nurodys važiavimo kryptis ar draudžiamą eismą. Tai reiškia, kad pagalbinė priemonė padės vairuotojams lengviau susiorientuoti, kokia yra iešmo padėtis, ar ji tinkama tolesniam važiavimui.
„Pavyzdžiui, jeigu rodyklė šviesofore rodys į kairę, tai automatinis iešmas paruoštas važiavimui kontaktinio tinklo linija iš kairės. Jeigu kryptis tinka, tai nuotolinio valdymo pulte jungti nieko nereikės.
Kitu atveju, jeigu važiavimo kryptis netinka, nuotoliniame valdymo pulte reikės paspausti mygtuką su tuo numeriu, kuris bus matomas ant kontaktinio tinklo atramos“, – kalbėjo M.Žalkauskas.
Kiekvienas radijo bangomis valdomas iešmas turės skaičių, nurodantį valdymo mygtuko numerį pulte, dėl kurio troleibuso vairuotojas galės pasirinkti važiavimo kryptį.
Saugesnės ir greitesnės kelionės
Radijo bangomis valdomų iešmų naudojimas turėtų sumažinti riziką troleibusams atsijungti nuo kontaktinio tinklo. Tai reiškia, kad, nukritus troleibuso srovės imtuvams, vairuotojams nereikės išlipti iš transporto priemonės, kad prijungtų srovės imtuvus prie tinklo dar kartą.
Be to, atnaujinimai leis padidinti bendrą troleibusų greitį, kadangi nebus poreikio sulėtinti greičio gatvių sankirtose, sankryžose ar žieduose.
Pasak generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, modernizuotas kontaktinis tinklas užtikrins įrenginių efektyvų eksploatavimą, sumažins eismo dalyvių avaringumą bei nepasitenkinimo eismu rodiklius.
„Kontaktinio tinklo modernizavimo darbus mieste atlieka čekų įmonė „Esko“, iš kurios bendrovė pirko radijo bangomis valdomus automatinius iešmus. Pats gamintojas įvairias troleibusų dalis tiekia visoje Europoje, Kanadoje ir kitose šalyse“, – papildė D.Aleknavičius.
Troleibusų kontaktinis tinklas nebuvo iš esmės atnaujinamas per paskutinius 20 metų. Naujausia troleibusų kontaktinio tinklo linija „Antakalnio žiedas – Saulėtekio alėja“ buvo įrengta dar 2000 m.