Pirmasis etapas šalia Ateities plento jau įgavęs pagreitį – pavasarį pradėti darbai tarp Palemono ir T. Masiulio gatvių jau matomi iš tolo, o didžiausia jų koncentracija šiomis dienomis pastebima ties Amalių pervaža.
Darbų įkarštis ties geležinkeliu
Pasiruošimas projekto įgyvendinimui prasidėjo prieš trejus metus, atnaujinus Ateities plentą. Praplatintoje 4 km ilgio atkarpoje paklota nauja asfalto danga, suremontuotas avarinės būklės viadukas, atnaujintas apšvietimas. Nuo Amalių pervažos iki sankryžos su Taikos prospektu įrengta trijų eismo juostų gatvė, o nuo čia iki Kauno miesto ribos – keturių.
Šiemet pavasarį pradėtas statyti ir pats Pietrytinis aplinkkelis. Projektą sudaro iš viso keturi etapai. Pirmajame, greta Ateities plento, nuo Palemono iki T. Masiulio gatvės, kelininkai įrengs 2 eismo juostų 3,5 km kelią. Čia jau tankinama žemės sankasa, klojamas drenažas, įrengiamas vandentiekis, buitinių ir lietaus nuotekų tinklai.
„Pirmasis etapas suskirstytas į 3 dalis. Intensyviausi darbai vyksta ties požemine Amalių geležinkelio pervaža. Siekdami užtikrinti didesnį transporto priemonių pralaidumą, čia pastatysime 2 naujus viadukus. Jau pradėjome polių įrengimo darbus. Dar vienas viadukas numatytas virš Palemonos gatvės, o greta Intako gatvės bus įrengta požeminė pėsčiųjų perėja.
Šiuo metu po geležinkeliu yra pastatyti 4 tuneliai. Viename nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė, kitame, skirtame mūsų įrengiamai naujai gatvei, jau pakloti lietaus nuotekų tinklai ir suformuotas gatvės sankasos pagrindas bei drenažas“, – pasakoja Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Triukšmą slopins užtvara ir želdynai
Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta ir 4 metrų aukščio bei 165 metrų ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai.
Ateities plento tęsinyje suprojektuota automatinė nuotoliniu būdu kontroliuojama apšvietimo valdymo sistema, taupanti elektros energiją ir aptarnavimo kaštus.
Projekte nemažai dėmesio skirta ir kitiems eismo dalyviams – pėsčiųjų bei dviratininkų eismui suplanuoti šaligatviai ir dviračių takai. Juos nuo važiuojamosios dalies atskirs žalia veja.
Pirmuosius darbus planuojama užbaigti 2024 m. pavasarį.
Priešaky – dar trys etapai
„Dabartinį „apendiksą“ vietoje buvusios Amalių sankryžos vertinu gana kritiškai. Tikrai ne pats patogiausias geležinkelio apvažiavimas, tačiau užbaigus visas aplinkkelio statybas, eismas čia turėtų vykti nepalyginamai sklandžiau“ , – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Iš viso Pietrytinio aplinkkelio statybų projekte – 4 etapai. Antrajame laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią.
Trečiame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija, o ketvirtajame – naujo tilto ir jo prieigų bei jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.