Šio šalmo veikimo principas turėtų būti maždaug toks – jame sumontuoti davikliai pajaučia, kad dviratininkas krenta ir išskleidžia oro pagalvę, kuri pirmoji ir sugeria pradinį smūgį, o tik tada likusią smūgio dalį sugertų pati šalmo konstrukcija.
Kaip rašoma pranešime, per pastaruosius dešimt metų Švedijoje sunkių traumų, kurias patiria dviratininkai, padaugėjo ketvirtadaliu. O net 60 proc. visų mirtinų atvejų nukritus dviratininkui yra patirtos dėl mirtinos galvos traumos, kai neapsaugojo net šalmas.
Teigiama, kad šalmas su oro pagalve gerokai padidintų saugumą. Rizika patirti sunkias ar mirtinas galvos traumas važiuojant 20 km/val. greičiu, į ką nors atsitrenkus, naujos kartos šalmas sumažintų nuo dabartinių 80 proc. iki maždaug 30 proc.
Techninės šalmo detalės kol kas neatskleidžiamos. Neaišku, ar galima būtų išsiskleidusią oro pagalvę panaudoti dar kartą. Greičiausiai tai bus įmanoma, kaip ir motociklininkų naudojamų saugos oro liemenių atveju. Tačiau jau patvirtinta, kad šalme esantys davikliai reaguos į staigius galvos judesio pokyčius ir staigiai pripūs viršutinę šalmo dalį.
Kiek anksčiau, „Hovding“ kompanija pradėjo specialaus apsauginio šaliko prekybą. Jį galima dėvėti važinėjant paspirtuku arba dviračiu. Tas šalikas irgi jaučia, kai žmogus krenta ir pripučia oro pagalvę aplink galvą ir kaklą. Tokio šaliko kaina Europos rinkoje siekia apie 300 eurų.