„Kažkas baisaus: arba turi važiuoti 5 km/h, arba važiuoti per dvi juostas. Ten arba šulinys į viršų, arba į apačią. Naujas autobusas lygiu keliu nebarška, bet kai važiuoji per šulinius, tai atrodo, kad visi langai išbyrės. Yra kur tobulėti ne tik su šulinių dangčiais, bet ir su asfalto reljefu“, – „Lietuvos ryto“ televizijai nuogąstavo „Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojas Rolanas Šarauskas.
Remontininkai pastebi, kad dėl nelygaus kelio, išdaužų, susidėvėjusių šulinių dangčių vairuotojai gadina automobilius. Tokias bėdas patiria daug po miestą važinėjantys vairuotojai.
„Gali būti sugadinta padanga, ratlankis, gali būti išplėštas „sailentblokas“, išdaužytas amortizatorius ar net trūkti spyruoklė. Priklauso nuo to, kokia duobė ir koks automobilio greitis“, – komentavo autoserviso „Grilis“ vadovas Stanislav Jankovskij.
Kelio ar gatvės važiuojamąją dalį prižiūri kelininkai arba komunalininkai, o inžinierinius tinklus, po keliu esančius įrenginius — kitos žinybos. Projektuojant sostinės vakarinį aplinkkelį neišvengta klaidų – šulinių dangčiai atsidūrė po automobilių ratais.
„Nereikia projektuoti inžinierinių tinklų rato riedėjimo trajektorijoje, nes kiekvieną kartą važiuojant yra papildomos apkrovos“, – kalbėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių instituto direktorius Andrius Vaitkus.
Anot specialisto, net važiuojant tuo pačiu Vilniaus vakariniu aplinkkeliu, matoma, kad automobilio ratai atsiduria riedėjimo vėžėje.
Vilniaus gatves prižiūrinti „Grinda“ rūpinasi 53 tūkstančiais šulinių. Remontuodami gatves ir taisydami šulinius komunalininkai ragina kolegas, inžinierinių tinklų savininkus naudoti pažangias technologijas.
„Galima naudoti kitokias medžiagas: ne betonines, o perdirbto plastiko medžiagas, kurios amortizuoja smūgius ir bent jau šulinių dangčių problemos bus išspręstos“, – dėstė „Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkai parengė metodiką kaip įrengti, prižiūrėti ir remontuoti inžinierinių tinklų liukus.
„Vieną kartą padarius gerai, yra pigiau nei perdaryti 2–3 kartus“, – pabrėžė kalbintas A.Vaitkus.
Pažangios gatvių remonto technologijos ir naujos medžiagos brangios, tačiau dar daugiau kainuoja triukšmas, vibracija ir sugadinti automobiliai.