Neblaiviems vairuotojams nori griežtinti atsakomybę

2022 m. birželio 29 d. 14:12
Neblaivūs vairuotojai – vienas iš didžiausių pavojų šiuo metu keliuose. Vien tik Vilniaus apskrityje ilgąjį savaitgalį tokių asmenų sugauta 22. Pareigūnai ir vairavimo instruktoriai jau pradėjo kalbėti apie baudų didinimą. Šiuo metu siūloma didinti atsakomybę asmenims, kurie buvo pagauti neblaivūs ne pirmą kartą.
Daugiau nuotraukų (2)
Transporto priemonių vairavimas, kai tai daro pradedantieji vairuotojai būdami neblaivūs (nustatytas lengvas neblaivumas – daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau negu 0,4 promilės) užtraukia baudą vairuotojams nuo 230 iki 300 eurų. Neblaiviems vairuotojams, kuriems nustatytas lengvas neblaivumas, daugiau negu 0,4 promilės, bet ne daugiau negu 1,5 promilės, gresia bauda nuo 1200 iki 1400 eurų.
Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys tvirtino, kad 2019 m. Administracinių nusižengimų kodekse buvo gerokai daugiau nei dvigubai sugriežtintos atsakomybės už vairavimą esant neblaiviam. Vietoj 300–400 eurų, baudos buvo padidintos iki 800–1100 eurų.
„Galbūt daugiau reikėtų kalbėti apie bausmės neišvengiamumą. Vis daugiau žmonių perspėja, kad kažkas bandė sėstis neblaivus prie vairo. Be to reiduose sulaikomi neblaivūs vairuotojai“, – teigė V.Grašys.
Už vairavimą neblaiviam prarandama teisė vairuoti kažkuriam laikotarpiui, gali būti konfiskuota transporto priemonė ar grėsti laisvės atėmimo bausmė pagal baudžiamąjį kodeksą.
V.Grašys akcentavo, kad teisinėje valstybėje neįmanoma atimti vairuotojo pažymėjimą pažymėjimo visam laikui. Tačiau šiuo metu yra pateiktas siūlymas, kad už pakartotinį vairavimą būtų atimtos teisės iki 7 metų. Šiuo metu privaloma skirti teisės vairuoti transporto priemonės atėmimą nuo trejų iki ketverių metų.
Per švelnios baudos
Sostinėje dirbantis vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis akcentavo, kad įvertinus pastarųjų dienų įvykius, skiriamos baudos neblaiviems vairuotojams yra per švelnios. Žmonės nepagalvoja apie pasekmes, todėl juos atbaidyti turėtų bausmės neišvengiamumas.
Pasak pašnekovo, Lietuvoje nusižengimai, kai žmogus vairuoja neblaivus, skirstomi į pavojingus ir nepavojingus, tačiau jis mano, kad viskas prasideda nuo mažų dalykų. Jei tai padaro vieną kartą – didelė tikimybė, kad pažeidimas bus pakartotas dar kartą, todėl viską reikėtų vertinti griežčiau.
„Manau, kad vietose, kur žmogus dirba vairuotoju, reikėtų pagalvoti apie 0 promilių ribą. Kartais tenka girdėti, jog žmonės mano, kad neperžengs ribos, tačiau būna atvirkščiai. Greičiausiai tokiu atveju žmogui nekiltų noras eksperimentuoti ir rizikuoti“, – dėstė K. Povilaitis.
Tačiau K. Povilaitis nesutinka, kad vairuotojo pažymėjimą reikėtų atimti visam laikui, nes esą pažeidėjas tokiu atveju nebeturės ką prarasti ir gali toliau važinėti neblaivus ir be vairuotojo pažymėjimo: „Tą viltį reikėtų palikti ir jis turi matyti šviesą tunelio gale.“
Taikomos baudos keleiviams ir savininkams
Perdavimas vairuoti transporto priemonę neblaiviam asmeniui užtraukia baudą nuo 90 iki 140 eurų.
Dažnai neblaivūs vairuotojai tampa eismo įvykių kaltininkais, kurių metu sužalojami arba net žūsta žmonės. Pasak V. Grašio, visuomenė turėtų pati susitarti dėl toleravimo neblaivaus vairuotojo prie vairo ir tai turi būti taisyklė, o ne išimtis.
„Įdomu, ką pasakys sąžinė žmogui sąžinė, kuris leido neblaiviam vairuotojui sėsti prie vairo. Juk toks vairuotojas yra potencialus žudikas. Bauda mašinos savininkui negali būti tokia pat kaip neblaiviam vairuotojui, kodekse jos yra numatytos pagal pavojingumą. Kiekvienas esame atsakingi už saugų eismą ir kitą kartą nelaimės auka gali tapti mums artimas žmogus“, – pridūrė V. Grašys.
K. Povilaičio nuomone, tokia bauda vairuotojams yra per maža: „Jei iš tiesų transporto priemonės savininkas žinodamas perdavė vairuoti automobilį neblaiviam asmeniui, tai būtų laikoma bendrininkavimu nusikalstamoje veikoje.“
Vairavimo instruktoriui teko girdėti, kad kitose šalyse keleiviams taikoma atsakomybė, jei jie sėdi transporto priemonėje, kurią vairuoja akivaizdžiai apsvaigęs asmuo. K. Povilaitis pridūrė, kad galbūt vertėtų pagalvoti apie tokius dalykus ir mūsų šalyje.
„Švietimas galbūt duotų efektą, bet tai yra ilgas procesas. Nuo mažens reikėtų pradėti šviesti ir visa visuomenė turėtų keistis. Ir vieši asmenys, kurių pavyzdžiu seka jaunimas, arba šeimos nariai prie to turėtų prisidėti. O žmonėms, kurie yra subrendę ir susiformavę, taikomos daug griežtesnės bausmės, sankcijos“, – komentavo vairavimo instruktorius.
Šiuo metu policijos kabinetuose sklando siūlymas apie baudos balus, tačiau tai kol kas tik diskusija.
Straipsnis parengtas bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.