Seime priimtos įstatymo pataisos iki šiol kelia nerimą instruktoriams: vairavimo mokyklose – klientų pikas

2022 m. gegužės 21 d. 10:30
Nuo praeitų metų vairuotojai gavo naują galimybę – turėdami B vairuotojo pažymėjimą, gali sėsti ant motociklo. Motociklais prekiaujančios įmonės pastebėjo išaugusį klientų skaičių, o vairavimo instruktoriai nors ir teigia, kad padaugėjo norinčių išmokti vairuoti šios kategorijos motociklą, tačiau jiems tai kelia labiau nerimą nei džiaugsmą.
Daugiau nuotraukų (9)
A1 – tai vairavimo kategorija, kuri įrašoma į vairuotojo pažymėjimą ir kurią galima įgyti nuo 16 metų išlaikius teorijos bei praktikos egzaminus „Regitroje“.
Nuo 2021 m. rugpjūčio 1 d. vairuotojai, turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, gali supaprastinta tvarka įgyti teisę tik Lietuvos teritorijoje vairuoti lengvuosius motociklus (A1 kategorijos). Tokia galimybe jau pasinaudojo virš 1,1 tūkst. asmenų.
Tam reikia būti sulaukus 24 metų amžiaus ir turėti bent 2 metų B kategorijos vairavimo patirtį. Tuomet reikia kreiptis į vairavimo mokyklą ir pabaigti 6 valandų praktinio vairavimo mokymus. Vairavimo egzaminų „Regitroje“ laikyti nereikės. Baigus mokymus reikia užsisakyti naują vairuotojo pažymėjimą.
Informaciją apie baigtus vairuotojų mokymus iš vairavimo mokyklos „Regitra“ gaus automatiškai. Užsakant vairuotojo pažymėjimą, būtina turėti ir galiojančią medicininę pažymą, kurioje turi būti nurodyta, jog asmens sveikatos būklė yra tinkama vairuoti motociklus. Jei tokia medicininė pažyma jau buvo pateikta „Regitrai“, jos duomenys bus užfiksuoti sistemoje. Tuo atveju, jei išduodama nauja medicininė pažyma, ji iš medicinos įstaigos gaunama automatiškai, todėl popierinio dokumento pateikti nereikia.
Naujai išduotame vairuotojo pažymėjime prie B kategorijos bus įrašytas kodas 100, reiškiantis, jog leidžiama vairuoti A1 kategorijos transporto priemones tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.
Ką suteikia A1 kategorija?
Ši vairavimo kategorija suteikia teisę vairuoti lengvuosius motociklus, kurių variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, bet ne didesnis kaip 125 cm3, galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,1 kW/kg, taip pat triračius, kurių galia ne didesnė kaip 15 kW.
Šiuos parametrus atitinkantys motociklai gali patekti į L3, L4 ir L5 kategorijas, kurios į Kelių transporto priemonių registrą ir registracijos liudijimą įrašomos transporto priemonės registracijos metu.
Praėjusių metų sausio-balandžio mėn. pirmą kartą, t. y., naujų ir įvežtų iš užsienio naudotų, lengvųjų motociklų Lietuvoje buvo įregistruota 141, o šiemet tuo pačiu laikotarpiu – 363.
Tiek 2021 m., tiek 2022 m. daugiausia šių transporto priemonių užregistruota balandžio mėnesį – atitinkamai 91 ir 166. Didžiausia nurodyta motociklo įsigijimo suma 2021 m. buvo apie 6,3 tūkst. eurų, o 2022 m. – beveik 8,5 tūkst. eurų.
2021 metais įregistruota 32,6 proc. „Yamaha“ lengvųjų motociklų. 14,9 proc. – „Honda“, 13,5 proc. – „KTM“, 8,5 proc. – „Piaggio“ ir 2,8 proc. – „Aprilia“ motociklų. 2022 metais įregistruota 20,7 proc. „Honda“ lengvųjų motociklų. 18,5 proc. – „Yamaha“, 11,6 proc. – „Piaggio“, 10,2 proc. – „KTM“ ir 5,8 proc. – „Keeway“ motociklų.
Daugiau merginų
Vairavimo mokyklos „Rigveda“ vyriausias instruktorius Darius Zakarauskas naujienų portalui lrytas.lt aiškino, kad praeitais metais nuo rugpjūčio mėnesio buvo nemažai žmonių, kurie ėjo laikytis A1 kategorijos egzaminą. Šiuo metu iš Kauno filialo vairavimo mokyklos apie 2–3 mokinius per savaitę išlaiko A1 kategorijos egzaminą vairavimo mokykloje.
„Dabar daugiau eina laikyti egzaminus merginos, jos dažniausiai nori išmokti vairuoti motorolerius. Be to, pastebėjau, kad jos yra stropesnės, atsakingesnės ir atsargesnės. Vaikinai dažniausiai mokosi vairuoti galingesnius motociklus, kuriems yra reikalingas egzaminas „Regitroje“.
Instruktorius pastebėjo, kad tie asmenys, kurie norėdavo važinėti su galingesniais motociklais, dabar renkasi paprastesnį kelią ir keliauja į mokymus, jog gautų A1 kategoriją ir nereikėtų laikyti egzaminą „Regitroje“.
Norint gauti A1 kategorijos egzaminą tenka susimokėti apie 140 eurų ir praeiti šešias akademines pamokas, kurios trunka 45 minutes.
„Mes pamokos metu viską filmuojame ir medžiagą saugome kelis metus. Taip pat turime atlikti privalomus pratimus aikštelėje, pasivažinėti mieste. Ta kontrolė tikrai yra“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino jis.
Pasak pašnekovo, apie 60 proc. vairuotojų užtenka šešių akademinių pamokų, o kitai daliai tenka imti papildomas pamokas.
D.Zakarauskas šiuo metu jaučia didelę atsakomybę, kai nuo jo dabar priklauso, kas išvažiuos į gatves.
„Nėra dabar taip, kad ateina vairuotojai į vairavimo mokyklą ir išeina nieko neišmokę. Jie turi pravažiuoti skirtą valandų kiekį, pasimokyti ir išlaikyti egzaminą“, – dėstė „Rigveda“ vyriausias instruktorius.
Kyla daug klausimų
A.Žukausko vairuotojų ruošimo centro instruktorius Tadas Liachovičius teigė, kad vairavimo mokykloms, prieš įvedant A1 kategoriją niekas nebuvo aišku, todėl tai kėlė tam tikrą baimę.
„Būtų geriau, kad tie asmenys praeitų kursus ir turėtų laikyti vertinamą įskaitą. Nes dabar atėjęs klientas pravažiuoja šešias pamokas ir gauna pažymą. Man, kaip vairavimo instruktoriui, kyla klausimai, ką tas žmogus darys toliau, kai nėra pasiruošęs vairuoti motociklą, bet gauna pažymą, jog praėjo kursus“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė T.Liachovičius.
Šiuo metu daugiau klientų ateina į mokyklą laikyti A1 kategorijos egzaminą nei praeitais metais. Tačiau jis abejoja, kad kitais mėnesiais žmonių skaičius, norinčių įgyti teisę vairuoti motociklą, taip sparčiai augs kaip pavasarį.
„Pastarosiomis dienomis mokykloje yra klientų pikas, tačiau jis po truputį mažėja“, – pastebėjo jis.
Anot pašnekovo, daugiau į vairavimo mokyklą ateina vyrų, tačiau pastaruoju metu išaugo ir moterų skaičius. Jis mano, kad tai nutiko dėl to, nes jų vyrai važinėja motociklais.
Instruktorius džiaugiasi, jog vis dėl to tarp klientų A1 kategorija nėra pati populiariausia, kaip kitos.
Vairavimo mokykloje pamokų kainos siekia apie 140–150 eurų.
Išaugo motociklų pardavimai
„Motoshop“ įmonės pardavimų vadybininkė pastebėjo, kad išaugo A1 kategorijos motociklų pardavimai. Anksčiau pirkdavo tokius motociklus tik jaunesnio amžiaus asmenys, o dabar perka vyresnio amžiaus žmonės, kurie turi B kategorijos teises.
„Tiek priėmus įstatymą, tiek šį pavasarį klientai domėjosi motociklų pardavimais. Labiausiai perka gatvės ir miesto motociklus, kurių kaina siekia apie 5 tūkst. eurų.
Dažniausiai žmonės tokius motociklus renkasi, kad nuvažiuotų iki darbo ar truputį už miesto. Jų galia nėra didelė bei jie suvartoja mažai degalų“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo įmonės atstovė.
„Autoplius“ vadovas Artūras Mizeras akcentavo, kad nuo praeitų metų pavasario ir ypač šiemet pastebima, kad padidėjo A1 kategorijai tinkamų motociklų įsigijimas ir pasiūla. Tokių motociklų, kurių darbinis tūris tarp 50 ir 125 cm3, galia mažesnė nei 11 kW, rinkoje buvo pasiūlyta 28 proc. daugiau nei per 2021 pirmus 4 mėnesius, ir 71 proc. daugiau nei per 2020 m. sausį-balandį. Šių motociklų dalis tarp visų motociklų išaugo atitinkamai 25 ir 42 proc.
„Augimą pradėjome fiksuoti jau praeitų metų vėlyvą pavasarį, belaukiant įsigaliosiančių pakeitimų. O šių metų balandį „Autoplius“ portale buvo pasiūlyta įsigyti istoriškai daugiausiai A1 kategorijai tinkančių motociklų.
Vidutinė tokio motociklo kaina – apie 1400 eurų, tačiau keletas brangiausių kainavo 5 ar 6 tūkst. eurų. Tai nauji „Vespa“ motociklai, taip pat keletas elektrinių“, – pažymėjo A.Mizeras.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.