Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad praėjusiais metais atlikta Valakampių tilto ekspertizė atskleidė trūkumus, kuriems rastas sprendimas – sustiprinti tilto perdangas įrengiant naujus įtemptus lynus ir juos užbetonuojant.
Siekiant stabilizuoti tilto perdangos vertikalius poslinkius, 2007 m. dalis tilto perdangos jau buvo sustiprinta tokiu būdu, šiemet Vilniaus Gedimino technikos universiteto ekspertai rekomendavo stiprinimo darbus atlikti ir likusioje tilto dalyje.
„Šiuo metu yra baigiamas rengti tilto kapitalinio remonto projektas ir šių metų vasarą planuojama pradėti remonto darbus. Darbai bus finansuojami Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) administruojamos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis“, – aiškino A.Visockas.
Anot pašnekovo, praėjusių metų pavasarį pirmoji eismo juosta per Valakampių tiltą abiem kryptimis atiduota maršrutiniam transportui, o antrąja eismo juosta gali važiuoti transportas, kurio svoris su kroviniu ar be jo neviršija 40 tonų. Apie eismo pokyčius ant tilto praneša įspėjamieji kelio ženklai.
„Pabaigus tilto remonto darbus, įvertinus situaciją, A juostos galės būti panaikintos“, – tvirtino jis.
Jis taip pat sakė, kad šviesoforus turinčios Žirmūnų–Kareivių–O. Milašiaus gatvių sankryžos pralaidumas nėra sumažėjęs, todėl sankryžą transportas gali įveikti tokiu pat greičiu, kaip ir iki A juostos įrengimo.
Tiltas jau neatlaiko
Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas mano, kad Valakampių tiltas yra ties eksploatacijos riba, gali neatlaikyti didelių apkrovų, todėl buvo nubrėžtos autobusų juostos.
„Šiam tiltui jau daug metų, todėl jis neatlaiko daug transporto priemonių“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino jis.
Pasak pašnekovo, dabar dėl dviejų autobusų juostų per spūstis yra dvigubai mažesnė apkrova tiltui.
„Infrastruktūra negali mūsų apsaugoti nuo mūsų pačių neatsakingo elgesio. Vairuotojams visada nepatogu, kai yra daromi eismo apribojimai. Elementarus šviesoforas stabdo eismą, bet kaip kitaip tvarkyti tokius didelius eismo srautus?“ – svarstė S.Pukalskas.
Tiltas – problemiškas
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakulteto Gelžbetoninių konstrukcijų ir geotechnikos katedros profesorius doc. dr. Darius Bačinskas pažymėjo, kad šį tiltą prižiūri savivaldybė ir atlieka kasmetines apžiūras.
Jis akcentavo, kad bet kuris tiltas gali sugriūti nuo apkrovos – viskas priklauso nuo priežiūros. Jo nuomone, pagal tai, kaip atrodo tiltas iš išorės, yra tinkamai prižiūrimas, tačiau jam sunku pasakyti tikslias detales.
„Šis tiltas tikrai yra problemiškas, todėl dabar ir įvesti apribojimai, pavyzdžiui, sumažintos eismo juostos vairuotojams ir negali važiuoti transportas virš 40 tonų. Prieš tris metus buvau atlikęs šio tilto tyrimus, tai ta dalis, kuri yra Žirmūnų g. pusėje, nėra pati geriausia. Bet dabar įvesti laikini apribojimai. Kiek žinau, šiuo metu rengiamas projektas tos dalies“, – tvirtino D.Bučinskas.
Anot pašnekovo, pagrindinę dalį tilto apkrovų sudaro nuosavas svoris, o lengvieji automobiliai nėra labai reikšmingi apkrovos atžvilgiu.
„Šioje vietoje kažkiek yra sudėtinga situacija, nes yra dvi eismo juostos, o vėliau reikia greitai persirikiuoti. Galbūt kažkoks įspėjimas iš anksto turėtų būti apie tai. Kiek prisimenu, toje vietoje greitis yra ribojamas“, – teigė jis.
Vilniaus apskrities policijos atstovas Tomas Bražėnas minėjo, kad prie tilto esančioje O. Milašiaus g. 2020 m. neregistruotas nė vienas eismo įvykis, 2021 m. įvyko 9 neįskaitiniai eismo įvykiai, 2022 m. šioje gatvėje registruoti 2 įskaitiniai ir 1 techninis eismo įvykis.
„Įvairios policinės priemonės mieste yra vykdomos nuolat ir įvairiose vietose. Pareigūnai planuoja priemones atsižvelgdami į eismo padėtį mieste ir į daromus pažeidimus. Dabar pareigūnai labiau atkreips dėmesį į Valakampių tiltą“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė jis.