Nutempė kaimyną
Markučių rajono gyventojas Mantas portalui lrytas.lt pasakojo, kad nutempė jo kaimyną su automobiliu, nes šis pažeidė taisykles, kurios įsigaliojo nuo sausio 1 d. – draudžiama sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai.
Anot pašnekovo, savivaldybė trejus metus agresyviai kovoja su Manufaktūrų ir Kaukysos gatvės gyventojais, nes daug butų neturi požeminės stovėjimo aikštelės.
„Visi savivaldybės sprendimai – kuo labiau pakenkti gyventojams. Jie net nereaguoja į gyventojų skundus.
Man atrodo, kad į mūsų vienintelį rajoną atvažiuoja skirti baudas tris kartus per parą. Viskas padaryta taip, kad gyventojai neturėtų kur statytis mašinų ir yra priversti palikti jas ten, kur draudžiama“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo gyventojas.
Mantas sakė, kad vieną kartą kaimynas pastatė transporto priemonę, per pusdienį savivaldybės atstovai pastatė ženklą, kad toje vietoje draudžiama palikti automobilį, ir jis esą gavo baudą, nes pažeidė Kelių eismo taisykles.
Pasak vyro, anksčiau buvo daug stovėjimo vietų, bet jas buvo pradėta naikinti ir keisti gatvės rekonstrukciją – vietoje aikštelių šalia loftų atsirado dviračių takas.
„Šiame rajone gyventojų skaičius išaugo 3–5 kartus, o automobilių vietų skaičius yra du kartus sumažintas. Aš pasiskaičiavau, kad per šias rekonstrukcijas buvo panaikinta net 200–300 vietų“, – pridūrė jis.
Markučių gyventojas pažymėjo, kad pareigūnai, kurie skiria baudas, elgiasi labai nemandagiai. Jis pats baudas gauna porą kartų per mėnesį.
„Nesvarbu, kuris paros laikas. Jie atvažiuoja visada, net naktį. Jei kažkas iš gyventojų paklausia savivaldybės atstovų apie baudas, jie atšauna: „Nereikėjo čia pirkti butų“. Jie patys palieka automobilius neleistinose vietose, užblokuoja kitas transporto priemones“, – skundėsi Mantas.
Čia problemos Markučių rajono gyventojams nesibaigia. Anot pašnekovo, šiame rajone bus griaunama „Audėjo“ gamykla ir statomi butai nuomai bei biurai. Gyventojų nuomone, jei taip nutiks, jie neteks dar daugiau stovėjimo vietų.
Netoli senamiestis ir miesto centras
Vilniaus miesto vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas aiškino, kad šioje teritorijoje statomi nauji namai, kuriuose numatytos požeminės stovėjimo vietos, taip pat numatomos bei įrengiamos stovėjimo vietos gatvėse. Naujienų portalas lrytas.lt sulaukė iš savivaldos panašaus atsakymo, apie kurį ir minėjo gyventojai: keičiama gatvės rekonstrukcija.
„Manufaktūrų gatvėje stovėjimo vietos įrengtos atliekant šios gatvės tvarkymo darbus, tvarkant Kaukysos gatvę, joje taip pat atsiras stovėjimo vietų. Siekiama ir kitais būdais pagerinti susisiekimą šioje teritorijoje.
Šioje vietoje jau tapo patogiau judėti dviračiu – Manufaktūrų g. įrengtas dviračių takas, susijungiantis su esamu dviračių taku Paupio rajone. Ateityje bus gerinamas ir viešojo transporto eismas, tad galimybių judėti įvairiau dar daugės“, – naujienų portalui lrytas.lt pridūrė A.Nikitinas.
Vilniaus miesto vyriausiasis inžinierius rado ir puikų pateisinimą, kodėl stovėjimo vietų yra mažiau. Jis akcentavo, kad teritorijai, esančiai arčiau senamiesčio ir miesto centro, natūralus stovėjimo vietų poreikis yra mažesnis.
„Sulaukiame daug gyventojų skundų, kad statytojai užstato naujai įrengtus pėsčiųjų takus ar žaliąsias erdves, atliekų konteinerius, sukelia pavojingas ir avarines situacijas.
Pareigūnai, reaguodami į pranešimus, vykdo patikrinimus vietoje, prevenciškai bendrauja su rangovais ir kitomis priemonėmis užtikrina, kad būtų laikomasi taisyklių. Per pastaruosius mėnesius fiksuota apie tūkstantis stovėjimo tvarkos pažeidimų“, – kalbėjo A.Nikitinas.
Reikia įvertinti galimybes
Buvęs Vilniaus miesto meras A.Zuokas irgi nėra patenkintas Vilniaus miesto savivaldybės priimtais įstatymais. Jis minėjo, kad prieš įvedant taisykles reikėtų įvertinti visas galimybes.
„Lietuvoje dažnai reikalaujama tvarkos, bet nesudaromos sąlygos jos laikytis. Taip visus paverčiame pažeidėjais. Nėra mąstoma, biurokratiškai sugalvojamas reikalavimas, bet nepagalvojama, kaip žmonės su juo gyvens.
Miesto valdžia turėtų subalansuoti daugelį skirtingų interesų. Tie, kurie priima tokius sprendimus, matyt, neturi vaikų ir į darbą vaikšto, kada nori“, – svarstė A.Zuokas.
Anot pašnekovo, dabartinės miesto valdžios eismo reguliavimui atstovauja „dviratininko filosofija“, todėl dviratininkas iškeliamas virš visų, o kitos transporto priemonės lieka nuošalyje. Jo nuomone, tai nėra gerai, nes nemaža dalis žmonių naudojo ir toliau naudos automobilį.
Jis pats irgi susiduria su stovėjimo vietų trūkumu, todėl dažniausiai stato automobilį tolėliau.
„Miestas neturėtų savo reikalavimais sukurti konfliktų. Vieną transporto priemonę iškelti aukščiau visų kitų nėra teisinga“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino buvęs Vilniaus miesto meras.
Jis pažymėjo, kad šiai dienai dviratininkų mieste, kurie naudoja dviratį kelionės tikslais, yra tik 1,8 proc.
A.Zuokas tvirtino, kad reikėtų laikytis pusiausvyros tarp interesų grupių. Jis mano, kad jei dviratininkų šiai dienai nėra daug, neteisinga visą infrastruktūrą kurti jiems.
„Viešojo transporto srautai sumažėjo, todėl, pavyzdžiui, aš turėdamas galimybę ieškočiau aiškios pusiausvyros, o ne dirbtinių konfliktų, dėl kurių visi jaučiasi nepatogiai. Sostinėje dabar daug dirbtinių zonų, kurias vadinčiau dirbtinio konflikto ar karo zonomis“, – akcentavo pašnekovas.