Policijos pareigūnai savo tikslą tikrai pasiekė – inscenizuotą eismo įvykį – ant gatvės gulintį, neva automobilio kliudytą „dviratininką“, bei sumaitotą jo dviratį – pastebėjo nemaža dalis pro šalį skubėjusių kauniečių. Tikimasi, jog eismo dalyviai, matydami tokios šiurpios nelaimės inscenizaciją, elgsis dar atsakingiau.
Nesaugų greitį pasirinkę dviračių ar paspirtukų vairuotojai gali sužaloti ne tik save
Kelių policijos valdybos pareigūnai, siekdami efektyviai dirbti prevencinį darbą, vienu iš prioritetų iškelia darbą su pėsčiasiais eismo dalyviais ir dviračių transporto priemonių vairuotojais.
Policijos pareigūnai pastebi, jog atšilus orams, prasidėjus dviračių transporto priemonių vairavimo sezonui, dažnėja minėtų trasporto priemonių vairuotojų daromi Kelių eismo taisyklių pažeidimai, vis dažniaus į eismo įvykius patenka pėstieji, dviračių, motociklų, mopedų vairuotojai bei jų keleiviai. „Saugaus eismo diena yra svarbi kiekvienam eismo dalyviui.
Ši diena primena, jog kelyje visi eismo dalyviai privalo elgtis atsakingai, būti atsargūs, saugoti save ir kitus bei kasdien laikytis Kelių eismo taisyklių“, – teigė išties įsimintiną reginį Laisvės alėjoje organizavusi Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus viršininkė Rasa Baltaševičienė.
Priešpiet Laisvės alėjoje buvo galima sutikti per dešimt policijos pareigūnų, kurie sveikino praeivius su Saugaus eismo diena ir dalino lankstinukus, dviratininkams ir paspirtukų vairuotojams priminė pagrindines Kelių eismo taisykles, o mažiausiems eismo dalyviams – vaikams, įteikė balionus, atšvaitus ir šviesą atspindinčias liemenes.
„Eismo įvykio inscenizacijos ir dviračių transporto prieminių greičio matavimo tikslas – dviračių ir kitų transporto priemonių, priskirtų motorinio dviračio kategorijai, vairuotojų bei jų keleivių švietimas saugaus eismo tematika, atkreipiant jų dėmesį į tai, kad menkiausia padaryta klaida kelyje gali sukelti itis skaudžias pasekmes.
Dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, pasirinkę nesaugų greitį gali ne tik patys susižaloti, bet tapti pavojingais ir pėstiesiems. Todėl šiandien šiomis temomis kalbamės su Laisvės alėjos eismo dalyviais“, – pridūrė R.Baltaševičienė.
Pareigūnai priminė, jog važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti 3–7 km/val. greičiu, paliekant tokį tarpą, kad eismas būtų saugus.
Įdienojus Saugaus eismo diena persikėlė į Baršausko g. esantį prekybos centrą, kur tiek vaikų, tiek suaugusių eismo dalyvių laukė atšvaitų gaminimo dirbtuvėlės. Jose visi norintys galėjo pasigaminti išskirtinį ir unikalų atšvaitą. O pačių mažiausiųjų eismo dalyvių, visai šalia dirbtuvėlių, laukė eismo saugumo klasė, kurioje jie galėjo pasijusti tikrais vairuotojais ir sėsti prie elektromobilio vairo.
Kauno apskrityje praėjusiais metais registruoti net 87 eismo įvykiai
Per tris pirmuosius šių metų mėnesius, sausio – kovo mėnesiais, visoje Kauno apskrityje buvo įregistruota 12 eismo įvykių, kurių metu dalyvavo bei nukentėjo dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Praktiškai visi – 10, registruoti Kauno mieste.
Praėjusiais metais visoje Kauno apskr. VPK teritorijoje buvo įregistruoti 87 eismo įvykiai, kurių metu dalyvavo ir nukentėjo dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Didžioji dauguma – net 63, taip pat buvo registruoti Kauno mieste.
Policijos pareigūnai tikina, kad viena iš pagrindinių eismo įvykio priežasčių, šių transporto priemonių važiuojamosios dalies kirtimas, nesumažinus važiavimo greičio, bei važiuojamosios dalies kirtimas važiuojant pėsčiųjų perėjomis.
Todėl atkreipdami dėmesį į tokių eismo įvykių skaičiaus didėjimą, pareigūnai ragina dviračių ir paspirtukų vairuotojų, prasidedant sezonui, prisiminti jiems galiojančias Kelių eismo taisykles ir, žinoma, jų laikytis saugant tiek save, tiek ir kitus eismo dalyvius.