Algirdo gatvės gyventoja naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad iš 140 vietų šioje vietoje yra vos 40 pastatyti automobilį.
„Dar atimkime vietas, kurios priklauso ambasadoms. Gatvės pradžioje skirtos vietos Gruzijos ambasadai, prie mūsų – Kinijos ambasadai, kuri šiuo metu neveiksni. Jai skirtos net penkios vietos, o galėtų jas sumažinti bent iki dviejų“, – pažymėjo gyventoja.
Pasak pašnekovės, nuo Kauno iki Šaltinių gatvės paliktos penkios vietos, kuriomis naudojasi ne tik gyventojai, bet ir šalia esančių biurų darbuotojai.
„Man atrodo, kad pagal įstatymus butui turi priklausyti 0,4 parkavimo vietos. O dabar pasiseka pasistatyti automobilį tiems, kurie yra gudresni ar greitesni. Čia sėkmės reikalas. Dabar pasistačiau transporto priemonę po langais, o kitą dieną tenka eiti net ir 15 min. iki namų. O automobilis reikalingas, nes turiu kiekvieną dieną vežti vaiką į mokyklą“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo ji.
Gyventoja teigė, kad šioje gatvėje taip pat nėra iki galo pabaigtas dviračių takas. Į savivaldybę dėl iškilusių bėdų ji pati nesikreipė, nes mano, jog tai bergždžias reikalas.
Moteris taip pat pažymėjo, jog nuo Kauno iki Naugarduko gatvės viduryje yra ištisas šaligatvis. Jos nuomone, šioje vietoje galėjo įrengti vietas automobiliams.
„Dar teko girdėti, jog šioje vietoje padarys dvipusį eismą. Kaip mes čia važiuosime? Aš su šiukšliadėže tikrai neapsilenkčiau, man reikėtų trauktis. Padarė čia kažkokią nesąmonę.
Greičiau mero rinkimai, pakeis ši poną, kuris nei sau, nei miestui nepadarė gerovės“, – svarstė pašnekovė.
Stovėjimo vietų skaičius išaugs
Vilniaus miesto vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas pasakojo, kad Algirdo gatvės rekonstrukcija atliekama plėtojant dviračių tinklą, kartu sutvarkant pėsčiųjų takus bei organizuojant transporto eismą mažesniu greičiu ir užtikrinant darnesnį judumą. Užbaigus darbus, planuojama, kad stovėjimo vietų skaičius sieks apie 250.
„Prie užsienio valstybių ambasadų ir konsulatų jų lėšomis nustatyta tvarka pažymimos ne daugiau kaip 5 automobilių stovėjimo vietos“, – naujienų portalui lrytas.lt pridūrė A.Nikitinas.
Pašnekovas patvirtino, kad šioje vietoje yra numatytas dvipusis eismas, kai kuriose gatvės atkarpose leidžiant automobilius statyti abiejose gatvės pusėse, numatant vietas priešpriešinio eismo prasilenkimui: „Tai leis sukurti daugiau stovėjimo vietų nei buvo numatyta projekto pradžioje. Situacija Algirdo gatvėje bus stebima ir, esant poreikiui, bus galimybė atlikti eismo korekcijas“.
Reikia priprasti
Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas tikino, kad reikia priprasti, jog ateityje bus vis sunkiau ir nieko čia nepadarysi: „Reikia rinktis, ar nori sveikesnio, švaresnio gyvenimo, kur būtų daugiau vietos žmonėms, žalumai ar pastatyti automobilius iki pat durų, langų. Žmonės turėtų suprasti, kad tiek kiek jie nori, negali būti vietų“.
Anot pašnekovo, miestas nėra „guminis“, todėl nesutalpins visų automobilių.
„Jei kažkam sukurs vietą, skųsis kažkas kitas. O jei atsiras daugiau vietų, gyventojai įsigys dar vieną transporto priemonę“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė S.Pukalskas.
Jis taip pat pridūrė, kad gatvių siaurinimas vyksta ne iš gero gyvenimo, o dėl to, kad dauguma automobilių vairuotojų greitai važinėja. Jo nuomone, gatvėje bus sudarytos tam tikros kliūtys ar susiaurinimai ir vairuotojams teks praleisti kitus automobilius. Tačiau esą tuo nereikėtų stebėtis, nes Švedijoje ir Danijoje tokie sprendimai yra priimami jau seniai.