Seimo narys K.Mažeika naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad ši situacija įvyko užpraeitą savaitę, kai užpustė kelius.
„Kaimynas važiuodamas užklimpo ir manęs paprašė pagalbos. Mano džipas yra varomas keturiais ratais, todėl nuvažiavau jo gelbėti.
Automobiliuose padarytos vietos, į kurias reikia įverti lyną, todėl mes taip ir padarėme. Greičiausiai šią transporto priemonę kažkada remontavo ir nesutvirtino tvirtai konstrukcijų, todėl visas priekis buvo nutrauktas“, – dėstė K.Mažeika.
Pats Seimo nario kaimynas apie jokius remonto darbus nežino, nes pirko naudotą automobilį.
Po šios nelaimės transporto priemonė buvo ištraukta prisegus lyną prie galinio kablio. Aišku, prieš tai automobilį dar teko kažkiek atkasti. K.Mažeika pataria visiems vairuotojams: „Jei įtariate, kad mašina netvirta, traukite už kablio, kuris yra galinėje automobilio dalyje. Be to, svarbu iš karto netraukti automobilio, o daugiau jo atkasti, kad šis įgautų paslankumo“.
Seimo narys šios situacijos nepriima per daug neigiamai, nes mano, kad taip buvo išgelbėta kaimyno ar būsimo automobilio savininko gyvybė, nes eismo įvykio metu netvirtos konstrukcijos galėtų lemti skaudžias pasekmes.
Po pašnekovo įrašu feisbuke užvirė diskusija. Dauguma tikino, kad jam reikėjo naudoti kinetinę virvę, tačiau pats K.Mažeika aiškino, kad teko kalbėtis su specialistais ir jie jam sakė, kad tokiai virvei nutrūkus būtų sudaužytas jo bagažinės stiklas arba sulankstytos konstrukcijos.
„Dar kažkas rašė, kad bandydamas padaryti gerą darbą gali pakenkti ir sau, jei kažkas atsikabina ir virvės smūgis sulaužo automobilio detales. Galbūt ta kinetinė virvė vienu atveju ir būtų labiau padėjusi, tačiau kitu atveju galėjo įvykti dar skaudesnės pasekmės“, – akcentavo K.Mažeika.
Seimo nariui kaimynas neliepė atlyginti padaryto nuostolio.
Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ar nebus baisu kitą kartą padėti, atsakė, kad teko traukti ir kitą kaimyną, tačiau elgėsi jau daug atsakingiau.
Ne visada galima tempti
Vairavimo instruktorius ir lenktynininkas Rokas Markevičius pabrėžė, kad, susiruošus tempti transporto priemonę, pirmiausia reikėtų įvertinti virvės ir sukabinimo vietų kokybę, o vėliau abiejuose automobiliuose užkabinti virvę teisingose vietose. Svarbu, kad virvė būtų pakankamo ilgio ir geros kokybės. Lanksčios vilkties ilgis turi būti nuo 4 iki 6 m.
„Velkant automobilį visada reikia išlaikyti įtemptą lyną. Tas, kuris važiuoja iš galo, turėtų labiau stabdyti abi mašinas, o tas, kuris traukia – traukti. Be to, tempiantysis pirmiausia turėtų iš vietos pajudėti tolygiai, kad nebūtų staigaus smūgio, vėliau gali traukti ir stipriau.
Jei automobilis su mechanine pavarų dėže, perjungiant pavaras turėtų būti tolygiai išminama sankaba, kad nebūtų trūkčiojimų ir nenutrūktų lynas“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo R.Markevičius.
Tempti mašiną galima ne visada. Velkančiajame automobilyje nesvarbu, kokia pavarų dėžė, tačiau automobilio su automatine pavarų dėže tempti negalima. Anot R.Markevičiaus, tą rekomenduoja gamintojai. Pavarų svirtį, turinčią pusiau automatinę pavarų dėžę, galima nustatyti ant neutralios padėties ir tempti.
Pašnekovas išgirdęs apie K.Mažeikos bėdą teigė, kad greičiausiai šiuo atveju virvė buvo užkabinta ne tam skirtoje vietoje arba automobilis buvo remontuotas po avarijos ir nebuvo sujungtos tam tikros detalės.
„Speciali automobilio ausis, už kurios turi būti kabinamas lynas, labai tvirtai turi būti sujungta su automobilio laikančiąja konstrukcija“, – pažymėjo vairavimo instruktorius.
Automobilį vilko teisingai
Autoserviso „Autasa“ transporto priemonių specialistas Donatas Krulickas pabrėžė: netiesa, jog virve negalima tempti automobilio, kuris buvo remontuojamas po eismo įvykio. Pasak pašnekovo, transporto priemonė gali būti velkama lanksčia vilktimi laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų nepriklausomai nuo to, ar ji buvo remontuota po eismo įvykio, ar ne.
„Tempiant automobilį gali trūkti lanksti vilktis arba užsirakinti velkamos transporto priemonės vairas, jei užvedimo raktas ne spynelėje. Blogiausia – automobilio vilkimas gali baigtis autoįvykiu.
Visi automobiliai gali vilkti kitas transporto priemones, atsižvelgiant į velkančio automobilio gamintojo nurodytą maksimalų galimą velkamos transporto priemonės svorį“, – aiškino D.Krulickas.
Autoserviso „Autasa“ transporto priemonių specialistas, pažiūrėjęs į įvykio nuotraukas, tikino, kad šiuo konkrečiu atveju automobilis buvo velkamas teisingai, t. y., velkamas už vilkimo kilpos, įsuktos į tam skirtą vietą.
Priežastys – įvairios
„Lietuvos draudimo“ operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis teigė, kad praktikoje tokių atvejų, kai tempiant automobilį viena iš transporto priemonių itin nukenčia, nėra daug. Kai nutinka tokios nelaimės, priežastys gali būti įvairios: pavyzdžiui, tempimo veiksmas buvo neatsargus, netolygus arba tempiamas automobilis nebuvo kokybiškai suremontuotas po buvusių ankstesnių įvykių ir transporto priemonės priekinė dalis techniškai nebuvo paruošta tempimui.
„Žiemą užklimpimo atvejų gali įvykti įvairių ir gana dažnų. Tempiant lygiame kelyje, tokių nelaimių paprastai neturėtų pasitaikyti. Patekus į tokią situaciją reikėtų imtis visų atsargumo priemonių, pasiruošti tempimo veiksmui, maksimaliai atsikasti užklimpusio automobilio dugną bei kitas automobilio dalis, trukdančias judėti, ir nebandyti išsikapanoti patiems, nes situaciją paprasta tik dar labiau apsunkinti.
Labai svarbu stebėti abiem pusėms, kaip tempiamas automobilis, aiškiai įsivertinti, kad tas tempimas nebūtų agresyvus“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo A.Juodeikis.
Pašnekovas taip pat minėjo, jog svarbu naudoti tinkamus lynus, virves – jiems trūkus, papildomai padaryta žala būtų pakankamai didelė.
„Seimo nariui ir jo kaimynui labai pasisekė, kad viskas įvyko, panašu, kaimo kelyje – jei kablys taip atitrūktų tempiant, tarkime, autostrada, tai galėjo sukelti rimtą autoįvykį, net su žmonių žūtimis, todėl atsargumo priemonės būtinos“, – pridūrė A.Juodeikis.