Ekstremaliomis sąlygomis vairuoti sunkiasvorę karinę techniką mokėsi ir Lietuvos kariai, išbandę, kaip slidžiame kelyje suvaldyti modernius amerikietiškus šarvuotus visureigius.
Nesvarbu, ką vairuojate ekstremaliomis sąlygomis – vilkiką, lengvąjį automobilį ar sunkų šarvuotą visureigį, – valdymo principai tie patys. Pirma ir pagrindinė profesionalaus vairuotojo taisyklė – nuspėti situacijas kelyje ir nepaslysti.
„Stabdžių antiblokavimo sistemos vienas iš didžiausių privalumų yra tas, kad stabdant galime vairuoti. Mums reikėtų neatleidus stabdžių sukti vairą tiksliai, kad į nieką neatsitrenktume“, – kalbėjo vairuotojų mokytojas Vytautas Šakėnas.
Kaip ir visuose šiuolaikiniuose automobiliuose, šarvuotame kariniame visureigyje yra daug sudėtingų išmaniųjų funkcijų, kurias valdo kompiuteris. Savo funkcijas puikiai atliko stabdžių antiblokavimo ir stabilumo sistemos, padėjusios kariams valdyti 8 tonas sveriantį visureigį slidžiuose trasos ruožuose.
„Kiekvienas karys, atsisėdęs į šią transporto priemonę, gali sureguliuoti pagal save vairą, gabaritus, veidrodėlius, sėdynes. Anksčiau viską tekdavo reguliuotis patiems. Šioje transporto priemonėje yra daug kas patobulinta“, – kalbėjo kariuomenės įgūdžių formavimo instruktorius Mantas Milutis.
Tačiau bet koks išmanusis elektroninis pagalbininkas bus bejėgis, jeigu važiuosime pernelyg dideliu greičiu ir patys nevaldysime automobilio.
„Kontroliuokite vairo pasukimą, nepersistenkite. Jaučiate, kaip slysta ratai“, – akcentavo V.Šakėnas.
Tinkamos žieminės padangos, protingai pasirinktas greitis, objektyvus savo galimybių įvertinimas lemia kelionės saugumą. Prieš žiemą kasmet verta atnaujinti vairavimo įgūdžius.
„Automobiliai slysta ne dėl slidaus kelio. Visada yra kaltas vairuotojas, kuris nepasirinko saugaus greičio“, – pabrėžė V.Šakėnas.
Lietuvos kariuomenė vairuotojų parengimui skiria didelį dėmesį. Kariai tausoja brangią techniką ir labai retai patenka į eismo įvykius. Profesionalumas neatsiranda savaime. Jis įgyjamas ne tik mokymuose, bet ir kasdien tobulinant įgūdžius.