Eismas – saugesnis
Šviesoforus prižiūrėsiančios bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka neslepia, kad pradėjus veikti šviesoforams – eismas Panevėžio centre sulėtės, bet jis tiki, jog naujos kartos šviesoforai sankryžas padarys saugesnėmis.
„Dar miesto centre, Vilniaus g.-J. Basanavičiaus g. ir Vilniaus g.-Ramygalos g. sankryžose, naujos kartos šviesoforai nepajungti, bet, tik gausime leidimą iš ESO prisijungti prie tinklų, šviesoforai bus įjungti.
Darbų rangovai, įmonė „Maniga“, šviesoforus įsipareigojo pajungti per porą savaičių. Analogiškai šviesoforai bus įjungti Ukmergės g.-J. Basanavičiaus g. ir J. Basanavičiaus g.-Savanorių aikštės sankryžose“, – aiškino T. Smulka ir negalėjo atsakyti, kodėl kai kurie darbai, įrenginėjant naujos kartos šviesoforus, strigo.
„Mano žiniomis, strigo tiekimas – vėlavo pateikti reikiamas darbams medžiagas. Kita vėlavimo priežastis – ESO. Reikia laukti, kada šviesoforai bus prijungti prie tinklų“, – sakė T. Smulka.
Greičio mėgėjams nepatiks
Įmonės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas sakė, jog pradėjus veikti naujos kartos šviesoforams, eismas Panevėžyje bus saugesnis.
„Jau sakiau, kad įjungus šviesoforus Panevėžyje, eismas bus saugesnis, bet – lėtesnis. Važiuosime lėčiau. Vieniems vairuotojams, kurie važiuoja kaip priklauso, bus gerai, o lakstantieji – bus nepatenkinti“, – šypsosi T. Smulka ir tęsia:
„Šviesoforai bus taip sukoordinuoti „žalios bangos“ principu. Pravažiavus pirmą sankryžą, vairuotojas spės su žalia šviesa pravažiuoti iki paskutinės. Pavyzdžiui, atvažiuojama Vilniaus gatve nuo A. Smetonos gatvės, tai važiuoti laisvai – nesustojant – bus galima iki tilto per Nevėžio upę. Manau, kad vairuotojams „žalia banga“ – geras dalykas.
Sankryžose, kur įrengti naujos kartos šviesoforai, apsaugoti kairieji posūkiai ir tikimasi, kad dvejose sankryžose, kurios įtrauktos į juoduosius sąrašus, per porą metų taps saugesnėmis. Tos sankryžos – J. Basanavičiaus g.-Vilniaus g. ir Vilniaus g.-Ramygalos g.“
Keis avarinės būklės šviesoforus
T. Smulka pasakojo, kad iki metų pabaigos bus pabaigti pradėti įgyvendinti šviesoforų keitimo projektai.
„Naujų didelių planų nėra, bet stebimi senos kartos šviesoforai. Kalbu apie Velžio kelio-Aukštaičių g. ir Velžio kelio-Beržų g. sankryžų šviesoforus. Artimiausiu metu turės būti priimtas sprendimas ir dėl šių šviesoforų keitimo. Šiai dienai yra 50 šviesoforų postų, o avarinė būklė – penkių šviesoforų postų“, – kalbėjo apie planus įmonės vadovas.
Atlieka priežiūrą
Pasak įmonės „Eismo valdymo sistemos“ vadovo, jo vadovaujama įmonė atlieka Panevėžio šviesoforų techninę eksploataciją.
„Stebime, kad šviesoforai veiktų techniškai gerai. Šaliname trikdžius, gedimus. Turime sistemą, kurioje matosi Panevėžio gatvės ir, kaip veikia šviesoforai. Sistemoje galime stebėti bendrą vaizdą, bet galime įsijungti bet kokį šviesoforų postą ir matyti jo veiklą. Įjungus vaizdą, ekrane matosi, kokiu režimu veikia šviesoforas.
Beje, matosi ir pats sankryžos apkrovimas – matyti eismo intensyvumas“, – pristatė įmonės veiklą T. Smulka ir teigė, jog kai kuriuos šviesoforų gedimus galima pataisyti nevykstant į vietą – taisyti į vietą vykstama, kai šviesoforas pažeistas mechaniškai.
Paruoštas ambicingas planas
Bendrovės vadovas sakė, kad jiems labai svarbus saugus eismas Panevėžio mieste.
„Atsižvelgiame į „juodų dėmių“ žemėlapį, rengiami planai, kaip galima tobulinti saugų eismą mieste. Anksčiau didesnis dėmesys buvo skiriamas nereguliuojamoms sankryžoms, saugos salelėms, kritiniam apšvietimui, o dabar daugiau dėmesio skiriama reguliuojamoms sankryžoms.
Iš esamų 20 „juodųjų dėmių“ mieste, 13 priskirtos reguliuojamoms šviesoforais sankryžoms. Paruoštas ambicingas projektas „Vizija nulis“ – iki 2030 metų Panevėžio mieste, diegiant įvairias priemones „juodose dėmėse“, sumažinti žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių iki minimumo“,– pasakojo T. Smulka ir sakė, kad projektas dar nepatvirtintas, bet jis bus teikiamas tvirtinti.