Uostamiesčio Luizės kvartalas yra privačių namų rajone.
Kaip portalui lrytas.lt kalbėjo klaipėdietis Dmitrijus (tikrasis vardas redakcijai žinomas), šioje tertitorijoje reikėtų labiau stebėti eismo organizavimą, nes nelaimių per metus, vyro tikinimu, įvyksta nemažai.
„Luizės kvartale yra labai daug sankryžų. 2014 m. buvo pastatytas prekybos centras ir su Šiaurės prospektu sujungtas privačių namų rajonas. Vėliau šiame prospekte buvo nuspręsta įrengti įvažiavimą tarp daugiabučių namų, kad gyventojai galėtų nuvažiuoti iki prekybos centro“, – dėstė Dmitrijus.
Vyras pasakojo, jog anksčiau Luizės kvartalas buvo uždaras, todėl žmonės galėdavo vaikščioti važiuojamoje dalyje. Anot pašnekovo, ši gatvė buvo tarsi Palangos Basanavičiaus g., kurioje nevažinėdavo transporto priemonės.
Tačiau pastačius prekybos centrą kvartalo Pakruojo, Utenos ir Plytinės gatvės buvo sujungtos su Šiaurės prospektu. „Dabar per mūsų rajoną eina tranzitinė gatvė, važiuoja maisto produktų išvežiotojai ir kiti automobiliai, kurie labai skuba. Iki nelaimės – vienas žingsnis“, – skundėsi klaipėdietis.
Nieko nesimato
Taip pat Dmitrijus atkreipė dėmesį ir į tai, kad Luizės kvartalo Pakruojo g. net nėra pėsčiųjų perėjos, todėl vaikams į mokyklas tenka kulniuoti važiuojamąja dalimi.
Jis akcentavo ir tai, kad gatvės kvartale yra labai siauros, todėl tenka važiuoti 10-15 km/val. greičiu, nes nematyti viso kelio atkarpos, tačiau dauguma žmonių važiuoja greičiau, mat nėra įrengtų greitį ribojančių kelio ženklų. Be to, auga krūmai, kurie užstoja dalį eismo.
Klaipėdietis pasakojo istoriją, kaip vieną dieną važiavęs su motociklu namo pamatė gatvele lekiantį automobilį.
„Sustojau prie jo, pamojavau, nes norėjau pasakyti, kad taip greitai nevažinėtų“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino miestietis.
Tačiau už tai Dmitrijus iš policijos sulaukė pranešimo, kuriame rašoma, jog jam keturiems mėnesiams atims teises, nes esą trukdė eismą.
„Nei avarija įvyko, nei aš raudoną šviesoforo signalą ar „Stop“ ženklą pravažiavau. Aš lėtai važiavau, tačiau gavau baudą. Po šio įvykio man trūko kantrybė, todėl su kaimynais surinkome 200 parašų ir kreipėmės į uostamiesčio Eismo saugumo komisiją“, – minėjo vyras.
Gautą pareiškimą iš policijos jis apskundė teismui. Šiuo metu galutinis nuosprendis dar nėra priimtas.
Klaipėdietis taip pat pridūrė, kad vyras, kuris padavė pareiškimą, teisme pripažino, jog važiavo 45-50 km/val. greičiu.
Portalo lrytas.lt pašnekovas pasakojo apie eismo įvykius Luizės kvartale: prie sankryžos buvo partrenktas žmogus, susidūrę du automobiliai nuvertė mūrinę tvorą, kitą sykį transporto priemonės įlėkė į žmonių kiemą.
Būta ir kur kas pavojingesnių nutikimų: susidūrus visureigiui ir „Volvo“ automobiliui, šis įlėkė į žmonių kiemą, kur buvo įrengta vaikų žaidimų aikštelė. Neišvengta ir tragedijos, kai visureigis mirtinai partrenkė paspirtukininką.
Pašnekovas pabrėžė, kad Eismo saugumo komisija šių metų pavasarį nutarė šioje gatvėje įrengti greičio ribojimo kalnelius, sumažinti greitį iki 30 km/val., nors buvo siūloma mažinti iki 20 km/val.
Be to, vyras pridūrė, kad Eismo saugumo komisijoje pasisakyti sudėtinga, nes gavo tik tris minutes papasakoti apie problemą. Jis mano, kad tai neteisinga: esą žmogus, kuris norėjo, kad jo rajone būtų įrengtas vienas kelio ženklas, gavo dvi minutes, o jam teko vos trys, nors turėjo pasakyti kur kas daugiau.
Ilgai kelio ženklų laukę gyventojai galiausiai jų sulaukė. Tik, anot Dmitrijaus, ne tokių, kokių tikėjosi – jie buvo labai maži. Nors ženklus pastatė, tačiau gyventojai pasigedo žadėtosios pėsčiųjų perėjos, eismo juostų ir greičio mažinimo kalnelių.
„Žmogus, įvažiavęs į tam tikrą rajoną, pamiršta, koks ženklas stovėjo prieš 10 sankryžų. Ženklai turi būti aiškiai matomi, kad vairuotojai suprastų jų prasmę. Dėl to ženklai juk ir yra statomi“, – dėstė vyras.
Galiausiai jam trūko kantrybė, todėl Dmitrijus kreipėsi į Klaipėdos merą Vytautą Grubliauską, tačiau neva tegavo atsakymą – nėra lėšų.
Pašnekovas tikina, esą Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis be eilės gaus asfaltuotą kelią prie savo namų, o kiti negauna beveik nieko.
„Dėl visos šios situacijos jau net galvojau išvykti iš Lietuvos. Valdininkų požiūris ir teisėsaugos veiksmai mane gąsdina. Lyg koks terorizmas.
Mes Luizės kvartale gyvename ant parako statinės, kur bet kada gali įvykti skaudi nelaimė. Netoli Šiaurės prospekto pareigūnai stato trikojus bei matuoja greitį. Jiems pasakant, jog geriau matuotų greitį Luizės kvartale, nenori girdėti“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo Dmitrijus.
Teko kreiptis ir į policiją
Dmitrijui teko ne tik rašyti laiškus valdininkams, bet ir Kelių policijai.
„Valdininkai neklauso, Kelių policija nereaguoja ir greičio viršijimo kontrolės nevykdo. Mes likome vieni. Kas čia vyksta? Kažkoks terorizmas. Kaimynai rašo laiškus, kad nematyti atvažiuojančių automobilių, o jie nieko nedaro...
Pareigūnai patys tvirtina, kad leistinas greitis ne visada yra saugus, tačiau man tenka jiems įrodinėti šį faktą“, – guodėsi pašnekovas.
Viename posėdyje klaipėdiečiui esą buvo atsakyta, kad policijos atsakingas asmuo nusprendė, jog vyro teiginiai, kad krūmai trukdo eismui ir matomumui, nėra tvirtas argumentas. Uostamiesčio gyventojas pyko, kad pareigūnų nedomina vieta, kur automobiliai lekia 2–3 kartus greičiau – dėmesį traukia tik tos vietos, kur yra šviesoforai, pėsčiųjų perėjos ir padaryti platūs keliai.
Turi kreiptis kitur
Pasak Klaipėdos apskrities Kelių policijos viršininko Mindaugo Džermeikos, padėtis dėl eismo saugumo uostamiesčio Luizės kvartale Utenos-Rokiškio, Utenos-Biržų gatvėse pareigūnams žinoma.
Kelių policijos pareigūnai tikina, kad šioje vietoje aktyvina kontrolę, reaguoja į visus tinkamai registruojamus – pavyzdžiui, per www.epolicija.lt – gyventojų pranešimus.
Tačiau, pasak M.Džermeikos, vien dažnesnis pareigūnų patruliavimas vargu ar duos gyventojus tenkinančių rezultatų, todėl jiems rekomenduota kreiptis į Eismo saugumo komisiją prie Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos, nes būtent ji sprendžia, kur ir kokias eismo saugumą gerinančias priemones – greičio slopinimo kalnelius, greičio matuoklius, kelio ženklus ir panašiai – reikia įrengti.
Visi turi tam tikrų problemų
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus teigė, kad kiekvienas gyvenamas rajonas turi tam tikrų eismo problemų.
„Greitis 30 km/val. Luizės kvartale yra optimalus ir normalus. Jei greitis būtų 20 km/val., visur atsirastų gyvenamosios zonos. Ši bendruomenė pasiūlė įrengti labai daug kalnelių, tačiau mes į viską žiūrime per analitinę prizmę, todėl dabar nustatomos vietos, kur jie galėtų atsirasti.
Neplanuojame įrengti tiek kalnelių, kiek buvo siūlyta gyventojų. Klaipėdoje tokia situacija, kad, kai atsiranda kalneliai, sulaukiame prašymų juos panaikinti. Todėl juos įrengsime ten, kur jie netrukdys nei gyventojams, nei sukels atvirkštines reakcijas“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė R.Mockus.
Pasak pašnekovo, saugaus eismo kalneliai sukelia vibracijas ir papildomą triukšmą kitiems gyventojams. Šiuos kalnelius Luizės kvartale planuojama įrengti iki kitų metų pirmo ketvirčio.
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, kodėl minėtoje teritorijoje, kaip teigė gyventojas, pastatė mažus kelio ženklus, pašnekovas nusistebėjo tokiu priekaištu.
„Ramiose gyvenvietėse ir senamiesčiuose statomi mažesni ženklai, o magistralinėse gatvėse – didesni. Manome, jog tokie ženklai optimalūs ir tinka tokiai gyvenvietei“, – minėjo pašnekovas.
R.Mockus taip pat pridūrė, jog policija nurodė, kad šiame rajone nuo 2020 iki 2021 m. spalio neįvyko nė vienas eismo įvykis, tikėtina, kad jei jie ir buvo, tai draudiminiai.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos transporto skyriaus vedėjas atkreipė dėmesį į tai, kad atsidarius tam tikroms įstaigoms natūraliai išauga automobilių skaičius: „Juk neuždrausi vairuotojui važiuoti ta gatve. Tai didelis rajonas. Tam tikros saugumo priemonės diegiamos ir situacija gerinama. 100 proc. ji niekada nebūna pagerinta“.
„Šis rajonas, žiūrint iš transporto pusės, tikrai nėra pats problematiškiausias. Daugiau problemų kyla Smeltės kvartale ar Rimkų gatvėje“, – kalbėjo R.Mockus.