Pagal sudarytą sutartį, paslaugų teikėjas turės atlikti tyrinėjimus, parengti priešprojektinius pirminius pasiūlymus. Tiekėjai turės išnagrinėti ir parengti pirminių priešprojektinių sprendinių 4 alternatyvas (2+1 + jungiamieji keliai (su 3 skirtingais sankryžų tipais); 1+1 + jungiamieji keliai (su 3 skirtingais sankryžų tipais); 2+1 (su 3 skirtingais sankryžų tipais); Mišri 2+2 ir (ar) 2+1 ir (ar) 1+1 (su 3 skirtingais sankryžų tipais).
„Laikomės ambicingo plano, kad „amžiaus statybomis“ virtęs betoninis kelias Vilnius–Utena bus sutvarkytas iki 2025 m. pabaigos. Labai tikiuosi, kad šio strateginio šalies projekto įgyvendinimo tempas nemažės ir priešprojektiniai pasiūlymai bus parengti be vėlavimų, o galbūt ir greičiau.
Turime aiškų planą ir numatytus rekonstravimo darbų etapus, kurie užtikrins viso šio magistralinio kelio atnaujinimą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, optimaliausia alternatyva bus pasirinkta atsižvelgus į eismo saugą, eismo intensyvumą, eismo organizavimą ir kaštų naudos analizę.
Konkursui buvo pateikti 5 pasiūlymai, kurie buvo vertinami pagal ekonominį naudingumą, kai atrenkamas geriausias pasiūlymas, atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį. Šiame pirkime kokybiniai kriterijai – paslaugos atlikimo terminas mėnesiais nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo, ypatingo statinio projekto vadovo patirtis ir kaina.
Darbai kelyje A14 Vilnius–Utena vyks etapais. Ruožas, kurį numatoma rekonstruoti pirmiausia, yra nuo 21,50 iki 39,20 km. Rangos darbų konkursas numatomas po to, kai bus atlikti projektavimo darbai.
Rangos darbus planuojama pradėti 2023 m. Projekto kaina paaiškės parengus techninį projektą ir atlikus viešųjų pirkimų procedūras rangos darbams.
Paskutiniai rekonstravimo darbai valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A14 Vilnius–Utena ruože nuo 16,00 iki 21,50 km buvo vykdomi 2019–2020 m. Kelias buvo rekonstruotas iš dviejų eismo juostų į keturias, įrengtos dviejų lygių sankryžos su krašto keliais, pėsčiųjų viadukai, taip pat įgyvendintos aplinkosaugos ir eismo saugą užtikrinančios priemonės, rekonstruoti inžineriniai tinklai.
Magistralinis kelias A14 Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Tai vienas problematiškiausių ir bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.