Ji nepritaikyta intensyviam transporto srautui, menkai prižiūrima ir tapo šio regiono ūkininkų ir visų keliaujančiųjų skauduliu. Tačiau netrukus eismas turėtų būti paleistas tiesiai per sutvarkytą tiltą. O kol kas apylankos kelius žadama prižiūrėti geriau.
Tiltą reikėjo taisyti
Dėl tilto per Šaltuoną remonto Raseinių rajone nuo pavasario uždarytas tiesioginis kelias Šilinė–Raseiniai. Iš Jurbarko į kaimyninio rajono centrą reikia važiuoti nurodyta apylanka per Bliūdžius. Būtent dėl šios apylankos jau senokai kyla triukšmas – iki šiol žvyrkelis nuo Bliūdžių iki Kalnujų buvo menkai prižiūrimas, ypač po lietaus sunkiai išvažiuojamas.
Tik šiomis dienomis po Raseinių ir Jurbarko rajonų merų Andriaus Bautronio ir Skirmanto Mockevičiaus kreipimosi į Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovą Remigijų Lipkevičių apvažiavimą imta atidžiau prižiūrėti.
Rajono meras S. Mockevičius sako, kad LAKD direktorius prižadėjęs asmeniškai pasirūpinti, kad apvažiavimas būtų geriau prižiūrimas. Tad šiomis dienomis važiuojantieji pajuto, jog žvyrkelis lygesnis – vis kartais jį palygina greideriu.
Tilto per Šaltuoną rekonstrukcijos darbų ir objekto vadovas Saulius Kličius „Šviesai“ prasitarė, kad dabar žvyrkelį greideriuos ateinantį pirmadienį. „Nors kartą per savaitę palygintų, ir tai būtų geriau, – sako prie Stakių gyvenantis, bet kasdien į darbą Raseiniuose lengvuoju automobiliu važinėjantis Svajūnas Bartusevičius, – o dabar ratus gali pamest.“
Dirba Raseiniuose
Šimkaičių seniūnas Sigitas Vaitiekūnas tvirtina, kad nemažai seniūnijos žmonių iš Vadžgirio, Šimkaičių, Paulių dirba kaimyniniame Raseinių rajone – žuvų produktų gamybos įmonėje „Norvelita“, Kalnujuose ar pačiuose Raseiniuose. Pagaliau to krašto gyventojai, važiuodami į Kauną ar kitur, nevažiuoja į panemunės kelius, o į autostradą Vilnius–Klaipėda ties Kalnujais.
Tad kelias Šilinė–Raseiniai šiam kraštui yra labai svarbus. O apie apylankos kelio būklę ir pats Šimkaičių seniūnas S. Vaitiekūnas sako: „Neseniai važiavau į Vilnių. Rytą dar lengviau išvažiavau, o kai vakare grįžau – jau vienos duobės“. Mat per lietų dieną sunkvežimiai, traktoriai žvyrkelį aplamdė, o palyginti niekas nesiėmė.
Važiuoja seniūnijos keliais
Ilgai trunkantis svarbaus kelio užtvėrimas seniūnui atrideno dar vieną rūpestį – vengdami nepakankamai prižiūrimo oficialaus apvažiavimo sunkvežimių ir žemės ūkio technikos vairuotojai į norimą vietą kitoje Šaltuonos pusėje važiuoja seniūnijos kaimo keliais.
„Ypač juos gadina sunkiai pakrauti miškovežiai“, – nerimauja seniūnas, jog apgadintiems seniūnijos keliams taisyti reikės ir papildomų lėšų, ir rūpesčių.
„O ką mes galim padaryt, susitikę su ūkininkais pakeiksnojam ir tiek, prie Kauno visus viadukus baigia padaryt, o čia vieno tiltuko nuo pavasario neįveikia, visą vasarą niekas nedirbo“, – apie ilgai trunkantį svarbaus kelio tilto per Šaltuoną remontą sako S. Vaitiekūnas.
Ūkininkai veža grūdus
Apylankos žvyrkeliai netinkami intensyviam transporto srautui. O prasidėjus javapjūtei eismas tapo ypač didelis: važiuoja ne tik vilkikai, bet ir traktoriai su sunkai prikrautomis priekabomis, sunkvežimiai, kombainai.
Šio krašto Jurbarko ir Raseinių rajonų ūkininkai į Kalnujuose esantį elevatorių veža priduoti grūdus ir baiminasi, kad besikratydami per duobes ne tik gadina brangią techniką, bet gali išbarstyti ir dalį sunkai užauginto ir taip menkesnio derliaus.
Netinkama apylankos priežiūra nepatenkinti ir Jurbarko autobusų parko vairuotojai, važiuojantys maršrutu Jurbarkas–Raseiniai per Šilinę.
„Važiuoji kaip „tarka“, krataisi kaip per šiferį“, – „Šviesai“ sakė pavardės nenorėjęs skelbti vienas Jurbarko autobusų parko vairuotojas.
Šimkaičių seniūnijoje esančios Medininkų žemės ūkio bendrovės vadovas Vitoldas Parnarauskas, paklaustas apie grūdų vežimą į Kalnujų elevatorių, atsidūsta: „Vajėzau! Per lietų mes net nevažiuojam. Ir graudu, ir juokas ima. Kažin, ar tokių kelių Rusijoje rasi?
Situacija tragiška. Visi Šimkaičiai pikti. Juk mes į Jurbarką nevažiuojam. Mums arčiau į Raseinius. Ir Šimkaičių, ir Paulių, Vadžgirio ir Paskynų gyventojai – visi į Raseinius...“
Pasakius, kad pats LAKD vadovas prižadėjo apylankos žvyrkelius prižiūrėti geriau, Medininkų bendrovės vadovas optimizmu netrykšta. „Tai kas kad pažada, o nieko nedaro...“
Dabar šio krašto žmonėms belieka tikėti LAKD vadovo R. Lipkevičiaus pažadais Jurbarko ir Raseinių rajonų merams.
Vėliau taisys ir plentą
Kelio Šilinė–Raseiniai nuo Jurbarko r. ribos iki Kalnujų tarpas taip pat nepavydėtinas. Nors asfaltuotas, bet kelio danga sena, daugelį metų vis taisoma ir taisoma, tad išėjo lopas ant lopo.
Abiejų – Jurbarko ir Raseinių – rajonų vadovai Susisiekimo ministerijos teiravosi, kada gi bus pradėtas šios kelio dalies remontas. LAKD vadovas R. Lipkevičius merams pažadėjo, kad šio kelio remontą numatyta pradėti ateinančių metų antrąjį ketvirtį.
O kodėl gi geriausiais vasaros mėnesiais darbai prie tilto per Šaltuoną sustojo? R. Lipkevičius patvirtino, kad išardžius senąsias tilto konstrukcijas atsirado iš anksto nenumatytų kliūčių, taigi – ir papildomų darbų.
Prie tilto dirbantis darbų ir objekto vadovas Saulius Kličius sako, kad, paaiškėjus naujiems trūkumams, atsirado ir naujų darbų, reikėjo tikslinti projektą, atlikti papildomas ekspertizes. O tai užtruko apie du mėnesius. Todėl tuo laiku vasarą tilto remonto darbai buvo sustabdyti.
LAKD numačiusi eismą per tiltą paleisti lapkritį, o darbai visiškai bus pabaigti ateinančių metų balandžio mėnesį. Tačiau prie tilto dirbantis vyr. darbų vadovas Vladas Sartanavičius „Šviesai“ tvirtino, kad tiltu bus galima važiuoti jau rugsėjo mėnesį: dabar prie tilto dirba dvi brigados be poilsio dienų, po 12 valandų kasdien.
Tad dabar ir šeštadienį, ir sekmadienį nesustoja tilto remontas. Atsiradę nauji darbai jau pabaigos link, tad svarbus objektas eksploatuoti bus atiduotas neilgai trukus, ir keliu Šilinė–Raseiniai bus galima važiuoti tiesiai.
O kol kas kelininkai prižadėjo apylankos žvyrkelius prižiūrėti atidžiau – poryt rajoniniai keliai Bliūdžiai–Vengerskai ir Baltraitiškė–Kalnujai, kuriais nukreiptas transportas į Raseinius, turėtų būti lyginamas.