Rugpjūčio pradžioje Neveronių gyventojams buvo pristatyti projektiniai pasiūlymai, kaip netoli jų gyvenamosios vietos vyks „Rail Baltica“ plėtra. Išgirdę planus, žmonės sunerimo, kad Neveronių pakraštyje esančio Pabiržės kaimo gyventojai kentės nuo planuojamo statyti depo triukšmo ir nuo į jį vyksiančios technikos srautų.
„Traukinių depą planuojama statyti Jonavos rajono teritorijoje. Bet ar iš jo sklisiančio triukšmo negirdės Neveronių pakraštyje gyvenantys Pabiržės kaimo žmonėms? Žmonės čia kūrėsi ieškodami ramybės. Bet juk depe bus traukinių remonto dirbtuvės, į kurias medžiagos bus gabenamos sunkiasvoriais automobiliais. Bijome, kad dėl to padidės ir oro tarša, pablogės gyventojų gyvenimo kokybė. Kol kas niekas mums į šį klausimą neatsakė“, – pasakojo Neveronių gyventoja Asta.
Moteris teigė, kad žmonės nerimauja ir dėl to, jog į depą sunkiasvorė technika važiuos neseniai atnaujintomis Neveronių Krašto ir Klevų gatvėmis.
Neveronyse esančios Pabiržės seniūnaitė Irena Švarplienė sakė, kad blogiausia yra tai, jog kol kas gyventojams pristatytas tik būsimo depo projektas.
„Nieko nekalbama apie tai, kokiais keliais bus važiuojama į depą, nežinome ir apie naujas vėžes, būsimą geležinkelio kelyną. Mums buvo paaiškinta, kad ši projekto dalis bus parengta ir pristatyta vėliau. Bet gali nutikti taip, kad kai depas atsiras, gyventojai nebegalės reikšti pastabų dėl naujų vėžių ir kelyno, nes kaip nors kitaip jų įrengti nebebus įmanoma“, – sakė seniūnaitė.
Po projektinių pasiūlymų pristatymo Neveronių gyventojai išsakė savo pastabas ir laukia, ar į jas bus atsižvelgta.
„Rail Baltica“ programos vadovas Mantas Kaušylas sakė, kad nauji geležinkelio infrastruktūros objektai planuojami vadovaujantis 2018 metais Vyriausybės nutarimais.
„Planuojama, kad depas bus statomas Jonavos rajono savivaldybės pusės link už gyvenamųjų teritorijų. Jis reikalingas „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūrai prižiūrėti, jame bus sandėliuojamos laikinos statybinės medžiagos – bėgiai, pabėgiai, skalda, iešmai, kurie vėliau bus naudojami geležinkelio remontui. Taip pat šiame depe bus laikomi pagalbiniai, priešgaisriniai bei remonto darbams skirti geležinkelio riedmenys“, – sakė M.Kaušylas.
Pasak „Rail Baltica“ programos vadovo, šiuo metu rengiamas geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtros, geležinkelio keleivinės stoties, skirtos Kauno tarptautinio oro uostui aptarnauti, statybos planas. Rengiamas ir 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelyno, skirto prekiniams traukiniams formuoti, statybos planas.
„Laikantis ankstesnių susitarimų su visuomene, 1435 mm pločio vėžės kelynas planuojamas Kauno LEZ ir Kauno oro uosto pusėje“, – sakė M.Kaušylas.
Detalūs automobilių kelių prie depo privažiuoti sprendiniai bus parengti ruošiant konkrečiuosius planus ir visuomenei pristatyti šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje.