Naujienų portalą lrytas.lt pasiekė skaitytojos laiškas apie tai, jog Riešėje tiesiamas pėsčiųjų ir dviračių takas, kuris pasibaigia miške.
„Ši rekonstrukcija vyksta šiuo metu ir bus vykdoma tik iki Vilniaus miesto savivaldybės administracinės ribos. Savivaldybė apie tai, kad „Kelių direkcija“ rengia rekonstrukcijos projektą ir planuoja darbus, buvo supažindinta dar 2019 ir 2020 m., tačiau jokių darbų nesiėmė. Jie tik atsakė, kad pėsčiųjų ir dviračių takai savivaldybei nėra prioritetas“, – teigė skaitytoja Monika.
Pasak pašnekovės, savivaldybė vietoj to, kad pradėtų paruošiamuosius darbus su projektavimu ir rangovo parinkimu, apsiribojo darbo imitavimu – komisijos sudarymu, prioritetų nustatymu ir vien biurokratizmu.
„Dviračius turi daugybė šeimų, tačiau negalime jais naudotis dėl saugumo. Nėra net šaligatvių, kuriais galėtume važiuoti“, – pasakojo Riešės gyventoja.
Taip pat ji pabrėžė, kad kas kartą, kreipiantis dėl dviračių takų, iš savivaldybės tenka tik išgirsti „seną dainą“, jog nėra pinigų.
Monika su naujienų portalu lrytas.lt pasidalijo savivaldybės atsakymais. Viename jų rašoma: „Praeitais metais Mediškių g. įtraukta į reitinguojamų dviračių takų projektų sąrašą, siekiant objektyviai vertinti viso miesto infrastruktūros poreikį.
Tačiau dabar tiksliai pasakyti, kada realu startuoti su darbais „ant žemės“, neturiu galimybės. Nevyniosiu į vatą – tikrai užtruks ne mėnesius, nes net projektavimo tos atkarpos dar reikės palaukti“.
Kitame laiške rašoma, kad šių metų biudžete lėšų nei šio projekto parengimui, nei įgyvendinimui nėra numatyta.
Replikų Monika nepagailėjo ir „Lietuvos automobilių kelių direkcijai“ (LAKD). Ji minėjo, kad 2013 m. „Vilniaus regiono keliai“ pranešė, kad Riešėje esantis Kalino tiltas yra avaringos būklės, tačiau įstaiga nieko nedarė.
Neturi teisės
LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Saulius Jansonas teigė, kad jie valdo valstybinės reikšmės rajoninio kelio Bendoriai-Riešė-Kalinas ruožą iki 6,36 km, iki kurio pabaigos ir bus įrengtas takas.
Anot pašnekovo, LAKD darbus turi teisę vykdyti tik valstybinės reikšmės keliuose.
„Tako tiesimo projektiniai sprendiniai buvo išviešinti visuomenei ir savivaldybei, projektui išduotas leidimas, derintas su Vilniaus savivaldybe“, – minėjo S.Jansonas.
Minėto dviračių tako darbų atlikimo terminas yra penki mėnesiai. Sutartis pasirašyta 2021 m. birželio mėnesį.
Ne guminiai
Sostinės savivaldybės atstovas spaudai Paulius Vaitekėnas pabrėžė, kad Vilniuje yra daug objektų mieste, todėl darbai sudėlioti pagal prioriteto sąrašą.
„Darbai skelbiami viešai, o biudžetas ir pajėgumai – ne guminiai. Kiek matau, šie darbai apima rajono teritoriją, o pabaiga eina Vilniaus miesto ribose, taigi, darbuojamės pagal pajėgumus“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo P.Vaitekėnas.
„Susisiekimo paslaugų“ judumo strategijos skyriaus judumo ekspertas Edgaras Stankevičius sakė, kad 2018 m. buvo patvirtintas Vilniaus miesto savivaldybės darnaus judumo planas.
Vienas iš pagrindinių plano keliamų tikslų ir uždavinių yra bevariklio transporto, dviračių takų plėtojimas Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, numatant rišlų pagrindinių miesto dviračių takų tinklą.
Taip pat jiems svarbu išskirti prioritetines dviračių takų trasas, kuriose būtų galima rengti dviračių takų techninius projektus ir numatyti dviračių aptarnavimo infrastruktūrą prioritetinėse trasose.
Anot pašnekovo, Riešės dviračių takas miesto teritorijoje gali būti planuojamas ir įrengiamas ateityje, greičiausiai po 2023 m., kai bus baigtas įgyvendinti pagrindinių dviračių takų tinklas mieste ir bus atliekama periferinė takų plėtra, jungiant toliau nutolusius rajonus su pagrindiniu dviračių tinkle. Tik tada galėtų būti svarstoma ir numatoma dviračių jungtis iki ramaus eismo Gulbinų g.