Saugumu reikia rūpintis iš anksto
V. Stankevičius, motociklininkas ir „Baltic Motorcyclists Association“ vadovas, pripažįsta, kad artėjant sezonui dažniausiai sunkiausia užduotimi motociklininkams tampa remonto darbai garaže. Tačiau be jų, anot pašnekovo, apie išvažiavimą į gatves net nevertėtų galvoti, mat net ir nedidelis transporto priemonės trūkumas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis.
Lietuvos motociklų plento žiedo „supersport“ klasės čempionas atkreipia dėmesį, kad prieš kiekvieną naują sezoną yra itin svarbu patikrinti svarbiausius motociklo agregatus bei įsitikinti, kad nėra susidėvėjusių detalių ar gedimų. Tiesa, motociklininkas akcentuoja, kad tai reikėtų daryti ne paskutinę naktį, kai sinoptikai praneša apie artėjančias šiltas dienas, o gerokai anksčiau, jog pasiruošimas būtų sklandus ir kokybiškas.
„Neretai geri orai užklumpa netikėtai, visi nori kuo greičiau išvažiuoti ir pasimėgauti šiltu pavasario oru, tačiau pamiršta tinkamai pasirūpinti savo saugumu. Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi.
Paskubomis perkamos dalys taip pat dažnai atsieina kur kas brangiau, nei tikimasi“, – tikina V. Stankevičius.
Motociklininkas aiškina, kad net ir tokios dalys ar darbai, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti reikšmingi tik transporto priemonės ilgaamžiškumui, taip pat turi didelės įtakos ir saugumui.
Mat jei pastebimas alyvos nuotėkis, tokią problemą reikėtų nedelsiant pašalinti ne tik dėl sklandaus variklio veikimo, tačiau ir dėl kylančios rizikos, jog alyvai patekus ant motociklo padangų, šis gali tapti nevaldomas.
Tik kokybiškos dalys
Atliekant motociklo patikrinimą, V. Stankevičius ragina didesnį dėmesį skirti ir „plieninio žirgo“ padangoms. Jis pabrėžia, kad tai yra būtent tas pirkinys, kuriam neverta taupyti, kadangi geras padangų sukibimas su keliu yra pagrindinis saugumo garantas.
„Padangoms nereikėtų taupyti, o pastebėjus jų nusidėvėjimą derėtų rinktis ne jau naudotas ir neaiškiomis sąlygomis laikytas, o aukščiausios kokybės naujas padangas. Svarbu prisiminti, kad padangų didžiausias priešas yra šaltis, todėl prieš kiekvieną sezoną yra itin svarbu patikrinti jų būklę, o jei reikia – neatidėlioti jų keitimo“, – akcentuoja motociklininkas.
V. Stankevičius aiškina, kad kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti galimą riziką ir dar prieš sezono pradžią pasirūpinti vairo mechanizmu. Motociklininkų asociacijos vadovas atkreipia dėmesį, kad jau yra užfiksuotas ne vienas tragiškas įvykis, kai motociklininkai žūva lygiame kelyje nė neatsitrenkę į jokią kliūtį.
Jis aiškina, kad taip nutinka dėl kelio nelygumų atsirandančių vairo drebėjimų, kuriuos gali sukelti nepastebimas, vos kelis metrus besitęsiantis kelio iškilimas. Tam, kad tokių rizikų pavyktų išvengti vairuojant galingesnius sportinius motociklus, ypač nepatyrusiems motociklininkams, jis rekomenduoja naudoti stabilizatorių.
„Stabilizatorius montuojamas ant vairo ir padeda išvengti nevaldomų vairo švytavimų. Žinoma, tai padeda tik tada, kai yra pasirenkamas saugus greitis ir įvertinamos kitos aplinkybės, todėl nereikėtų manyti, kad turint vairo stabilizatorių pavojus nebegresia, tačiau tai tikrai gali sumažinti nelaimių tikimybę“, – pataria V. Stankevičius.
Verta investuoti į savo saugumą
Motociklų plento žiedo lenktynininkas taip pat pabrėžia, kad ruošiantis naujam sezonui, be abejonės, yra ypač svarbios kokybiškos kūno apsaugos. Jis teigia, kad galvos šalmas turi būti itin kokybiškas bei atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus.
Taip pat jis negali būti pažeistas, o esant tokiai tikimybei jį patartina keisti nauju. Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas. V. Stankevičius pabrėžia, kad šiai, kaip ir kitoms apsaugoms, taip pat svarbu skirti prioritetą, nes lemiamu momentu tai gali tapti vienintele priežastimi, apsaugojusia nuo negrįžtamų sužalojimų.
Motociklininkui antrina ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis, kuris pastebi, kad artėjant šiltajam metų sezonui, transporto priemonėms, o kartu ir saugumui, skiriamas dėmesys suaktyvėja.
Pasak banko atstovo, įprastai pavasarį aiškiai pastebima tendencija, kai lietuviai daugiau skolinasi lengviesiems automobiliams ir motociklams įsigyti ar jiems remontuoti. Pavyzdžiui, analizuojant žiemos ir pavasario mėnesius matoma, jog sudaromų autolizingo sutarčių skaičius atšilus orams vidutiniškai išauga apie du kartus. Tiesa, pašnekovo teigimu, pernai pavasarį prasidėjusi pandemija turėjo neigiamos įtakos, dėl ko sudaromų autolizingo sutarčių kiekis, lyginant su žiema, sumažėjo apie 15 proc.
„Mūsų banko klientai pernai vidutiniškai skolinosi virš 5 tūkst. eurų transporto priemonei įsigyti ar jai remontuoti. Akivaizdu, kad tai yra investicija ne tik į didesnį komfortą, bet ir į saugesnes keliones.
Atsižvelgiant į tautiečių poreikius, mes taip pat siekiame sudaryti kuo palankesnes sąlygas investuoti į saugumą, jei šie pritrūko lėšų. Negana to, pasiskolinti šiandien galima ir naudojantis programėle išmaniajame telefone, todėl nekyla rizikos ir dėl pandemijos grėsmių. Tačiau prieš priimant sprendimą dėl skolinimosi būtina tinkamai įvertinti savo galimybes, o esant reikalui ir pasikonsultuoti su finansų ekspertais“, – sako E. Palionis.