Už miesto gatvių priežiūrą atsakingi įmonės „Panevėžio specialus autotransportas“ darbuotojai darbuojasi išsijuosę – gatvių priežiūros tarnyba dirba visą parą, gatvės valomos ir barstomos, tačiau ne visi patenkinti nuvalytomis gatvėmis.
Gatvės nevalo
Į naujienų portalo JP redakciją paskambinusi Margirio gatvės gyventoja guodėsi, kad ši neilga – 407 metrų gatvė, visiškai nevaloma.
„Margirio gatvė niekada nevaloma. Nepamenu, kada būčiau mačiusi sniego valymo mašiną. Visiškai pravažiuoti neįmanoma, o ką jau kalbėti apie ėjimą ja. Sniego tiek privertė, o kadangi niekas nevalė, susidarė gūbriai ir pravažiuoti šia gatve vis sudėtingiau ir sudėtingiau“, – aiškino moteris.
Į naujienų portalo JP redakciją paskambinusi Margirio gatvės gyventoja guodėsi, kad ši neilga – 407 metrų gatvė, visiškai nevaloma.
Tvarka suderinta
Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ Miesto tvarkymo skyriaus vadovas Sigitas Vainauskas aiškino, kad nepertraukiama gatvių priežiūra žiemos metu parengta ir suderinta su Panevėžio miesto savivaldybės administracija.
„Miesto gatvės ir šaligatviai mechanizuotu ir rankiniu būdu valomi, barstomi bei kitaip prižiūrimi vadovaujantis prioritetais. Pirmiausia valomos pagrindinės miesto gatvės – didžiausio pralaidumo gatvės, visuomeninio transporto keliai.
Antrasis prioritetas – šalutinės gatvės, gyvenamųjų kvartalų ašinės gatvelės, kurias dėl didelio ir sunkaus sniego sluoksnio mažąja technika sudėtinga nuvalyti. Dėl šios priežasties tam pasitelkiama sunkioji technika, greideriai“, – pristatė gatvių valymo prioritetus S. Vainauskas.
Kalti gyventojai
Pasiteiravus, kada bus valoma Margirio gatvė, nes skundžiasi nepravažiuojama gatve gyventojai, bendrovės Miesto tvarkymo skyriaus vadovas S.Vainauskas sakė, kad tai problematiška gatvė.
„Žinau šią gatvę. Kada joje nebebus parkuojami abejose jos pusėse automobiliai, tuomet ja galės pravažiuoti greideriai ir išvalyti sniegą. Gyventojai patys kalti, kad negalime tinkamai išvalyti šią gatvę. Kita vertus, o kur jiems statyti automobilius, jeigu kiemuose jie tiesiog netelpa.
Tokių gatvių, kurių negalime išvalyti, Panevėžyje ne viena. Jos – siauros, o kai iš abiejų pusių sustatyti automobiliai, sniego stumdymo automobiliai nepravažiuoja“, – teigė S.Vainauskas.
Išsinuomojo du greiderius
Pasak pašnekovo, nors yra sudarytas šalutinių gatvių valymo grafikas, vis tiek lieka nenuvalytų nedidelių gatvelių.
„Šiomis dienomis gatvės valomos Rožyne. Paskui valysime kitas, ne pagrindines gatves. Beje, papildomai išsinuomojome du greiderius, kad gatvių valymas būtų spartesnis. Kaip geriau organizuoti gatvių valymą, kuriose stovi palikti automobiliai, atsakyti sudėtinga.
Gal leisti mašinas statyti tik vienoje gatvės pusėje? Tačiau tai turi spręsti Savivaldybė, o ne mūsų bendrovė“, – aiškino S.Vainauskas.
Technika negali pravažiuoti
Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Vilija Gylienė naujienų portalui JP aiškino, kad gausiai pasnigus, pagrindinės gatvės valomos pastoviai, o šiuo metu pradėtos valyti šalutinės gatvės.
„Blogiausia, kad siauras gatveles, kuriose stovi nakčiai palikti automobiliai, nuvalyti sudėtinga – technika negali pravažiuoti. Mašinos stovi abejose gatvės pusėse. Jeigu jos bent stovėtų vienoje pusėje, tuomet šiek tiek įmanoma prastumdyti sniegą.
Antra vertus, žinau Margirio gatvę. Skambino ir į šios gatvės gyventojai ir į Savivaldybę. Bet skundžiasi ne daugiabučių namų gyventojai. Skundžiasi privačių namų savininkai“, – teigė V.Gylienė.
Neturi plano
Valdininkė negali pasakyti, kaip reikėtų išvalyti gatves, kuriose stovi palikti automobiliai – tokio plano nėra.
„Galbūt reikia automobilius leisti statyti tik vienoje gatvės pusėje arba uždrausti mašinas parkuoti gatvėje. Tokie draudimai galioja Nemuno, Klaipėdos gatvėse ir ten nėra problemų su gatvių tvarkymu. Prieš kelerius metus Ramygalos gatvėje buvo sudarytas automobilių statymas porinėmis ir neporinėmis dienomis.
Tačiau tvarka nepasiteisino, automobilių savininkai juos statė, kaip norėjo. Reikia kažką galvoti, kad paliktos transporto priemonės netrukdytų valyti gatves“, – svarstė Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė V.Gylienė.