Perskaitę pranešimus, kad vienas darbų etapų Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje turėjo būti baigtas dar praėjusių metų gruodžio mėnesį, vilniečiai stebėjosi, kad ribojimai galioja ir šią savaitę.
Vairuotojai manė, kad darbai vėluoja, ir dar labiau piktinosi kelias dienas nematydami nei dirbančios technikos, nei darbininkų.
Tačiau savivaldybės atstovė Neringa Kolkaitė neigė, kad darbai įstrigę. Anot jos, Verkių ir Kareivių gatvių sankryžos lietaus nuotekų mazgo rekonstrukcija vyksta trimis etapais pagal suderintą grafiką.
„Rekonstrukcijos metu specialistai privalo atsižvelgti į didelį eismo intensyvumą – judrioje sankryžoje nėra galimybės jo visiškai sustabdyti. Būtent todėl kiekvienu etapu uždaroma vis kita sankryžos dalis, pertvarkant judėjimo schemas“, – aiškino N.Kolkaitė.
Iki gruodžio transporto eismas buvo draudžiamas Verkių gatvės dalyje tarp Kareivių gatvės ir įvažiavimo į „Emsi“ degalinę. Eismas buvo nukreipiamas apylanka per Žirmūnų ir Kareivių gatvių sankryžą.
Tada Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje buvo susiaurinta važiuojamoji dalis, draudžiami kairieji posūkiai, o transporto priemonės, važiuojančios Verkių gatve nuo Valakampių pusės miesto centro link, Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje buvo nukreipiamos į priešpriešinio eismo juostą.
Anot N.Kolkaitės, požeminės infrastruktūros rekonstrukcijos darbų apimtį didina parengiamieji ir atkuriamieji darbai – sankryžoje kertasi daug inžinerinių komunikacijų, o darbai vykdomi dideliame 6–7 metrų gylyje.
Čia išmontuojamas fiziškai pasenęs 800 milimetrų skersmens gelžbetoninis lietaus surinkimo kolektorius, o vietoj jo klojamas naujas 1600 milimetrų skersmens stiklo pluošto kolektorius.
Darbai vyksta itin sunkiomis sąlygomis, atviro kasimo būdu. Be to, dirbti sudėtinga ir dėl nestabilaus grunto, todėl tranšėjos šlaitams stabilizuoti įrengta spraustasienė.
Darbus apsunkina ir tai, jog negalima sustabdyti Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje paviršinių nuotekų kolektoriumi tekančių nuotekų srauto, todėl šio tinklo rekonstrukcija atliekama veikiančioje trasoje.
Pasak savivaldybės atstovų, darbai vyksta pagal numatytą planą, šią savaitę pradėtas trečiasis etapas.
Po žeme esančios inžinerinės infrastruktūros tvarkymo darbai truks iki vasario mėnesio 11 dienos.
Tuo darbai pačioje sankryžoje bus baigti, o remonto technika persikels į Verkių gatvę ties Lakūnų gatve, kur bus montuojamas maždaug 100 metrų ilgio kolektorius.
Nuo kovo mėnesio bus pradėta Verkių ir Kareivių gatvių sankryžos rekonstrukcija, darbus atliks bendrovė „Fegda“.
Žirmūnuose liūtys gatvių nebetvindys
Magistralinio paviršinių nuotekų tinklo rekonstrukcija Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje yra miestui itin reikšmingo Kareivių ir Žirmūnų gatvių lietaus nuotekynės rekonstrukcijos projekto dalis.
Įgyvendinus projektą bus išspręstos dvi opios Verkių ir Kareivių gatvių bei aplink jas esančių teritorijų problemos: užtvindymas per liūtis ir paviršinių lietaus nuotekų valymas.
Verkių ir Kareivių gatvių sankryžoje atliekami darbai tėra viena iš kompleksinės lietaus nuotekų tinklų rekonstrukcijos dalių: Neries gatvėje ties Valakampių tiltu jau įrengta moderni požeminė lietaus nuotekų valykla, kuri valys iš visos šiaurinės Žirmūnų dalies surinktą lietaus vandenį.
Taip pat šalia Kareivių gatvės (atkarpose nuo Verkių iki Žirmūnų gatvių ir nuo Žirmūnų iki Neries gatvės valyklos) įrengtas didelio skersmens – 2,2 metro – lietaus nuotekų kolektorius.
Siekiant išvengti didelės teritorijos užtvindymo ties „Ogmios“ miestu ir Medžio centru bus rekonstruojamas kolektorius Verkių gatvėje.