Metai po chaoso: paaiškėjo, kodėl žaliosios rodyklės Kaune neišnyko

2021 m. sausio 14 d. 08:14
Sunku patikėti, tačiau 2020-ųjų pradžioje šalies Vyriausybei bene didžiausiu rūpesčiu buvo tapęs šviesoforų žaliųjų rodyklių likimas. Šią temą itin aktyviai aptarinėjo tiek vairuotojai, tiek saugaus eismo specialistai.
Daugiau nuotraukų (3)
Dėl sprendimo nuimti žaliąsias rodykles, suteikiančias teisę sukti į dešinę, vairuotojai siuntė prakeiksmus tuometiniam susisiekimo ministrui Jaroslavui Narkevičiui.
Pastarasis purtėsi sumanymo autorystės ir priminė, kad savivaldybėms buvo suteiktas 5 metų pereinamasis laikotarpis pasiruošti eismui pertvarkyti. Dauguma jų laukė iki paskutinės akimirkos.
Nors iš pradžių Vyriausybė planavo žaliąsias rodykles grąžinti metams, vėliau nuspręsta jokio konkretaus termino nenustatyti, o Susisiekimo ministerijos priimti teisės aktai numatė, kur jas galima įrengti.
Suskubo nuimti lenteles
Kol nauji teisės aktai nebuvo patvirtinti, Kauno savivaldybės tarnautojai privalėjo vykdyti reikalavimus ir iki 2020-ųjų pradžios nurodė nuimti didžiąją dalį iš 113 lentelių.
Miesto valdžia taip pat investavo į šviesoforų modernizavimą įrengiant atskirus šviesoforus ar papildomas jų sekcijas.
Norint atlikti tokius pertvarkymus, neužtenka vien pritvirtinti sekcijas – reikia kabelių, papildomų valdiklių modulių, atlikti perprogramavimo ir srautų reguliavimo darbus.
Dešiniojo posūkio reguliavimas su papildoma sekcija gali kainuoti ir kelis tūkstančius eurų.
Žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą ir tai, kad su papildoma sekcija eismas reguliuojamas saugiau, pinigai nėra tokie dideli.
Netrukus – naujas sprendimas
Vyriausybei persigalvojus sausio mėnesį Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisija nusprendė lenteles grąžinti į 11 sankryžų.
Posėdyje buvo pareikšta pastabų, kad dalis lentelių negali būti grąžintos, nes esą pažeidžia kelių šviesoforų įrengimo taisyklių ir lentelių su žaliąja rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikos nuostatas.
Taisyklių ir metodikos nuostatos draudžia įrengti lenteles, jeigu yra įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę arba kai įrengta papildoma sekcija, skirta sukantiems į dešinę.
Kauno savivaldybė šią problemą išsprendė savaip – keliose sankryžose nutarė nuimti papildomas šviesoforų sekcijas, kurioms įrengti buvo išleista tūkstančiai eurų. Jų vietoje vėl buvo pritvirtintos lentelės su žaliąja rodykle.
Suderino tik dvi sankryžas
Kas pasikeitė Kauno gatvėse per metus?
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius pranešė, kad lentelės su žaliąja rodykle prie raudono šviesoforo signalo šiuo metu sumontuotos 12 sankryžų, jose įrengta 18 lentelių.
„Labai svarbu, kad lentelės šiose sankryžose liktų, nes jas pašalinus vairuotojai ilgiau užtruktų kirsdami sankryžas, padidėtų automobilių spūsčių keliamas triukšmas, oro tarša“, – aiškino savivaldybės atstovas.
Pasak jo, lentelės įrengtos vadovaujantis Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėmis ir buvo derinamos su viešąja įstaiga Transporto kompetencijų agentūra.
Vis dėlto M.Matusevičius pripažino, kad iš 18 lentelių pirmu bandymu suderintos tik dvi, – po vieną Europos prospekto ir Veiverių gatvės, taip pat Pramonės prospekto ir Partizanų gatvės sankryžose. Likusias lenteles tikimasi suderinti iki vasario pradžios.
žalia rodyklė^Instantsankryža
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.