Mokytis vairuoti galite, bet egzamino nelaikysite – tokios įdomybės dabar vyksta mūsų šalyje. Į naujienų portalą lrytas.lt kreipęsis „Regitros“ egzaminuotojas tik skėsčiojo rankomis dėl tokios neteisybės.
„Nuo praėjusios savaitės esame išsiųsti į prastovas, nors dar praėjusį pirmadienį buvo informuota, kad „Regitros“ paslaugos bus teikiamos kaip ir iki šiol. Nežinau, kas nutiko ir kodėl turėjome eiti į prastovas. Dar įdomiau, kad vairavimo mokyklos darbą gali tęsti“, – piktinosi darbuotojas.
Jo žodžiais, labiausiai gaila tų vairuotojų, kurie mokėsi, bet negali laikyti praktikos egzamino. Daliai darbuotojų vairuotojo pažymėjimas yra labai svarbus, pavyzdžiui, norint įsidarbinti. Kai kurie asmenys, kažkada pažeidę Kelių eismo taisykles (KET), taip pat šiuo metu negali perlaikyti praktikos egzamino.
„Dar keisčiau atrodo tai, kad nėra arba bent jau nežinau atvejo, kad kas nors būtų užsikrėtęs koronavirusu praktikos egzamino metu. Juk viską stengiamės daryti maksimaliai saugiai, automobiliuose yra įrengti specialūs atitvarai. Galų gale, kai kurie darbuotojai jau yra persirgę koronavirusu – kodėl jie negalėtų dirbti?“ – svarstė darbuotojas.
Į prastovas išsiuntė daugiau kaip 100 darbuotojų
„Regitros“ komunikacijos skyriaus jaunesnioji specialistė Emilija Bardauskienė naujienų portalui lrytas.lt patvirtino, kad šiuo laikotarpiu įmonė savo veiklą organizuoja vadovaudamasi Vyriausybės ir valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtais sprendimais bei nurodymais.
Todėl, remiantis paskutiniu patvirtintu Vyriausybės nutarimu dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo, nuo gruodžio 16 d., trečiadienio, „Regitra“ laikinai sustabdė praktikos egzaminų vykdymą iki sausio 31 d.
Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į sugriežtėjusius karantino reikalavimus ir valstybės siekį imtis visų priemonių suvaldant COVID-19 plitimą.
„Visi suplanuoti praktikos egzaminai kol kas atšaukti iki sausio 3 d. imtinai, o toliau atšaukimo procesas vyks palaipsniui, atsižvelgiant į esamą situaciją šalyje. Kaip žinia, praktikos egzaminų paslauga dėl savo specifiškumo negali būti teikiama nuotoliniu būdu, dėl šios priežasties nuo gruodžio 16 d. prastovose yra 109 darbuotojai. Į šį skaičių patenka ir darbuotojai, esantys atostogose bei turintys nedarbingumą dėl ligos.
Kol kas prastovų pabaigos data numatyta sausio 31 d., tačiau jei iki to laiko bus priimti sprendimai dėl karantino švelninimo sąlygų ir vėl galėsime teikti praktikos egzaminų paslaugas, be abejo, šis terminas sutrumpės. Tačiau viskas priklausys nuo esamos situacijos šalyje“, – atsakė E.Bardauskienė.
„Regitros“ komunikacijos skyriaus jaunesnioji specialistė sakė, kad teorijos egzaminai vyksta toliau, laikantis visų saugumo ir srautų valdymo reikalavimų, todėl dalis darbuotojų dirba kaip įprastai.
E.Bardauskienė minėjo, jog iki sausio 3 d. iš viso buvo atšaukti kiek daugiau nei 4 tūkst. praktikos egzaminų: „Norime atkreipti dėmesį, kad šiuo metu yra pratęstas teorijos egzamino rezultato galiojimo terminas.
Kitaip tariant, būsimiems vairuotojams, kuriems teigiamas teorijos egzamino rezultatas baigė arba baigs galioti ekstremalios situacijos metu, galiojimo terminas pratęsiamas visos ekstremalios situacijos paskelbimo laikotarpiu ir dar 6 mėnesiams po jo pabaigos“.
„Nuoširdžiai apgailestaujame ir suprantame, kad pokyčiai dėl sugriežtėjusių karantino sąlygų tiek klientams, tiek darbuotojams galėjo sukelti nepatogumų. Tačiau šiuo metu šalyje yra susiklosčiusi neeilinė situacija, kuri nuolat keičiasi ir reikalauja greitų sprendimų tiek visos Lietuvos mastu, tiek įmonės viduje.
Svarbiausia šiuo metu yra mūsų visų saugumas, todėl labai tikimės, kad priimti sprendimai leis suvaldyti COVID-19 plitimą, stabilizuoti situaciją visoje šalyje bei visi darbuotojai galės sugrįžti į darbą“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė E.Bardauskienė.
Sprendimą vadina keistu
Vairavimo mokytoja Olga Židovlenkova teigė, kad sprendimas, jog „Regitra“ neteiks praktikos vairavimo egzaminų, yra keistas, nes dar praėjusį pirmadienį buvo paskelbta viena informacija, o dabar pasirodė kita: „Pusė darbuotojų net nežinojo, kad juos išsiunčia į prastovas arba atostogų. Kiek žinau, dauguma egzaminuotojų jau persirgo koronavirusu, todėl dauguma darbuotojų galėtų dirbti, nes turi antikūnus“.
„Kas įdomiausia, kad teorijos egzaminą galima laikyti, o ten juk irgi kontaktas neišvengiamas. Teko matyti, kaip kandidatai į teoriją būriuojasi prie durų bei daug kas nesilaiko saugaus atstumo. Niekas jų ten nekontroliuoja... Vėliau ateina pas atsakingą asmenį, kai reikia registruotis egzaminui bei duoda savo dokumentus, banko kortelę arba atsiskaito grynais pinigais“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo O.Židovlenkova.
Vairavimo mokytoja teigė, kad jai labai gaila visų tų mokinių, kurie dabar negali laikyti egzamino. Taip pat pridūrė, kad ir jos mokiniai gruodžio pabaigoje buvo užsirašę į vairavimo egzaminą „Regitroje“, o dabar viskas nusikėlė.
„Nežinomybę jaučia ne tik mokiniai, bet ir vairavimo mokytojai, nes neaišku iki kada nedirbs „Regitra“. Pati šiuo metu negaliu užtikrinti mokiniams nuolatinio grafiko, nes nežinau, ar po eilinio Seimo posėdžio galėsiu dirbti“, – kalbėjo O.Židovlenkova.
Anot pašnekovės, būsimų vairuotojų įgūdžiai formuojasi tik tada, kai išsilaiko teises, o dabar jie, ilgai nevažinėdami kelyje, gali užmiršti tam tikrus dalykus, o tai atsilieps įgūdžiams ir egzaminui išlaikyti.
Vairavimo mokytojai atrodo keista ir tai, kad po pirmojo karantino, kai „Regitra“ pradėjo dirbti, vairavimo mokyklos dar mėnesį negalėjo vykdyti veiklos, todėl mokiniai buvo priversti eiti bandyti laimės po dviejų mėnesių pertraukos.
Maža to, vairavimo mokytoja pastebi, kad tokie sprendimai gali atsiliepti ir darbo rinkai, mat, pavyzdžiui, vilkikų vairuotojų, kurių šiuo metu trūksta, kurį laiką nepadaugės: „Pažįstu tokių žmonių, kurie nori išsilaikyti C ar CE vairavimo kategoriją, kad galėtų padėti medikams ir kitos profesijos žmonėms pervežant krovinius, bet dabar priversti sėdėti ir laukti“.
O.Židovlenkova mano, kad vairuotojai, kurie nori išsilaikyti tam tikrą vairavimo kategoriją dėl darbo, galėtų atlikti testą ir, jei rezultatas būtų neigiamas, eitų laikyti teisių.
Vairavimo mokytoja tvirtino, kad kai kurios vairavimo mokyklos šiuo laikotarpiu sąmoningai užsidarė, nes nenori priimti atsakomybės, jei kažkas susirgs. Kiti vairavimo mokyklose instruktoriai liko dirbti, bet nepilnu pajėgumu.
„Mano mokiniai pamokos metu dėvi apsaugines kaukes bei pirštines. Be kita ko, po kiekvieno mokinio dezinfekuoju kiekvieną paviršių bei vėdinu automobilį. Dabar daug laiko tenka eikvoti ne pamokoms, o saugumo dalykams, bet stengiuosi per dieną kažkiek pamokų turėti“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo O.Židovlenkova.
Anot pašnekovės, vidutiniškai per dieną turėtų būti penkios pamokos, o dabar įvyksta po 3–4 pamokas: „Kartais paaukoju pietų pertrauką, kad galėčiau tinkamai sutvarkyti darbo vietą“.
Negali sau leisti
Vairavimo mokytoja sakė, kad „Regitra“ gali sau leisti nedirbti ir leisti darbuotojus į prastovas, nes tai yra valstybės įmonė bei gauna paramą: „Vairavimo mokyklos dažniausiai užsiima individualia veikla bei gyvena iš savo pajamų. Ne paslaptis, kad vairavimo mokyklų patalpos nuomos mokestis nėra atidedamas, todėl jos priverstos dirbti“.
O.Židovlenkova pasakojo, kad dabar tikrai dauguma instruktorių sėdėtų namie ir lauktų švenčių, bet priversti dirbti ir rizikuoti, jog galėtų susimokėti už patalpų nuomą, gautų atlyginimus.
„Miestai dabar užsidarė, todėl vairuotojai, kurie laiko egzaminą kitame mieste, to padaryti negalėtų. Gal „Regitra“, kad atvyktų kuo mažiau žmonių iš kitų miestų – užsidarė“, – svarstė O.Židovlenkova.
Kaip naujienų portalui lrytas.lt teigė Susisiekimo ministerijos Veiklos kokybės ir projektų valdymo skyriaus vedėjas Dominykas Narbutas, kol kas vairavimo mokymo įstaigų veiklai numatyta išimtis ir todėl jos gali vykdyti veiklą.
„Klausimą dėl vairavimo mokymo įstaigų veiklos draudimo planuojama svarstyti artimiausiu metu su Sveikatos apsaugos ministerija“, – teigė D.Narbutas.