Vartai buvo numatyti
Daugiau kaip 1,6 mln. eurų kainuojančius krašto kelio Kretinga–Skuodas 8,7 km ruožo nuo Kretingos iki sodininkų bendrijos „Daubėnai“ remonto darbus pagal bendrovės „Kelprojektas“ parengtą projektą kelininkai pradėjo paskutiniosiomis liepos dienomis.
Paprastojo remonto darbai buvo atliekami pagal sutartį „Krašto kelio Nr. 218 Kretinga–Skuodas ruožo nuo 1,382 iki 10,039 km, paprastojo remonto aprašo parengimas ir darbų atlikimas“. Krašto kelias yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) žinioje, ir būtent direkcija sprendžia, kokie darbai turi būti atliekami, ir skiria finansavimą.
LAKD tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas „Pajūrio naujienoms“ sakė, kad Kelių direkcija dar vasaros pradžioje suderino ir patvirtino rangovo paruoštą paprastojo remonto aprašą: remontuojamame ruože turėjo būti atlikti asfalto dangos atnaujinimo darbai, šalinamos lokalios kelio dangos pažaidos, sutvarkomos pralaidos.
Kretingos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Povilas Černeckis tvirtino, kad, be asfalto dangos atnaujinimo, kelkraščių ir pralaidų sutvarkymo darbų, prie įvažiavimo į Kretingą buvo numatyta įrengti „miesto vartus“ – salelę, kur būtų mechaniškai ribojamas automobilių greitis, nes čia esama avaringo ruožo.
Iš projekto dingo
Kelio remonto darbams gerokai įsibėgėjus, paklojus naują asfalto dangą ir beveik sutvarkius kelkraščius, paaiškėjo, kad kelininkai „miesto vartų“ neįrengė, mat jie iš projekto dingo.
„Kadangi projekto užsakovai esame ne mes, tik tada, kai darbai jau buvo iš esmės padaryti, pamatėme, kad „miesto vartų“ nėra, nors ir su LAKD, ir su rangovais dar pavasarį apie jų įrengimo būtinumą buvome kalbėję ir, regis, sutarę, – prisiminė P. Černeckis. – Kai jų paklausėme, o kur gi vartai, jie mums pasakė, jog Kelių direkcija nesutiko su pasiūlytu vartų projektu.“
Pasak Saugaus eismo komisijos pirmininko, Kelių direkcija vietoj kelio išplatėjimo ir saugumo salelės, ko pageidavo Kretingos savivaldybė, leido įrengti tik automobilių greitį mechaniškai sumažinti turinčią iškilią kalvą – tokią, kokia yra prieš geležinkelio pervažą. Nei LAKD, nei rangovai apie šį sprendimą Savivaldybės neinformavo.
„Mūsų tai netenkino, ir mes vėl kreipėmės ir į LAKD, ir į „Kelprojektą“, ir į „Yit Lietuva“, prašydami, kad būtų atsižvelgta į Savivaldybės argumentus ir prieš įvažiavimą į miestą būtų įrengiama ne iškili kalva, o tikri „miesto vartai“ – panašūs į tokius, kurie yra prieš įvažiavimą į Kretingalę nuo Kretingos pusės“, – paaiškino P. Černeckis.
Įrengs vienpusius „vartus“
Spalio mėnesį naujasis „miesto vartų“ projektas buvo aptartas Saugaus eismo komisijos posėdyje. Jo metu komisijos pirmininkas priminė, kad iš pradžių buvo planuojama įrengti dvipusius, o dabar numatyti tik vienpusiai „vartai“ – nuo Kretingos miesto pusės, priešais sankryžą sukant į kaimo turizmo sodybą „Vienkiemis“.
Šiuo metu „Yit Lietuva“ kelininkai, išardę tik spėtą pakloti naują asfalto dangą, platina kelią iš vakarinės jo pusės ir rengia saugumo salelę. Pasak P. Černeckio, šiuos darbus rangovai užbaigti turi kartu su visu kelio Kretinga–Skuodas ruožo remontu iki metų pabaigos.
Paprašytas pakomentuoti susidariusią situaciją LAKD tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas „Pajūrio naujienoms“ paaiškino: „Sutartyje numatyta, kad „miesto vartus“ suprojektuoti ir įrengti privalo rangovas.
Kadangi pirminis šio objekto variantas netenkino VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, rangovas savo sąskaita šiuo metu rengia tinkamus – t. y., su vienos kelio dalies iškreivinimu įvažiuojant į miestą ir saugumo salele.“
E.Tamariūno teigimu, rangovas užtikrino Kelių direkciją, kad „miesto vartai“ bus įrengti artimiausiu metu.