Apie tai, kad centrinėse didmiesčių gatvėse tarp pėsčiųjų nardo daugybė greitai lekiančių paspirtukininkų, ne kartą rašė naujienų portalas lrytas.lt. Miestiečiai stebėjosi, kodėl paspirtukininkai nesinaudoja dviratininkams skirta juosta, ir pasakojo istorijas, kaip kasdien rizikuoja būti partrenkti paspirtukininkų.
Panašu, kad valdininkai išgirdo pėsčiųjų skundus ir ėmėsi atitinkamų eismo dalyvių saugumą užtikrinančių priemonių.
Tikimasi, kad šis Susisiekimo ministerijos inicijuotas sprendimas paskatins elektrinių paspirtukų mėgėjus atsakingiau laikytis saugaus vairavimo taisyklių, daugiau naudotis dviračių takais bei apsaugos pėsčiuosius nuo galimų pavojingų situacijų.
Akylesni „Bolt“ paspirtukų vairuotojai jau spėjo pastebėti, jog nuo šiol, riedant centrinėse sostinės gatvėse, nepavyksta pasiekti maksimalaus greičio. Tokį ribojimą inicijavo Susisiekimo ministerija, o „Bolt“ pasirūpino jo įgyvendinimu.
Imtis atitinkamų veiksmų buvo nuspręsta po to, kai miesto gatvėse imta fiksuoti vis daugiau nedrausmingai besielgiančių paspirtukų vairuotojų, kurie ignoruoja kelių eismo taisykles, važiuoja dideliu greičiu ir kelia pavojų tiek pėstiesiems, tiek kitiems eismo dalyviams.
„Labai svarbu, kad eismo dalyviai elgtųsi atsakingai ir nekeltų pavojaus vieni kitiems, o šaligatviais einantys pėstieji jaustųsi saugiai. Po keleto susitikimų su elektrinių paspirtukų nuomos įmonės atstovais pavyko rasti bendrą sutarimą dėl pėsčiųjų ir paspirtukų vairuotojų saugumo gerinimo, užtikrinant, kad elektriniais paspirtukais nebūtų važiuojama šaligatviais dideliais greičiais.
Tikimės, kad šios įmonės socialinė atsakomybė rūpinantis eismo sauga paskatins ir kitas tokio pobūdžio paslaugas teikiančias įmones imtis panašių veiksmų“, – sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.
Naujieji greičio ribojimai kol kas yra taikomi tik centrinėse Vilniaus vietose. Bene aktualiausia ir didžiausio eismo dalyvių skaičiaus sulaukianti vieta – Gedimino prospektas. Nuo šiol abiejose šios gatvės pusėse, važiuojant šaligatviais, maksimalus greitis yra 15 km/val, o važiuojant įprastai, dviračių juosta, maksimalus leistinas greitis – 25 km/val.
Apribojimai taip pat jau taikomi ir pėsčiųjų pamėgtose Vinco Kudirkos bei Lukiškių aikštėse – čia važiuojant elektriniu „Bolt“ paspirtuku maksimalus greitis siekia 15 km/val.
Be to, įvažiavus į riboto greičio zoną, „Bolt“ klientai programėlėje išgirs garsinį signalą, informuojantį apie leistiną greitį. Šiuo metu pranešimai yra tik anglų kalba, tačiau planuojama, jog netrukus jie bus lokalizuoti ir į lietuvių kalbą.
„Mūsų kompanijai saugumas yra pirmoje vietoje, todėl džiaugiamės, jog drauge su Susisiekimo ministerija pavyko rasti sprendimų jam didinti. „Bolt“ yra vienintelė įmonė Lietuvoje, įvedanti greičio ribojimus, ir pirmoji Europoje, turinti garsinius pranešimus.
Tikimės, kad tai bus veiksmingas būdas edukuoti vairuotojus bei prisidėti prie saugaus judumo mieste, kad kuo saugesni būtų ir vairuotojai, ir pėstieji“, – sako „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.