Planuoja švelninti sąlygas norintiems vairuoti motociklus: ekspertai vardija grėsmes

2020 m. spalio 2 d. 18:49
Seime rengiamasi svarstyti įstatymo projektą, kuriuo būtų leista lengvųjų automobilių vairuotojams be praktikos egzamino gauti teisę vairuoti negalingus motociklus. Tam vairuotojai turi būti sukaupę bent dviejų metų vairavimo stažą arba sulaukę 24-erių metų.
Daugiau nuotraukų (17)
Vertindami Seimo iniciatyvą suteikti teisę vairuoti 125 kubinių centimetrų galingumo motociklus, ekspertai vienos nuomonės neturi. Jie abejoja, ar į gatves su motociklais be praktinių žinių išvažiavę vairuotojai užtikrins saugų eismą.
Kursai turi būti privalomi
600 kubinių centimetrų galingumo motociklą daugiau nei 10 metų vairuojanti Skaistė Pekarskė įsitikinusi, kad norint suvaldyti tokią ar mažesnio galingumo transorto priemonę gali ne kiekvienas vairuotojas. Motociklininkė mano, kad norintiems vairuoti motociklą – praktinio vairavimo kursai turi būti privalomi.
„Kai laikiausi A kategorijos teises, sužinojau daug naujo. Nuo motociklo galingumo nepriklauso stabdymo ypatumai, pusiausvyra bei kaip reikia rikiuotis. Galbūt reikėtų supaprastinti vairuotojams kursus, kurie nori vairuoti motociklą...
Arba reikėtų padaryti pigesnius kursus, tačiau kontrolė turi išlikti“, – aiškino S.Pekarskė.
Kils problemų
Vairavimo ekspertai siūlymą suteikti lengvųjų automobilių vairuotojams teisę vairuoti motociklą vertina atsargiai. 
„Įstatymas yra gerai, jei jis turi atsaką visuomenėje. Ar visuomenė stovi su plakatais ir prašo: duokite mums A1 kategoriją? Aš bent jau nemačiau. Aš už tai, kad vairuotojams, kurie turi B kategorijos pažymėjimą būtų supaprastinti kursai“, – svarstė vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas.
Saugaus eismo ekspertas Vitoldas Milius teigė, kad jeigu žmogui bus leista sėsti už motorolerio vairo, kuris visiškai neturi supratimo, kaip jis valdomas, kelyje gali kilti problemų.
Kalbinti vairuotojai bendros nuomonės neturi. Vieni mano, kad taisyklės dėl to nesikeičia ir jeigu žmogus važiuoja tvarkingai, kodėl gi neleidus jam vairuoti. Kiti teigė, kad reikia praktikos bei egzamino, nes mano, kad čia tas pat, kaip vaiką pasodinti ant dviračio ir paleisti nuo kalno.
Policijos duomenimis, vien per šiuos metus į eismo įvykius pakliuvo 183 motociklininkai, o 12 iš jų žuvo.
„Jei yra bent mažiausia tikimybė, kad tai pakenks arba neužtikrins saugumo, reikia įstatymą permąstyti. Juk praktiniai įgūdžiai ir teorinis žinojimas nuo automobilio egzamino skiriasi.
Gal tai nebūtų naujų teisių procedūra egzamino išlaikymui, bet papildomų žinių bei praktinių įgūdžių sužinojimas, mūsų nuomone, būtų naudingas“, – aiškino susisiekimo ministras Jarlosavas Narkevičius.
Stabdo kainos
Vairavimo eksperto teigimu, šiandien vairuotojus, svarstančius įsigyti motociklą, stabdo kursų kainos.
„Jei man tikrai norėtųsi vairuoti 125 kubinių centimetrų motociklą, niekas man neuždarė vartų nei į „Regitrą“, nei į vairavimo mokyklą. Dabar klausimas tik, kiek tai kainuos“, – teigė A.Pakėnas.
Dabar laikantieji vairavimo egzaminą „Regitroje“ kartu su B kategorija gauna AM ir B1 kategorijų teises. Jos suteikia galimybę lengvųjų automobilių vairuotojams vairuoti negalingus motorolerius ir keturračius.
Motociklaimotociklininkai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.