Šiame kelio ruože automobiliai dūžta vienas po kito: tai – lyg žaidimas su mirtimi

2020 m. rugsėjo 24 d. 18:11
Viena avarija po kitos – sostinėje esantis Tarandės posūkis reikalauja ne tik didelio atidumo, bet ir kantrybės, mat piko metu čia susidaro milžiniška automobilių spūstis. Tarandės gyventojai, patekę į skaudžias avarijas, negali suprasti, kodėl ši sankryža iki šiol nesulaukė jokių pertvarkų.
Daugiau nuotraukų (32)
Tarandės gyventoja Ilona pasakojo, kaip kiekvieną kartą laukia prie Tarandės posūkio apie 15–25 min.
„Apsisukimas į Tarandę – tai lyg žaidimas su mirtimi. Kai ateina laikas apsisukti, sulaikai kvėpavimą, mėgini tilpti į tarpą tarp lekiančių mašinų ir meldiesi, kad kas nors tavęs neužkabintų.
Kiekvienais metais situacija blogėja ir visiems į tai nusispjauti. Kiek dar reikės nelaimingų atsitikimų ar žuvusių vairuotojų, kad kažkas pajudintų pirštą? Reikėtų piko valandomis pastatyti trikojus ir tegul stebi, koks yra judėjimas ir kaip tuo metu atrodo ši sankryža“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Ilona.
Ji pastebi, kad prie automobilių salono „Mototoja“ apsisukimo vairuotojai mėgina kirsti net tris juostas ir įsibrauti į laukiančių apsisukimo eilę. Tokiu būdu jie užblokuoja kelią ir žmonėms sukelia pavojų, kurie važiuoja likusiomis juostomis.
Dažnai į Tarandę užsukantis Jonas Plioplys teigė, kad važiuojant piko metu tenka prie Tarandės posūkio stovėti bent pusvalandį.
„Susidaro spūstis visame Ukmergės plente, nes visos mašinos netelpa į apsisukimui skirtą juostą. Spūstis prasideda ties aplinkkeliu. Ilgai išstovėjus spūstyje, tenka rizikingai išsukti tarp atvažiuojančių automobilių, o srautas iš kitos pusės būna tikrai didelis. Manau, kad problemą išspręstų viadukas, kuris būtų pakankamai aukštas ir netrukdytų eismui miesto link“, – patarė J.Plioplys.
Beveik 43 tūkst. automobilių per parą
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Saulius Jansonas teigė, kad direkcijai ši situacija yra žinoma bei šiuo klausimu išties sulaukė gyventojų skundų.
„Dabartines eismo sąlygas suformavo augantis bendras eismo intensyvumas ir šalia esančių gyvenviečių apgyvendinimo plėtra. Valstybinės reikšmės keliai projektuojami vadovaujantis kelių techniniu reglamentu – „Automobilių keliai“ bei kitais normatyviniais dokumentais reglamentuojančiais kelių tiesimo, rekonstravimo ar remonto sprendinius.
Valstybinės reikšmės keliuose turi būti užtikrintas atitinkamas eismo kokybės lygis pagal kelio kategoriją. Vadinamasis Tarandės apsisukimas yra magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys 9,46 km, pro kurį pravažiuoja apie 43 tūkst. automobilių per parą.
Tokio intensyvumo keliuose būtina užtikrinti nepertraukiamo saugaus eismo sąlygas, o įrengus šviesoforą bus stabdomas visas iš automagistralės ir aplinkinių gyvenviečių atvažiuojančių automobilių srautas, o tai gali lemti dideles transporto spūstis, kurios gali nusidriekti netgi iki automagistralės“, – aiškino S.Jansonas.
LAKD atstovas pasakojo, kad spūsčių formavimasis automagistralėje gali turėti neigiamos įtakos eismo saugai dėl susidariusio greičio skirtumų, tarp staigiai stabdančių ir dideliu greičiu atvažiuojančių automobilių. LAKD atstovas, atsižvelgdamas į tai, mano, kad eismo organizavimo priemonė, tokia kaip šviesoforas, šioje vietoje yra tiesiog netinkama.
„Apsisukimai ar kairiniai posūkiai tokio intensyvumo keliuose saugaus eismo požiūriu išlieka labai pavojingi, tačiau patekimas į gyvenvietę turi būti užtikrintas“, – teigė S.Jansonas.
Pasirašė bendradarbiavimo sutartį
LAKD, Vilniaus miesto bei Vilniaus rajono savivaldybės 2019 m. rugsėjo pabaigoje pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruože nuo 9,276 km iki 10,238 km tunelinio pravažiavimo, jungiamųjų kelių bei pėsčiųjų viaduko projektavimo ir statybos.
Pagal bendradarbiavimo sutartį šalys suderintai įgyvendins savo teritorijoje su transporto mazgo pertvarkymu susijusius 4 projektus:
  • Kelių direkcija vykdys pravažiavimo 10,127 km, eismo mazgo po magistraliniu keliu A2 Vilnius–Panevėžys naują statybą ir magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys nuo Nesvyžiaus g. 9,276 km iki nuvažiavimo į tunelinį viaduką 9,912 km rekonstravimą (Projektas Nr. 1), taip pat pėsčiųjų viaduko kelio A2 Vilnius–Panevėžys 9,276 km nauja statyba (Projektas Nr. 2).
  • Vilniaus miesto savivaldybė vykdys jungiamojo kelio šalia valstybinės reikšmės magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruožo nuo 9,284 km iki 9,856 km naują statybą (Projektas Nr. 3).
  • Vilniaus rajono savivaldybė vykdys Avižienių sen.; Bukiškio k.; Nesvyžiaus g. rekonstrukciją (Projektas Nr. 4).
LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas teigė, kad pagal bendradarbiavimo sutartį bendras visų keturių projektų užbaigimas suplanuotas iki 2024 m. pabaigos.
Iki 2021 m. pabaigos planuojama, patikslinus techninį projektą, skelbti viešąjį pirkimą darbams atlikti. 2022 m. pavasarį planuoja sudaryti rangos darbų sutartį ir darbus atlikti per 12 mėn.
Vyko posėdis
Rugsėjį vyko posėdis, kurio metu LAKD ir Vilniaus miesto savivaldybė susitarė ieškoti būdų, kaip paspartinti projektų įgyvendinimą, kad jis būtų įgyvendintas anksčiau nei numatyta bendradarbiavimo sutartyje.
Posėdžio metu nutarta, kad LAKD iki šių metų pabaigos inicijuos pirkimą dėl tunelinio pravažiavimo statybos ir kelio A2 rekonstravimo techninio projekto koregavimo (tikslinimo) bei dėl pėsčiųjų viaduko galimybių studijos.
„Savivaldybė, savo ruožtu, turėtų paspartinti detaliojo plano parengimą ir sklypų išpirkimą, lygiagrečiai parengdama techninį projektą, o vėliau skelbti jungiamojo kelio rangos darbų konkursą. Sėkmingam ir pilnam šio projekto įgyvendinimui reikalingas kompleksiškas visų partnerių bendradarbiavimas.
Neįgyvendinus tam tikros projekto dalies, negalimas ir viso projekto galutinis įgyvendinimas. Šiuo atveju savivaldybei neįrengus jungiamųjų kelių, LAKD negalėtų užtikrinti tunelinio pravažiavimo projektinio funkcionavimo ir eismo saugumo“, – aiškino S.Jansonas.
Vienas asmuo, dalyvavęs posėdyje, „Facebook“ grupėje atskleidė, kad LAKD siūlo pagreitinti projekto įgyvendinimą – inicijuoti tunelinio pravažiavimo techninio projekto tikslinimą bei paskelbti galimybių studiją, kurios tikslas – išsiaiškinti, kurioje vietoje turėtų būti įrengtas pėsčiųjų viadukas.
„Posėdyje LAKD teigė, kad tik atlikus pėsčiųjų viaduko galimybių tyrinėjimus bus galima vykdyti projektą. LAKD kol kas nenumato jokių kitų eismo saugos priemonių, be papildomo šviesoforo įrengimo, kurį turėtų įrengti „privatus investuotojas“, – teigė posėdyje dalyvavęs asmuo.
LAKD pasiteiravus, kas vykdys tyrinėjimus, atstovai teigė, kad ši informacija bus žinoma tik po viešųjų pirkimų procedūrų. S.Jansonas pasakojo, kad galutinė projekto vertė irgi paaiškės tik po viešųjų pirkimų procedūrų.
Įvyko avarija
Tarandės gyventoja Reda pasakojo, kad rugsėjo pradžioje šioje vietoje susidūrė su automobiliu.
„Nuvežusi vaikus į mokyklą, važiavau namo. Mane praleido keli automobiliai, todėl pradėjau sukti į Tarandės pusę. Netikėtai į dešinį automobilio šoną, važiuodamas dideliu greičiu, rėžėsi automobilis, kuris, norėdamas apvažiuoti spūstį, važiavo šalikele, kur važiuoti draudžiama“, – naujienų portalui lrytas.lt situaciją komentavo Reda.
Tarandės gyventoja patyrė kaklo raisčių ir sąnarių patempimą, o pataisyti automobilio jau buvo neįmanoma. Moteris mano, kad kol problema nėra sprendžiama, turėtų būti įrengtas šviesoforas bei sustatyti kuoliukai, kurie neleistų pravažiuoti šalikele.
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Julija Samorokovskaja mano, kad norint, jog šiame posūkyje būtų kuo mažiau eismo įvykių, reikėtų šią vietą pertvarkyti. J.Samorokovskaja teigė, kad grūstys susidaro dėl didelio srauto po darbo grįžtančių Tarandės ir kitų gyvenančių užmiestyje gyventojų.
Tarandėposūkis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.