This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Atsivėrusios smegduobės Kauno centre neliks, tačiau jos atsinaujinimo paslaptis intriguoja

Arūnas Karaliūnas

„Laikinoji sostinė“

„Lietuvos rytas“

Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.
Sunkvežimiui išlaužus senos slėptuvės stogą liko gili duobė, o miesto valdžia sprendžia, ką su ja daryti.

Pačiame Kauno centre – spąstai sunkiasvoriam transportui. Prieš savaitę Maironio gatvėje stovinčio daugiabučio kieme į atsivėrusią smegduobę įvirto atliekų surinkti atvažiavęs sunkvežimis. Panašaus įvykio ten pat būta ir prieš devynerius metus.

Neįprasta nelaimė įvyko rugpjūčio 23-iąją 8 valandą ryte, kai bendrovės „Kauno švara“ sunkvežimis „Iveco“ sustojo prie atliekų surinkimo konteinerių.

Galinė sunkiasvorės transporto priemonės dalis išlaužė požeminės konstrukcijos stogą ir įvirto į atsivėrusią duobę.

Pasak bendrovės „Kauno švara“ viešųjų ryšių specialisto Jono Tumpos, prie konteinerių atsivėrė maždaug 3 metrų gylio ertmė, į kurią įkrito sunkvežimis.

Prireikė dviejų galingų kranų

„Iveco“ smarkiai apgadintas – pažeista hidraulikos sistema, deformuotas kėbulas, pažeistas degalų bakas. Tiksli nuostolių suma dar nėra žinoma.

„Džiaugiamės, kad nenukentėjo nei įmonės darbuotojai, nei kiti žmonės“, – kalbėjo J.Tumpa.

Jis pasakojo, kad atliekoms gabenti pritaikytas sunkvežimis buvo ištrauktas tik po 8 valandų. Tam prireikė 2 galingų kranų.

Atsivėrusi duobė aptverta tvora, o „Kauno švaros“ darbuotojai netoliese sustatė laikinus atliekų konteinerius.

Aptvėrė ir ilgam užmiršo

Vos keli metrai nuo įvykio vietos sunkvežimis ir automobilis buvo prasmegę 2011-ųjų liepą.

Tąkart į atsivėrusią duobę įsmuko žvyrą vežantis sunkvežimis MAN ir greta jo stovintis „Renault Laguna“, nes neišlaikė po asfaltu esančios apleistos civilinės saugos slėptuvės stogas.

Galinė MAN dalis nugarmėjo žemyn, kai 6–7 tonas žvyro atgabenusi sunkiasvorė mašina stabtelėjo. Ties didele duobe pakibo ir lengvasis automobilis.

„Renault Laguna“ nutempti į saugią vietą gelbėtojams pavyko gana greitai. Daugiau rūpesčių kilo bandant ištraukti sunkvežimį – prireikė galingo krano.

Po šio įvykio daugiabučio kieme atsivėrusi ertmė buvo uždengta, o keliasdešimt metrų ploto teritorija aptverta vieline tvora. Per daugelį metų teritorija apžėlė.

Slėptuvė nepavirto garažais

Kaip savivaldybės darbuotojai elgsis šį kartą?

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis žadėjo, kad smegduobės miesto centre neliks.

„Kartu su specialistais aiškinamės situaciją ir planuojame, kokius darbus reikės atlikti“, – kalbėjo A.Pakalniškis.

Vietos gyventojai pasakojo, kad slėptuvė šioje vietoje galėjo būti įrengta po Antrojo pasaulinio karo. Iš šios patalpos turėtų būti nutiesti tuneliai į gretimus gyvenamuosius namus.

Maždaug 1965 metais keli gyventojai sumanė joje įrengti 12 požeminių garažų, tąkart buvo parengtas net projektas.

Sumanymas žlugo dėl kaimynų pasipriešinimo.