Garsiajame Vilniaus tunelyje ekskursiją surengęs politikas nustėro: nereikia nė važiuoti į Černobylį
Arūnas Dumalakas
„Lietuvos rytas“
2020-07-19 15:46Savivaldybė tikina, kad avarinės būklės Geležinio Vilko gatvės tunelio remonto darbai prasidės kitąmet, tačiau kol kas nėra nei projekto, nei tam skirtų lėšų. Belieka tikėtis, kad iki to laiko tunelis nesugrius.
„Nereikia nė važiuoti į Černobylį, užtenka pasidairyti po tunelį“, – atsiduso savivaldybės tarybos narys valstietis Tomas Seikalis.
Ekskursiją sau jis surengė liepos 6-osios naktį, manydamas, kad tada tuneliu važiuoja mažiau automobilių.
Kad netrukdytų, savo transporto priemonę jis paliko aikštelėje prie prekybos centro „Iki“.
Pažadai – nuo 2018 metų
Apsivilkęs šviesą atspindinčią liemenę ir įžengęs į tunelį techniniu šaligatviu jis pasibaisėjo: trupantis betonas, bėgantis vanduo, surūdijusi armatūra, plyšiai. Ar lauksime nelaimės kaip Genujoje?“ – klausė politikas.
2018 metais Italijos Genujos miesto greitkelyje įgriuvo viadukas. Per šią nelaimę žuvo 43 žmonės, tarp jų ir mažametis vaikas. Paaiškėjo, kad tada nelaimės metu buvo atliekami viaduko pamatų tvirtinimo darbai.
Vilniaus savivaldybė, dar 2018-aisiais apsisprendusi remontuoti Geležinio Vilko gatvės tunelį, paskelbė, kad tikisi darbus pradėti 2021 metais.
Kaip sakė savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas, šiemet tikimasi atsirinkti techninį projektą. Jis teigė, kad procedūros užtruko, nes buvo laukiama Vilniaus Gedimino technikos universiteto ekspertų išvados.
„Kadangi mes pernai tik apie metų vidurį gavome ekspertizės išvadas, lėšos nebuvo suplanuotos, dėl to ir nebuvo pradėti darbai. Šiemet planuojame parengti techninį projektą, 2021-aisiais jį įgyvendinti.
Pagal ekspertų išvadas, nėra didelių, esminių pažeidimų – planuojame daugiau kosmetiškai sutvarkyti tunelį, jį pagražinti, kad nebūtų toks niūrus“, – dėstė A.Visockas.
Anot jo, techninio projekto rengėjai turės numatyti tunelio apšvietimą, taip pat ir sprendimus, ar tunelį reikėtų perdažyti, ar uždengti konstrukcijas.
Pro plyšius laša vanduo
T.Seikaliui tokios kalbos kelia šypseną. Finansavimo tunelio remontui dar nėra, o kitų metų biudžetas dėl pandemijos bus gerokai kuklesnis. Be to, dar neparengtas remonto projektas, jau nekalbant apie viešuosius pirkimus.
Politikui abejonių kelia ir ekspertizės išvados – jos nurodo, kad didelių pažaidų tunelyje nėra.
Kad padėtis nėra gera, matyti plika akimi. Tunelyje T.Seikalis keliose vietose pastebėjo pro plyšius lašantį vandenį – žiemą dėl to čia nutįsta ilgi varvekliai.
Nors specialistai sako, kad tai drėgmės kondensatas, T.Seikaliui atrodo, jog padėtis rimtesnė.
Negana to, žiemą aplink Seimo rūmus komunalininkai išbarsto daug druskos. Ištirpusi vandenyje ji pro plyšius patenka į tunelį. Dėl druskos rūdija armatūra, ji kenkia statiniui.
„Tunelis nuo statybos nė karto nebuvo rimčiau remontuotas. O juk tai daug sudėtingesnis statinys nei tiltas, viadukas. Neužtenka jo vien kosmetiškai padailinti, į šviestuvą naują lemputę įsukti“, – įsitikinęs T.Seikalis.
Jis pastebėjo, kad tunelis neatitinka saugos reikalavimų: jame nėra priešgaisrinių hidrantų, evakuacinių išėjimų.
Planuojama dar pailginti
Geležinio Vilko gatvės tunelis driekiasi po Gedimino prospekto dalimi, kurioje įsikūręs Seimo viešbutis, „Vilniaus vartų“ biurų kompleksas.
Beje, svarstomi planai dar ilginti tunelį ir statyti virš jo naują 16 aukštų verslo centrą.
Tunelis pastatytas devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, vėliau, statant „Vilniaus vartus“, 2007 metais buvo sutvirtintos jo konstrukcijos.